U tohoto díla je spousta prvků, které jsou samostatně důležité. Já je jednotlivě rozebral podle mých úvah a zkušeností a sjednotil do finální syntézy. Dílo spočívá v taneční performance výrazového tance, která vychází z inspirace a procesu autorské hudby. Performer je "schizofrenik" tančící před videoprojekcí, na které jsou zachycené jeho vzpomínky, jako velký podprahový faktor. Je zároveň prostředníkem mého staršího bratra s plně rozvinutou schizofrenií. Nachází se ve fázi extáze, kde už mu nezbývá nic jiného, než tančit a meditovat v pohlcení autorské hudby. Spojení hlasité hudby a vizuální minulosti přímo před očima, vyvolává jemné kontrasty aktuálního vnímání...
Annotation in English
In this work there are a lot of different parts which are important on its own. I individually analyzed them based on my thoughts and experiences and merged them into the final synthesis. The work itself is a dance performance, which is inspired by the music I made by myself. The performer is a schizophrenic dancing in front of a video where his thoughts are being projected as a subliminal factor. It also works as a medium between my older brother, who has schizophrenia. He is in an ecstasy where he cannot do anything else than dance and meditate driven by the music. The connection of the loud music and visual past in front of our eyes develops little contrasts of actual thinking
performance, inspiration, process, schizophrenic, psychology, subliminal signals, phase of ecstasy, perception, conceptual art
Length of the covering note
21 s. , 15 s. (19757)
Language
CZ
Annotation
U tohoto díla je spousta prvků, které jsou samostatně důležité. Já je jednotlivě rozebral podle mých úvah a zkušeností a sjednotil do finální syntézy. Dílo spočívá v taneční performance výrazového tance, která vychází z inspirace a procesu autorské hudby. Performer je "schizofrenik" tančící před videoprojekcí, na které jsou zachycené jeho vzpomínky, jako velký podprahový faktor. Je zároveň prostředníkem mého staršího bratra s plně rozvinutou schizofrenií. Nachází se ve fázi extáze, kde už mu nezbývá nic jiného, než tančit a meditovat v pohlcení autorské hudby. Spojení hlasité hudby a vizuální minulosti přímo před očima, vyvolává jemné kontrasty aktuálního vnímání...
Annotation in English
In this work there are a lot of different parts which are important on its own. I individually analyzed them based on my thoughts and experiences and merged them into the final synthesis. The work itself is a dance performance, which is inspired by the music I made by myself. The performer is a schizophrenic dancing in front of a video where his thoughts are being projected as a subliminal factor. It also works as a medium between my older brother, who has schizophrenia. He is in an ecstasy where he cannot do anything else than dance and meditate driven by the music. The connection of the loud music and visual past in front of our eyes develops little contrasts of actual thinking
performance, inspiration, process, schizophrenic, psychology, subliminal signals, phase of ecstasy, perception, conceptual art
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 video - film
Formát: vyplyne v průběhu bakalářské práce
Popis realizace: důkladná práce se zdroji, rozvíjení konceptu díla, zpracování a následné převedení konceptu ve vhodně zvolenou formu.
Výstup: video - film.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 video - film
Formát: vyplyne v průběhu bakalářské práce
Popis realizace: důkladná práce se zdroji, rozvíjení konceptu díla, zpracování a následné převedení konceptu ve vhodně zvolenou formu.
Výstup: video - film.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Recommended resources
GROF, Stanislav. Dobrodružství sebeobjevování. Praha: Perla, 2000. ISBN 80-902156-5-3.
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.
MCLUHAN, Marshal. Jak rozumět médiím: Extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. ISBN 0415283043.
STRASSMAN, Rick. FRECSKA, Ede. WOJTOWICZ, Slawek. LUNA, Eduardo Luis. Vnitřní cesty do vnějšího vesmíru. Praha: Dybbuk, 2010. ISBN 978-80-7438-030-3.
Recommended resources
GROF, Stanislav. Dobrodružství sebeobjevování. Praha: Perla, 2000. ISBN 80-902156-5-3.
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.
MCLUHAN, Marshal. Jak rozumět médiím: Extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. ISBN 0415283043.
STRASSMAN, Rick. FRECSKA, Ede. WOJTOWICZ, Slawek. LUNA, Eduardo Luis. Vnitřní cesty do vnějšího vesmíru. Praha: Dybbuk, 2010. ISBN 978-80-7438-030-3.
Enclosed appendices
DVD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou
nainstalovaného díla ve výstavním prostoru Západočeského muzea.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta
včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí
vysokoškolské kvalifikační práce.