Má práce je industriální instalace počítající se zvědavostí diváka, který díky své interakci může ovládat její funkci hudebního nástroje. Tento nástroj by měl díky své koncepci a zvukovým stopám, které obsahuje, působit na divákovu psychiku a vyvolávat v něm nejrůznější emoce. Díky svému názvu
a vazbě na mnou konkrétní prožité životní situace, jde o mou osobní zpověď, se kterou se divák může i nemusí ztotožnit.
Dílo je navrženo tak, aby bylo mobilní a skladné, ale zároveň kdykoli schopné další instalace. V rozloženém stavu má rozměry cca 180 × 200 × 110 cm. Ve složené stavu 70 × 160 × 60 cm. K uvedení do chodu potřebuje zdroj elektrické energie.
Inspirací pro tuto práci mi byla výstava Orbis Pictus Play Zlín autorů Jiřího
a Radany Waldových
Annotation in English
My thesis is industrial instalations which couting with viewer´s curiosity. Thanks to interaction, viewer can controls her musical instrument functions. This musical instrument, includes sound tracks, can affect viewer´s psyche and it could induce different kind of emotions.Thanks for title of this instalation and connection to my specific life experinces, is about my personal confession with which viewer could or even couldn´t idenfity.
The artwork was desiging to be mobile and storage and in same time put together very easy for next instalation. In unfolded mood the dimensions are approximately 180 × 200 × 110 cm. Composed of 70 × 160 × 60 cm. It needs a power source to start up.
The inspiration for this thesis was the Orbis Pictus Play Zlín exhibition by Jiří And Radana Wald
Keywords
site specific, objekt, instalace, interaktivní, zvukový, osobní, pieta
Keywords in English
site specific, object, installation, interactive, sound, personal, piety
Length of the covering note
30 s. (26 326 znaků)
Language
CZ
Annotation
Má práce je industriální instalace počítající se zvědavostí diváka, který díky své interakci může ovládat její funkci hudebního nástroje. Tento nástroj by měl díky své koncepci a zvukovým stopám, které obsahuje, působit na divákovu psychiku a vyvolávat v něm nejrůznější emoce. Díky svému názvu
a vazbě na mnou konkrétní prožité životní situace, jde o mou osobní zpověď, se kterou se divák může i nemusí ztotožnit.
Dílo je navrženo tak, aby bylo mobilní a skladné, ale zároveň kdykoli schopné další instalace. V rozloženém stavu má rozměry cca 180 × 200 × 110 cm. Ve složené stavu 70 × 160 × 60 cm. K uvedení do chodu potřebuje zdroj elektrické energie.
Inspirací pro tuto práci mi byla výstava Orbis Pictus Play Zlín autorů Jiřího
a Radany Waldových
Annotation in English
My thesis is industrial instalations which couting with viewer´s curiosity. Thanks to interaction, viewer can controls her musical instrument functions. This musical instrument, includes sound tracks, can affect viewer´s psyche and it could induce different kind of emotions.Thanks for title of this instalation and connection to my specific life experinces, is about my personal confession with which viewer could or even couldn´t idenfity.
The artwork was desiging to be mobile and storage and in same time put together very easy for next instalation. In unfolded mood the dimensions are approximately 180 × 200 × 110 cm. Composed of 70 × 160 × 60 cm. It needs a power source to start up.
The inspiration for this thesis was the Orbis Pictus Play Zlín exhibition by Jiří And Radana Wald
Keywords
site specific, objekt, instalace, interaktivní, zvukový, osobní, pieta
Keywords in English
site specific, object, installation, interactive, sound, personal, piety
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 instalace ve veřejném prostoru.
Formát: velkoformátová realizace v prostoru, která vyplyne v průběhu realizace bakalářské práce.
Popis realizace: studium teoretických podkladů, pravidelná studijní konzultace, prospekce vybrané lokality, vyhodnocení nejvhodnější výtvarné intervence a následná realizace díla.
Výstup: instalace v interiéru nebo exteriéru, reflektující identitu místa. Součástí, za určitých okolností i výstupem, je dokumentace, projekt, fotografie, video.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 instalace ve veřejném prostoru.
Formát: velkoformátová realizace v prostoru, která vyplyne v průběhu realizace bakalářské práce.
Popis realizace: studium teoretických podkladů, pravidelná studijní konzultace, prospekce vybrané lokality, vyhodnocení nejvhodnější výtvarné intervence a následná realizace díla.
Výstup: instalace v interiéru nebo exteriéru, reflektující identitu místa. Součástí, za určitých okolností i výstupem, je dokumentace, projekt, fotografie, video.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Recommended resources
1. MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999. 269 s. ISBN 80-7198-351-9.
2. OSBORNE, Peter, ed. Conceptual art. London: Phaidon, 2002. 304 s. Themes and movements. ISBN 0-7148-3930-2.
3. FOSTER, Hal, et al. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Praha: Slovart, 2015. 816 stran. ISBN 978-80-7391-975-7.
4. WARR, Tracey, ed. The artist's body. London: Phaidon, 2000. 304 s. Themes and movements. ISBN 0-7148-3502-1.
5. HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2008. 157 s. Navigace; 0004. ISBN 978-80-87259-00-9.
Recommended resources
1. MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999. 269 s. ISBN 80-7198-351-9.
2. OSBORNE, Peter, ed. Conceptual art. London: Phaidon, 2002. 304 s. Themes and movements. ISBN 0-7148-3930-2.
3. FOSTER, Hal, et al. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Praha: Slovart, 2015. 816 stran. ISBN 978-80-7391-975-7.
4. WARR, Tracey, ed. The artist's body. London: Phaidon, 2000. 304 s. Themes and movements. ISBN 0-7148-3502-1.
5. HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2008. 157 s. Navigace; 0004. ISBN 978-80-87259-00-9.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou
nainstalovaného díla ve výstavním prostoru Západočeského muzea.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta
včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí
vysokoškolské kvalifikační práce.