Pro moji bakalářskou práci jsem zvolila téma: ,,Terapie u dětí s ADHD"
Teoretická část práce shrnuje terminologii, historii, etiologii a legislativu syndromu ADHD. Přirozený vývoj dítěte a vývoj dítěte s ADHD. Součástí práce jsou tři zahraniční studie zabývající se výzkumem kognitivní, afektivní a motivační regulace v souvislosti s příznaky ADHD a vlivem alternativních forem terapií. Závěr praktické části práce, se zabývá formami terapie při léčbě hyperaktivní poruchy, vhodnost terapie podle subtypu syndromu, nejčastěji užívanou farmakoterapií, rodičovským poradenstvím, možnostmi rodinné a skupinové terapie, terapií kognitivně-behaviorální a pomocnými terapeutickými metodami.
Obsahem praktické části jsou kazuistiky čtyř dětí zahrnující věk dítěte, rodinou a osobní anamnézu a popis odborného vyšetření. Každá kazuistika je ukončena stručným shrnutím a doporučením dalšího postupu v práci s dítětem.
Anotace v angličtině
For my bachelor thesis, I have chosen the topic: "Therapy for children with ADHD".
Theoretical part summarizes terminology, history, etiology and legislative of the ADHD syndrome, and the natural children development and the development of children with ADHD. Four foreign case studies dealing with cognitive, affective and motivational adjustment in connection with ADHD symptoms and the influence of alternative forms of therapy are included as a part of the thesis. Conclusion of practical part then deals with forms of therapy to cure hyperactive disability, suitability of a therapy according to a subtype of the syndrome, most frequently used pharmacotherapy, parental consulting, possibilities of a family and group therapy, cognitive-behavioural therapy and auxiliary therapy methods.
Practical part also includescase interpretation of four young children, their families and personal anamneses and description of professional diagnoses. Each case interpretation ends with brief summary and recommendation of future treatment.
Klíčová slova
ADHD,terapeutické metody
Klíčová slova v angličtině
ADHD, therapy methods
Rozsah průvodní práce
37 s. (85 856 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Pro moji bakalářskou práci jsem zvolila téma: ,,Terapie u dětí s ADHD"
Teoretická část práce shrnuje terminologii, historii, etiologii a legislativu syndromu ADHD. Přirozený vývoj dítěte a vývoj dítěte s ADHD. Součástí práce jsou tři zahraniční studie zabývající se výzkumem kognitivní, afektivní a motivační regulace v souvislosti s příznaky ADHD a vlivem alternativních forem terapií. Závěr praktické části práce, se zabývá formami terapie při léčbě hyperaktivní poruchy, vhodnost terapie podle subtypu syndromu, nejčastěji užívanou farmakoterapií, rodičovským poradenstvím, možnostmi rodinné a skupinové terapie, terapií kognitivně-behaviorální a pomocnými terapeutickými metodami.
Obsahem praktické části jsou kazuistiky čtyř dětí zahrnující věk dítěte, rodinou a osobní anamnézu a popis odborného vyšetření. Každá kazuistika je ukončena stručným shrnutím a doporučením dalšího postupu v práci s dítětem.
Anotace v angličtině
For my bachelor thesis, I have chosen the topic: "Therapy for children with ADHD".
Theoretical part summarizes terminology, history, etiology and legislative of the ADHD syndrome, and the natural children development and the development of children with ADHD. Four foreign case studies dealing with cognitive, affective and motivational adjustment in connection with ADHD symptoms and the influence of alternative forms of therapy are included as a part of the thesis. Conclusion of practical part then deals with forms of therapy to cure hyperactive disability, suitability of a therapy according to a subtype of the syndrome, most frequently used pharmacotherapy, parental consulting, possibilities of a family and group therapy, cognitive-behavioural therapy and auxiliary therapy methods.
Practical part also includescase interpretation of four young children, their families and personal anamneses and description of professional diagnoses. Each case interpretation ends with brief summary and recommendation of future treatment.
Klíčová slova
ADHD,terapeutické metody
Klíčová slova v angličtině
ADHD, therapy methods
Zásady pro vypracování
Analýza dostupné literatury
Zpracování teoretického konceptu práce: - vývoj dítěte v předškolním období, ADHD a terapie dětí s ADHD
Výzkum v terénu: speciální mateřská školka pro děti s více vadami
Zpracování kazuistiky dětí s ADHD
Závěr práce a doporučení
Zásady pro vypracování
Analýza dostupné literatury
Zpracování teoretického konceptu práce: - vývoj dítěte v předškolním období, ADHD a terapie dětí s ADHD
Výzkum v terénu: speciální mateřská školka pro děti s více vadami
Zpracování kazuistiky dětí s ADHD
Závěr práce a doporučení
Seznam doporučené literatury
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
ŘÍČAN, Pavel a Dana KREJČÍŘOVÁ. Dětská klinická psychologie. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1049-8.
ŠKRDLÍKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0928-7.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.
Seznam doporučené literatury
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
ŘÍČAN, Pavel a Dana KREJČÍŘOVÁ. Dětská klinická psychologie. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1049-8.
ŠKRDLÍKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0928-7.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.