Tématem předložené diplomové práce je význam a měření společenské odpovědnosti firem. Hlavním cílem této práce je na základě provedeného výzkumu zhodnocení současného stavu v oblasti významu a měření CSR. První část práce obsahuje teoretické ukotvení CSR včetně představení procesu implementace. Zavádění koncepce CSR v organizaci je popisováno zejména v oblasti měření a reportování. Součástí tohoto popisu je také představení a vzájemná komparace vybraných standardů a norem. Další část výzkumu se zaměřuje na analýzu vybraných faktorů CSR. V poslední části práce jsou popsána a statisticky zanalyzována dotazníková šetření mezi širokou veřejností a organizacemi. Na základě získaných dat jsou vytvářeny dílčí výstupy, které jsou následně využity k závěrečnému zhodnocení a k odhadu možných budoucích tendencí.
Anotace v angličtině
The topic of this presented diploma thesis is the Significance and measurement of the corporate social responsibility. The main objective of this work is, based on the research carried out, to evaluate the current state of the importance and measurement of the CSR. The first part of the thesis contains the theoretical anchor of the CSR, including the introduction of the implementation process. Implementation of the CSR concept in the organization is mainly described in the field of measurement and reporting. This description also includes the introduction and mutual comparison of selected standards and norms. Another part of the research focuses on the analysis of selected CSR factors. The last part of the work is described and statistically analyzed questionnaire surveys among the general public and organizations. On the basis of the data obtained, partial conclusions are produced, which are subsequently used to evaluate and estimate possible future trends.
Corporate Social Responsibility, measurement, reporting, stakeholders
Rozsah průvodní práce
83 s. (144 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem předložené diplomové práce je význam a měření společenské odpovědnosti firem. Hlavním cílem této práce je na základě provedeného výzkumu zhodnocení současného stavu v oblasti významu a měření CSR. První část práce obsahuje teoretické ukotvení CSR včetně představení procesu implementace. Zavádění koncepce CSR v organizaci je popisováno zejména v oblasti měření a reportování. Součástí tohoto popisu je také představení a vzájemná komparace vybraných standardů a norem. Další část výzkumu se zaměřuje na analýzu vybraných faktorů CSR. V poslední části práce jsou popsána a statisticky zanalyzována dotazníková šetření mezi širokou veřejností a organizacemi. Na základě získaných dat jsou vytvářeny dílčí výstupy, které jsou následně využity k závěrečnému zhodnocení a k odhadu možných budoucích tendencí.
Anotace v angličtině
The topic of this presented diploma thesis is the Significance and measurement of the corporate social responsibility. The main objective of this work is, based on the research carried out, to evaluate the current state of the importance and measurement of the CSR. The first part of the thesis contains the theoretical anchor of the CSR, including the introduction of the implementation process. Implementation of the CSR concept in the organization is mainly described in the field of measurement and reporting. This description also includes the introduction and mutual comparison of selected standards and norms. Another part of the research focuses on the analysis of selected CSR factors. The last part of the work is described and statistically analyzed questionnaire surveys among the general public and organizations. On the basis of the data obtained, partial conclusions are produced, which are subsequently used to evaluate and estimate possible future trends.
Corporate Social Responsibility, measurement, reporting, stakeholders
Zásady pro vypracování
Definujte koncept CSR a uveďte jeho specifika.
Představte proces zavádění CSR s orientací na reporting a měření.
Pomocí vhodných metod analyzujte trendy a prvky měření CSR.
S ohledem na zjištěné výsledky analýz zhodnoťte a případně navrhněte úpravy vybraných metodik měření.
Zásady pro vypracování
Definujte koncept CSR a uveďte jeho specifika.
Představte proces zavádění CSR s orientací na reporting a měření.
Pomocí vhodných metod analyzujte trendy a prvky měření CSR.
S ohledem na zjištěné výsledky analýz zhodnoťte a případně navrhněte úpravy vybraných metodik měření.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, Archie B. a Ann K. BUCHHOLTZ. Business & society: ethics, sustainability, and stakeholder management. Ninth edition. Stamford, CT, USA: Cengage Learning, 2015. ISBN 9781285734293.
FERRELL, O. C., John. FRAEDRICH a Linda. FERRELL. Business ethics: ethical decision making and cases. Tenth edition. Stamford, CT, USA: Cengage Learning, 2015. ISBN 9781285423715.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, Archie B. a Ann K. BUCHHOLTZ. Business & society: ethics, sustainability, and stakeholder management. Ninth edition. Stamford, CT, USA: Cengage Learning, 2015. ISBN 9781285734293.
FERRELL, O. C., John. FRAEDRICH a Linda. FERRELL. Business ethics: ethical decision making and cases. Tenth edition. Stamford, CT, USA: Cengage Learning, 2015. ISBN 9781285423715.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4480-3.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.