Tato práce je zaměřena na rozvoj kooperace v rámci center aktivit u žáků 1. třídy vybrané základní školy v Plzni. Vysvětluje pojmy kooperace a kooperativní styl výuky. Popisuje roli žáka a učitele v kooperativním stylu výuky. Klíčovou roli této diplomové práce mají centra aktivit. V práci je popsáno jejich uspořádání, materiální vybavení a průběh práce. Poslední kapitolu tvoří praktická část, ve které dochází k analýze jednotlivých zadání úkolů v centrech aktivit. Práce poukazuje na to, že jsou v centrech aktivit zastoupeny základní znaky kooperace a na to, že zde dochází k rozvíjení jednotlivých klíčových kompetencí. Tuto hypotézu potvrdil také rozhovor s učitelkami plzeňské školy, které mají s prací v centrech dlouholetou zkušenost.
Annotation in English
This work is focused on the development of cooperation within centers of activities of students of the 1st class of the selected elementary school in Pilsen. It explains the terms of co-operation and the cooperative style of teaching. It describes the role of students and teachers in the cooperative style of teaching. The central role of this diploma thesis has activities centers. The work describes their layout, material equipment and the course of work. The last chapter is the practical part, which analyzes the assignment of tasks in the centers of activities. The work points out that the core features of the cooperative style of teaching are represented in the centers of activity and the development of individual key competencies. This hypothesis has also been confirmed by an interview with Pilsen school teachers, who have a long experience with work in centers.
Keywords
kooperace, kooperativní styl výuky, role žáka v kooperativním stylu výuky, role učitele v kooperativním stylu výuky, centra aktivit, znaky kooperativního učení, klíčové kompetence
Keywords in English
cooperation, cooperative style of teaching, the role of students in the cooperative style of teaching, the role of the teachers in the cooperative style of teaching, the centers of activities, the features of cooperative learning, key competencies
Length of the covering note
71 s. (79 383 znaků). VI s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce je zaměřena na rozvoj kooperace v rámci center aktivit u žáků 1. třídy vybrané základní školy v Plzni. Vysvětluje pojmy kooperace a kooperativní styl výuky. Popisuje roli žáka a učitele v kooperativním stylu výuky. Klíčovou roli této diplomové práce mají centra aktivit. V práci je popsáno jejich uspořádání, materiální vybavení a průběh práce. Poslední kapitolu tvoří praktická část, ve které dochází k analýze jednotlivých zadání úkolů v centrech aktivit. Práce poukazuje na to, že jsou v centrech aktivit zastoupeny základní znaky kooperace a na to, že zde dochází k rozvíjení jednotlivých klíčových kompetencí. Tuto hypotézu potvrdil také rozhovor s učitelkami plzeňské školy, které mají s prací v centrech dlouholetou zkušenost.
Annotation in English
This work is focused on the development of cooperation within centers of activities of students of the 1st class of the selected elementary school in Pilsen. It explains the terms of co-operation and the cooperative style of teaching. It describes the role of students and teachers in the cooperative style of teaching. The central role of this diploma thesis has activities centers. The work describes their layout, material equipment and the course of work. The last chapter is the practical part, which analyzes the assignment of tasks in the centers of activities. The work points out that the core features of the cooperative style of teaching are represented in the centers of activity and the development of individual key competencies. This hypothesis has also been confirmed by an interview with Pilsen school teachers, who have a long experience with work in centers.
Keywords
kooperace, kooperativní styl výuky, role žáka v kooperativním stylu výuky, role učitele v kooperativním stylu výuky, centra aktivit, znaky kooperativního učení, klíčové kompetence
Keywords in English
cooperation, cooperative style of teaching, the role of students in the cooperative style of teaching, the role of the teachers in the cooperative style of teaching, the centers of activities, the features of cooperative learning, key competencies
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Recommended resources
KREJČOVÁ, Věra a Jana KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-906-4.\\
KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 978-80-904071-6-9.\\
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.\\
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
KREISLOVÁ, Zdenka. Krok za krokem 1. třídou: školní zralost, spolupráce s rodiči, učíme se číst a psát, nápady pro celý rok. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2038-8.\\
Začít spolu - Novinky. Začít spolu - Novinky [online]. Copyright ? [cit. 22.01.2017].Dostupné z:http://www.zacitspolu.eu.\\
Recommended resources
KREJČOVÁ, Věra a Jana KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-906-4.\\
KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 978-80-904071-6-9.\\
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.\\
SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
KREISLOVÁ, Zdenka. Krok za krokem 1. třídou: školní zralost, spolupráce s rodiči, učíme se číst a psát, nápady pro celý rok. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2038-8.\\
Začít spolu - Novinky. Začít spolu - Novinky [online]. Copyright ? [cit. 22.01.2017].Dostupné z:http://www.zacitspolu.eu.\\