Tato diplomová práce se zabývá písní ve výuce francouzského jazyka. Popisuje jazykové kompetence porozumění mluvenému a písemnému projevu i vyjadřování slovem a písmem. Autor se věnuje příznivým účinkům použití písně na učení jako je zapamatování nových slov, gramatických struktur, zlepšení výslovnosti, vliv na motivaci k učení, kulturní přehled studentů a interkulturní kompetence, přitom upřednostňuje používání současné frankofonní hudby a popisuje, jaké výhody přináší oproti starší hudbě. Prostřednictvím dotazníku a analýzy učebnic zkoumá, zda by bylo žádoucí a užitečné vytvořit další zdroj, který by obsahoval aktivity a cvičení s francouzskými novodobými písněmi. Na základě výsledků šetření byl vytvořen pedagogický blog s deseti francouzskými písněmi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with songs in the teaching of French language, describes language competences - Understanding of spoken and written language, speaking and writing. The author focuses on the beneficial effects of using a song such as memorizing new words, grammar structures, improving of the pronunciation, influence on the motivation, cultural knowledges of students and intercultural competences. The author prefers the use of contemporary French music and describes the benefits which it brings over older music. By way of a questionnaire and textbook analysis, it examines if it would be desirable and useful to create another source that would include activities and exercises with French modern songs. Based on the results of the survey, a pedagogical blog with ten French songs was created.
Klíčová slova
Francouzská hudba, Jazykové kompetence, Porozumění, Ústní projev, Písemný projev, Motivace, Kultura, Výhody, Učebnice francouzštiny, Dotazník, Průzkum, Pedagogický blog
Klíčová slova v angličtině
French music, Linguistic skills, Comprehension, Speaking, Writing, Motivation, Culture, Beefits, French text books, Questionnaire, Survey, Pedagogic blog
Rozsah průvodní práce
95 s. (141 558 znaků)
Jazyk
FR
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá písní ve výuce francouzského jazyka. Popisuje jazykové kompetence porozumění mluvenému a písemnému projevu i vyjadřování slovem a písmem. Autor se věnuje příznivým účinkům použití písně na učení jako je zapamatování nových slov, gramatických struktur, zlepšení výslovnosti, vliv na motivaci k učení, kulturní přehled studentů a interkulturní kompetence, přitom upřednostňuje používání současné frankofonní hudby a popisuje, jaké výhody přináší oproti starší hudbě. Prostřednictvím dotazníku a analýzy učebnic zkoumá, zda by bylo žádoucí a užitečné vytvořit další zdroj, který by obsahoval aktivity a cvičení s francouzskými novodobými písněmi. Na základě výsledků šetření byl vytvořen pedagogický blog s deseti francouzskými písněmi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with songs in the teaching of French language, describes language competences - Understanding of spoken and written language, speaking and writing. The author focuses on the beneficial effects of using a song such as memorizing new words, grammar structures, improving of the pronunciation, influence on the motivation, cultural knowledges of students and intercultural competences. The author prefers the use of contemporary French music and describes the benefits which it brings over older music. By way of a questionnaire and textbook analysis, it examines if it would be desirable and useful to create another source that would include activities and exercises with French modern songs. Based on the results of the survey, a pedagogical blog with ten French songs was created.
Klíčová slova
Francouzská hudba, Jazykové kompetence, Porozumění, Ústní projev, Písemný projev, Motivace, Kultura, Výhody, Učebnice francouzštiny, Dotazník, Průzkum, Pedagogický blog
Klíčová slova v angličtině
French music, Linguistic skills, Comprehension, Speaking, Writing, Motivation, Culture, Beefits, French text books, Questionnaire, Survey, Pedagogic blog
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2017 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2017, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 30. 4. 2017 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2017 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2017, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 30. 4. 2017 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Seznam doporučené literatury
Francouzsko-český, česko-francouzský velký slovník Brno: LINGEA 2007, ISBN 978-80-87062-05-0
La chanson en classe de FLE, EME Editions - Le Langage et l'Homme 2015, ISBN : 978-2-8066-0127-8
Enseigner différemment avec les TICE, Pascal Bihouée, Anne Colliaux, Editions d'Organisation 2011, ISBN13 : 978-2-212-55171-6
La Compréhension orale, Claude Germain, CLE INTERNATIONAL (1999), ISBN : 2090333278
La didactique du français, Jean-François Halté, Presses Universitaires de France 1998, ISBN : 2130458459
La prononciation en classe, Briet Genevieve, Collige Valerie, Rassart Emmanuelle, PU DE GRENOBLE 2014, ISBN : 9782706118470
Pour une didactique de l'oralité, Gerard Didier, DIDIER 2013, ISBN : 9782278060870
http://skyrock.fm/
http://www.europe1.fr/
http://www.cheriefm.fr/
http://www.nrj.fr/
http://www.hotmixradio.fr/
http://www.funradio.fr/
Seznam doporučené literatury
Francouzsko-český, česko-francouzský velký slovník Brno: LINGEA 2007, ISBN 978-80-87062-05-0
La chanson en classe de FLE, EME Editions - Le Langage et l'Homme 2015, ISBN : 978-2-8066-0127-8
Enseigner différemment avec les TICE, Pascal Bihouée, Anne Colliaux, Editions d'Organisation 2011, ISBN13 : 978-2-212-55171-6
La Compréhension orale, Claude Germain, CLE INTERNATIONAL (1999), ISBN : 2090333278
La didactique du français, Jean-François Halté, Presses Universitaires de France 1998, ISBN : 2130458459
La prononciation en classe, Briet Genevieve, Collige Valerie, Rassart Emmanuelle, PU DE GRENOBLE 2014, ISBN : 9782706118470
Pour une didactique de l'oralité, Gerard Didier, DIDIER 2013, ISBN : 9782278060870
http://skyrock.fm/
http://www.europe1.fr/
http://www.cheriefm.fr/
http://www.nrj.fr/
http://www.hotmixradio.fr/
http://www.funradio.fr/