Tématem předložené práce je vliv okolí podniku na konkrétní podnik. Cílem práce je analýza jednotlivých vlivů, které působí na podnik TI&STAV spol. s. r. o. Podle výsledků analýz je navrženo opatření, které vede ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Teoretická i praktická část se vzájemně prolínají. V teoretické části je definován podnik, okolí podniku, význam malých a středních podniků. Dále pak metody pro analýzu makrookolí a mikrookolí. V praktické části je charakterizován podnik, jeho historický vývoj a současná situace. Tato část také obsahuje již zmíněné analýzy, které jsou aplikovány na podnik. Jedná se o PEST analýzu, SWOT analýzu a Porterův model pěti sil. Na základě výsledků těchto analýz jsou pak navržena opatření.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is the influence of surroundings on specific company. The aim of the work is to analyze the influences that affect on the company TI&STAV spol. s. r. o. According to the results of analyses suggested optimal measures to improve competitiveness. Theoretical and practical part intertwine. The theoretical part is focused on company, surroundings of company, the importance of small and medium-sized enterprises. The methods for the analysis of macro and micro environment. In the practical part is characterized by company, its historical development and current situation. This section also contains the aforementioned analysis, which are applies to business. This is the PEST analyses, SWOT analysis and Porter´s five forces model. Based on the result of these analyzes are suggested measures.
Klíčová slova
okolí podniku, PEST analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
Surroundings of company, PEST analysis, SWOT analysis, Porter's five
forces
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem předložené práce je vliv okolí podniku na konkrétní podnik. Cílem práce je analýza jednotlivých vlivů, které působí na podnik TI&STAV spol. s. r. o. Podle výsledků analýz je navrženo opatření, které vede ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Teoretická i praktická část se vzájemně prolínají. V teoretické části je definován podnik, okolí podniku, význam malých a středních podniků. Dále pak metody pro analýzu makrookolí a mikrookolí. V praktické části je charakterizován podnik, jeho historický vývoj a současná situace. Tato část také obsahuje již zmíněné analýzy, které jsou aplikovány na podnik. Jedná se o PEST analýzu, SWOT analýzu a Porterův model pěti sil. Na základě výsledků těchto analýz jsou pak navržena opatření.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is the influence of surroundings on specific company. The aim of the work is to analyze the influences that affect on the company TI&STAV spol. s. r. o. According to the results of analyses suggested optimal measures to improve competitiveness. Theoretical and practical part intertwine. The theoretical part is focused on company, surroundings of company, the importance of small and medium-sized enterprises. The methods for the analysis of macro and micro environment. In the practical part is characterized by company, its historical development and current situation. This section also contains the aforementioned analysis, which are applies to business. This is the PEST analyses, SWOT analysis and Porter´s five forces model. Based on the result of these analyzes are suggested measures.
Klíčová slova
okolí podniku, PEST analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
Surroundings of company, PEST analysis, SWOT analysis, Porter's five
forces
Zásady pro vypracování
Charakterizujte zvolený podnik a popište jeho současnou situaci.
Pomocí zvolených metod popište vlivy působící na podnik.
Zhodnoťte dopad okolí na daný podnik a jeho další možný vývoj.
Navrhněte opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte zvolený podnik a popište jeho současnou situaci.
Pomocí zvolených metod popište vlivy působící na podnik.
Zhodnoťte dopad okolí na daný podnik a jeho další možný vývoj.
Navrhněte opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C. H. Beck, 2015, 526 s. Beckovy ekonomické učebnice. IBSN 978-80-7400-274-8.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1.
VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 332 s. ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C. H. Beck, 2015, 526 s. Beckovy ekonomické učebnice. IBSN 978-80-7400-274-8.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1.
VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 332 s. ISBN 978-80-247-4520-6.