Tato bakalářská práce popisuje základní vymezení etikety. Cílem této bakalářské práce byla deskripce školního a univerzitního správného chování. Další hlavní snahou mojí práce je komparace této etikety ve třech středoevropských zemí, jimiž jsou Česká republika, Německo a Rakousko. Dále také obecný charakter těchto zemí. V teoretické části se snažím vysvětlit základní pojem etikety a pojmy s ní úzce spjaté. Pozornost mají i její ovlivňující faktory. V praktické části se snažím podat ucelený pohled na etiketu školního prostředí v interkulturním srovnáním vycházejícího z mnou provedeného výzkumu. Tento výzkum byl prováděn na základě pozorování a strukturovaného rozhovoru.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis describing basic definition of etiquette. Object of this thesis is description of school and university label. Another main effort my thesis is comparison labels in three Central European countries, which are Czech Republic, Germany and Austria. As well as the general character of these countries. In the theoretical part i try to explain the basic concept of etiquette and terms with this closely related. Attention has also influencing factors of etiquette. In the practical part i try show a comprehensive view of etiquette in the school environment in intercultural comparison, based on my own research. This research was based on observation of structured interview.
Klíčová slova
etiketa, škola, akademie, chování, jednání
Klíčová slova v angličtině
etiquette, school, academy, behavior, act
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje základní vymezení etikety. Cílem této bakalářské práce byla deskripce školního a univerzitního správného chování. Další hlavní snahou mojí práce je komparace této etikety ve třech středoevropských zemí, jimiž jsou Česká republika, Německo a Rakousko. Dále také obecný charakter těchto zemí. V teoretické části se snažím vysvětlit základní pojem etikety a pojmy s ní úzce spjaté. Pozornost mají i její ovlivňující faktory. V praktické části se snažím podat ucelený pohled na etiketu školního prostředí v interkulturním srovnáním vycházejícího z mnou provedeného výzkumu. Tento výzkum byl prováděn na základě pozorování a strukturovaného rozhovoru.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis describing basic definition of etiquette. Object of this thesis is description of school and university label. Another main effort my thesis is comparison labels in three Central European countries, which are Czech Republic, Germany and Austria. As well as the general character of these countries. In the theoretical part i try to explain the basic concept of etiquette and terms with this closely related. Attention has also influencing factors of etiquette. In the practical part i try show a comprehensive view of etiquette in the school environment in intercultural comparison, based on my own research. This research was based on observation of structured interview.
Klíčová slova
etiketa, škola, akademie, chování, jednání
Klíčová slova v angličtině
etiquette, school, academy, behavior, act
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části státní závěrečné zkoušky: Antropologie.
Cíl:
Cílem je popis a srovnání etikety ve školním prostředí pro českou a německou jazykovou oblast.
Postup a zásady:
Shromáždění a prostudování literatury ke zvolenému tématu, pravidelné konzultace s vedoucím BP, před odevzdáním práce předat kompletní text k posouzení vedoucímu práce.
Bakalářskou práci vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části státní závěrečné zkoušky: Antropologie.
Cíl:
Cílem je popis a srovnání etikety ve školním prostředí pro českou a německou jazykovou oblast.
Postup a zásady:
Shromáždění a prostudování literatury ke zvolenému tématu, pravidelné konzultace s vedoucím BP, před odevzdáním práce předat kompletní text k posouzení vedoucímu práce.
Bakalářskou práci vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
ŠPAČEK, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2
HOLMEROVÁ, Iva. Minimum akademického bontonu, aneb, Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 95 s. ISBN 978-80-247-5427-7
ŠŤASTNÝ, Václav. Malá encyklopedie o titulech. Praha: Linde, 2002. 60 s. ISBN 80-7201-378-5
MĚSTECKÝ, Jan Havel. Student ve společnosti a mezi lidmi vůbec. Praha: Bursík & Kohout, 1939. 127 s. ISBN není uvedeno
KASPER, Tomáš, PÁNKOVÁ, Markéta a kol. Učitel ve střední a jihovýchodní Evropě. Praha: Academia, 2015. 319 s. ISBN 978-80-200-2473-2
ELIAS, Norbert. O procesu civilizace I.. Praha: Argo, 2006. 338 s. ISBN 80-7203-838-9
FIECHTER-ALBER, Elmar. Welche Ethik in der Schule?. Mainz: Matthias-Grünewald-Verlag, 2004. 219 s. ISBN 3-7867-2450-4
Toto zadání nahrazuje původní zadání z roku 2016 na základě kladně vyřízené žádosti o změnu.
Seznam doporučené literatury
ŠPAČEK, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2
HOLMEROVÁ, Iva. Minimum akademického bontonu, aneb, Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 95 s. ISBN 978-80-247-5427-7
ŠŤASTNÝ, Václav. Malá encyklopedie o titulech. Praha: Linde, 2002. 60 s. ISBN 80-7201-378-5
MĚSTECKÝ, Jan Havel. Student ve společnosti a mezi lidmi vůbec. Praha: Bursík & Kohout, 1939. 127 s. ISBN není uvedeno
KASPER, Tomáš, PÁNKOVÁ, Markéta a kol. Učitel ve střední a jihovýchodní Evropě. Praha: Academia, 2015. 319 s. ISBN 978-80-200-2473-2
ELIAS, Norbert. O procesu civilizace I.. Praha: Argo, 2006. 338 s. ISBN 80-7203-838-9
FIECHTER-ALBER, Elmar. Welche Ethik in der Schule?. Mainz: Matthias-Grünewald-Verlag, 2004. 219 s. ISBN 3-7867-2450-4
Toto zadání nahrazuje původní zadání z roku 2016 na základě kladně vyřízené žádosti o změnu.