Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací PPC kampaní pro e-shop Houdek.cz. V práci jsou nejprve popsány jednotlivé nástroje internetového marketingu, které jsou spjaty s PPC systémy. Poté jsou představeny dva přední PPC systémy v České republice, Google AdWords a Sklik. Je popsána jejich struktura, nastavení a princip fungování. Dále jsou představeny typy PPC kampaní a formáty PPC inzerátů. Ty jsou podrobně popsány pro vyhledávací i obsahovou síť. Empirická část práce se zabývá realizaci PPC kampaní pro e-shop houdek.cz. Dále je představen samotný e-shop a jsou stručně uvedeny jeho marketingové aktivity na internetu. Poté je popsán postup provedení vstupní analýzy, analýzy klíčových slov a analýzy konkurence, na jejichž základě jsou navrhnuty vhodné PPC kampaně pro e-shop houdek.cz. Následně je představena realizace jednotlivých PPC kampaní. V předposlední kapitole jsou rozepsány kroky optimalizace PPC kampaní. Tato kapitola je doplněna o grafické znázornění průběhu PPC kampaní v Google AdWords a Skliku za sledované období. V závěru práce jsou podrobně vyhodnoceny výsledky obou PPC systémů. Ty jsou následně porovnány se stejným obdobím roku 2015 a doplněny o vyhodnocení asistovaných konverzí. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v tom, že autor na zvoleném reálném příkladě z hospodářské praxe prokázal, že lze dosáhnout významného zvýšení tržeb prostřednictvím marketingové kampaně s využitím PPC systémů.
Annotation in English
Presented dissertation is dealing with proposal and realization PPC campaign for e-shop houdek.cz In dissertation are described at first individual tools of internet's marketing which are connected to PPC systems. Then there are introduced two leading PPC systems in the Czech Republic: Google AdWords and Sklik. It is described their structure, settings and principle of operation. There are also introduced types of PPC campaigns and formats of PPC adverts. These are described in detail for search and content network. Empirical part of dissertation is dealing with realization of PPC campaigns for e-shop houdek.cz. There is also introduced the e-shop itself and there are stated its marketing activity on the Internet. After that, there is described process of execution of input analysis, analysis of key words and analysis of competition, and on that basis are proposed suitable PPC campaigns for e-shop houdek.cz. Subsequently, there is introduced realization of individual PPC campaigns. In the next-to-last chapter are laid out steps for optimization of PPC campaigns. This chapter is complemented with graphic representation of progress of PPC campaigns in Google AdWords and Sklik in observed period. At the end of the dissertation, are in detail evaluated results of both PPC systems. The results are compared afterwards with the same period in 2015 and completed with evaluation of assisted conversions. The main contribution of dissertation consist of proving by author, that in selected real example from economic practice is possible to achieve significant increase in sales through marketing campaign with the use of PPC systems.
Keywords
Internetový marketing, PPC, Sklik, Google AdWords
Keywords in English
Internet's marketing, PPC, Sklik, Google AdWords
Length of the covering note
147 s.
Language
CZ
Annotation
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací PPC kampaní pro e-shop Houdek.cz. V práci jsou nejprve popsány jednotlivé nástroje internetového marketingu, které jsou spjaty s PPC systémy. Poté jsou představeny dva přední PPC systémy v České republice, Google AdWords a Sklik. Je popsána jejich struktura, nastavení a princip fungování. Dále jsou představeny typy PPC kampaní a formáty PPC inzerátů. Ty jsou podrobně popsány pro vyhledávací i obsahovou síť. Empirická část práce se zabývá realizaci PPC kampaní pro e-shop houdek.cz. Dále je představen samotný e-shop a jsou stručně uvedeny jeho marketingové aktivity na internetu. Poté je popsán postup provedení vstupní analýzy, analýzy klíčových slov a analýzy konkurence, na jejichž základě jsou navrhnuty vhodné PPC kampaně pro e-shop houdek.cz. Následně je představena realizace jednotlivých PPC kampaní. V předposlední kapitole jsou rozepsány kroky optimalizace PPC kampaní. Tato kapitola je doplněna o grafické znázornění průběhu PPC kampaní v Google AdWords a Skliku za sledované období. V závěru práce jsou podrobně vyhodnoceny výsledky obou PPC systémů. Ty jsou následně porovnány se stejným obdobím roku 2015 a doplněny o vyhodnocení asistovaných konverzí. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v tom, že autor na zvoleném reálném příkladě z hospodářské praxe prokázal, že lze dosáhnout významného zvýšení tržeb prostřednictvím marketingové kampaně s využitím PPC systémů.
Annotation in English
Presented dissertation is dealing with proposal and realization PPC campaign for e-shop houdek.cz In dissertation are described at first individual tools of internet's marketing which are connected to PPC systems. Then there are introduced two leading PPC systems in the Czech Republic: Google AdWords and Sklik. It is described their structure, settings and principle of operation. There are also introduced types of PPC campaigns and formats of PPC adverts. These are described in detail for search and content network. Empirical part of dissertation is dealing with realization of PPC campaigns for e-shop houdek.cz. There is also introduced the e-shop itself and there are stated its marketing activity on the Internet. After that, there is described process of execution of input analysis, analysis of key words and analysis of competition, and on that basis are proposed suitable PPC campaigns for e-shop houdek.cz. Subsequently, there is introduced realization of individual PPC campaigns. In the next-to-last chapter are laid out steps for optimization of PPC campaigns. This chapter is complemented with graphic representation of progress of PPC campaigns in Google AdWords and Sklik in observed period. At the end of the dissertation, are in detail evaluated results of both PPC systems. The results are compared afterwards with the same period in 2015 and completed with evaluation of assisted conversions. The main contribution of dissertation consist of proving by author, that in selected real example from economic practice is possible to achieve significant increase in sales through marketing campaign with the use of PPC systems.
Keywords
Internetový marketing, PPC, Sklik, Google AdWords
Keywords in English
Internet's marketing, PPC, Sklik, Google AdWords
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na PPC reklamu.
Popište dva hlavní používané systémy PPC reklamy v ČR.
Představte zvolenou firmu a její marketingovou komunikaci na internetu.
Navrhněte PPC reklamní kampaně dle zadání firmy.
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na PPC reklamu.
Popište dva hlavní používané systémy PPC reklamy v ČR.
Představte zvolenou firmu a její marketingovou komunikaci na internetu.
Navrhněte PPC reklamní kampaně dle zadání firmy.
Recommended resources
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
PETRTYL, Jan. Online marketing: Vybraná témata. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0484-1.
Recommended resources
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
PETRTYL, Jan. Online marketing: Vybraná témata. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0484-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reason for not publishing thesis
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.