Ve své diplomové práci se budu zabývat výukou vlastivědy metodami dramatické výchovy. V teoretické části blíže představím vymezení pojmu dramatická výchova, její začlenění do rámcového vzdělávacího programu. Dále se budu zabývat formami, principy a cíli této výchovy. Nejvíce se budu věnovat metodám a technikám dramatické výchovy. V části praktické budu popisovat mnou vytvořený a odučený tematický blok "Karel IV." a svůj pohled na průběh činnosti. U každé aktivity uvedu výukový cíl, cíle a metody dramatické výchovy a rozvíjené klíčové kompetence.
Anotace v angličtině
In my dissertation I deal with education of background studies and drama education. In the theoretical part I describe the definition of drama education, and its incorporation into framework educational program and I also deal with its forms, principles and objectives of drama. The largest part is dedicated to methods and techniques of drama education and possible obstacles while using methods of mentioned education. In the practical part I describe the thematical block called "Karel IV." There are objectives, methods of drama education and developed key competences mentioned by each of the activities.
Klíčová slova
Dramatická výchova, základní škola v Sedlci, vlastivěda, metody a techniky dramatické výchovy, čtvrtá třída, první stupeň.
Klíčová slova v angličtině
Drama education, elementary school in Sedlec, background studies, methods and techniques of drama education, 4th grade, primary school.
Rozsah průvodní práce
67 s., XII, 50 s., 89440
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se budu zabývat výukou vlastivědy metodami dramatické výchovy. V teoretické části blíže představím vymezení pojmu dramatická výchova, její začlenění do rámcového vzdělávacího programu. Dále se budu zabývat formami, principy a cíli této výchovy. Nejvíce se budu věnovat metodám a technikám dramatické výchovy. V části praktické budu popisovat mnou vytvořený a odučený tematický blok "Karel IV." a svůj pohled na průběh činnosti. U každé aktivity uvedu výukový cíl, cíle a metody dramatické výchovy a rozvíjené klíčové kompetence.
Anotace v angličtině
In my dissertation I deal with education of background studies and drama education. In the theoretical part I describe the definition of drama education, and its incorporation into framework educational program and I also deal with its forms, principles and objectives of drama. The largest part is dedicated to methods and techniques of drama education and possible obstacles while using methods of mentioned education. In the practical part I describe the thematical block called "Karel IV." There are objectives, methods of drama education and developed key competences mentioned by each of the activities.
Klíčová slova
Dramatická výchova, základní škola v Sedlci, vlastivěda, metody a techniky dramatické výchovy, čtvrtá třída, první stupeň.
Klíčová slova v angličtině
Drama education, elementary school in Sedlec, background studies, methods and techniques of drama education, 4th grade, primary school.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.\\
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu: vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7593-1.\\
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.\\
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.\\
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu: vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7593-1.\\
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.\\