Vytvořila jsem minikolekci obuvi DUNA o třech párech na téma Tvarový experiment. Kolekce vychází z mých vnitřních pocitů a poezie, kterou jsem psala v poušti, která ve mě svou atmosférou a krásou zanechala trvalou stopu.
Při tvorbě jsem použila materiály, které mi poušť připomínají. Jako nejvýraznější materiál jsem zvolila měď. Jedná se o kov, který je mi velmi blízký, velmi ráda s ním pracuji a již avou barvou mi pouť připomíná. Měď stojí v kontrastu s hedvábím, které je velice jemné a symbolizuje zdánlivě nekonečný prostor pouště, její snovou realitu. Nakonec jsem použila třísločiněnou useň, která je použita spíše z technických důvodů, nic méně díky své barvě dobře zapadá do barevné kompozice práce.
Kolekce nemá být funkční obuví pro běžné nošení, nýbrž autorským vyjádřením, objektem, který v sobě nese příběh.
Anotace v angličtině
I created small collection of three pairs of shoes DUNA. I have chosen my own topic Shape Experiment. The collection is inspirated by my inner feelings and the poetry I wrote in the desert, because this place influenced me a lot by its atmosphere and beauty. I used materials which reminds me a desert. I have chosen copper as the most expressive material. I really like this metal and it reminds me desert in its color. It is a big contrast to silk which I used as second material. It symbolize endless space in the desert and its dreamy reality. Finally I used leather, mostly because of technical reasons, but thanks to its color it really fits with other materials and whole colour composition of the work.
It is not functional shoe design. It is more an object which tells a story about my relationship to the desert.
Vytvořila jsem minikolekci obuvi DUNA o třech párech na téma Tvarový experiment. Kolekce vychází z mých vnitřních pocitů a poezie, kterou jsem psala v poušti, která ve mě svou atmosférou a krásou zanechala trvalou stopu.
Při tvorbě jsem použila materiály, které mi poušť připomínají. Jako nejvýraznější materiál jsem zvolila měď. Jedná se o kov, který je mi velmi blízký, velmi ráda s ním pracuji a již avou barvou mi pouť připomíná. Měď stojí v kontrastu s hedvábím, které je velice jemné a symbolizuje zdánlivě nekonečný prostor pouště, její snovou realitu. Nakonec jsem použila třísločiněnou useň, která je použita spíše z technických důvodů, nic méně díky své barvě dobře zapadá do barevné kompozice práce.
Kolekce nemá být funkční obuví pro běžné nošení, nýbrž autorským vyjádřením, objektem, který v sobě nese příběh.
Anotace v angličtině
I created small collection of three pairs of shoes DUNA. I have chosen my own topic Shape Experiment. The collection is inspirated by my inner feelings and the poetry I wrote in the desert, because this place influenced me a lot by its atmosphere and beauty. I used materials which reminds me a desert. I have chosen copper as the most expressive material. I really like this metal and it reminds me desert in its color. It is a big contrast to silk which I used as second material. It symbolize endless space in the desert and its dreamy reality. Finally I used leather, mostly because of technical reasons, but thanks to its color it really fits with other materials and whole colour composition of the work.
It is not functional shoe design. It is more an object which tells a story about my relationship to the desert.
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření ucelené kolekce doplňků na vybrané téma, čítající minimálně 3 kusy modelů.
Formát: finální modely ve formátu 1:1 dle předem navržených skic, 3D modelací a spol.
Popis realizace:
- prvotní průzkum vybraného tématu (tvarové možnosti, materiál, ujasnění kolekce)
- rozpracování návrhů - skici
- 3D modelace návrhů a maket
- rešerše vhodných materiálů a technologie zpracování
- doladění návrhů a příprava na realizaci
- realizace modelů do finální podoby.
Výstup: ucelená módní kolekce doplňků čítající min. 3 kusy.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo
ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. až 2. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření ucelené kolekce doplňků na vybrané téma, čítající minimálně 3 kusy modelů.
Formát: finální modely ve formátu 1:1 dle předem navržených skic, 3D modelací a spol.
Popis realizace:
- prvotní průzkum vybraného tématu (tvarové možnosti, materiál, ujasnění kolekce)
- rozpracování návrhů - skici
- 3D modelace návrhů a maket
- rešerše vhodných materiálů a technologie zpracování
- doladění návrhů a příprava na realizaci
- realizace modelů do finální podoby.
Výstup: ucelená módní kolekce doplňků čítající min. 3 kusy.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo
ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. až 2. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Seznam doporučené literatury
BREIDBACH, Olaf, HARTMANN, Richard, EIBL-EIBESFELDT, Ireaneus. Art Forms in Nature: The Prints of Ernst Haeckel. Munich: Prestel-Verlag, 1998. ISBN 3791319906.
GRONINGER MUSEUM. Iris Van Herpen: Transforming Fashion. Atlanta, 2015. ISBN 9780939802265.
KUEHL O., Robert. Design of Experiments: Statistical Principles of Research Design and Analysis. University of Arizona, Emeritus, 2000. ISBN-10: 0534368344.
CURTIS, Penelope, STEPHENS Chris. Barbara Hepworth: Sculpture for a Modern World. Tate Britain, London, 2015. ISBN 9781849763318.
BOLTON, Andrew. Alexander McQueen: Savage Beauty. New York: Metropolitan Museum of Art, 2011. ISBN 10: 1588394123.
FAUSCH, Deborah. Architecture: In fashion. New York: Princeton Architectural Press, 1994. ISBN 1878271997.
COX, Caroline. Boty - ikony světového stylu. Praha: Ikar, 2015. ISBN: 978-80-249-2618-6.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998. ISBN 978-0-7148-4859-4.
SIDLINA, Natalia. Naum Gabo. London: Tate, 2012. ISBN 10: 1849760667.
Seznam doporučené literatury
BREIDBACH, Olaf, HARTMANN, Richard, EIBL-EIBESFELDT, Ireaneus. Art Forms in Nature: The Prints of Ernst Haeckel. Munich: Prestel-Verlag, 1998. ISBN 3791319906.
GRONINGER MUSEUM. Iris Van Herpen: Transforming Fashion. Atlanta, 2015. ISBN 9780939802265.
KUEHL O., Robert. Design of Experiments: Statistical Principles of Research Design and Analysis. University of Arizona, Emeritus, 2000. ISBN-10: 0534368344.
CURTIS, Penelope, STEPHENS Chris. Barbara Hepworth: Sculpture for a Modern World. Tate Britain, London, 2015. ISBN 9781849763318.
BOLTON, Andrew. Alexander McQueen: Savage Beauty. New York: Metropolitan Museum of Art, 2011. ISBN 10: 1588394123.
FAUSCH, Deborah. Architecture: In fashion. New York: Princeton Architectural Press, 1994. ISBN 1878271997.
COX, Caroline. Boty - ikony světového stylu. Praha: Ikar, 2015. ISBN: 978-80-249-2618-6.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998. ISBN 978-0-7148-4859-4.
SIDLINA, Natalia. Naum Gabo. London: Tate, 2012. ISBN 10: 1849760667.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce: 3
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou
PC prezentace. Poté proběhlo představení jednotlivých modelů prostřednictvím módní přehlídky.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.