Tato bakalářská práce se zabývá analýzou reklamních textů dvou vybraných firem z Bavorska, a to konkrétně firem BMW a Audi. Cílem této práce je poukázat na zvláštnosti jazyka reklamy, popsat jeho jednotlivé prvky a zároveň analyzovat úlohu jednotlivých specifik či zvláštností v reklamních materiálech dvou vybraných bavorských firem z oblasti automobilového průmyslu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the language analysis and content analysis of advertisement texts from the following two selected companies with a head office in Bavaria, BMW and Audi.
The goal of this bachelor thesis is to take selected texts from the two Bavarian companies that are in the automobile industry and analyze the special features of the advertisement language, describe the function and effects of the advertisements, and to research and comment on the application of the aforementioned phenomenon.
Klíčová slova
Reklama, Jazyková a obsahová analýza, BMW, Audi, rozbor reklamy, jazyk reklamy, lexikologie, morfologie, syntax, lingvistika,
Klíčová slova v angličtině
Advertising, language analysis, BMW, Audi, advertisement language, lexikology, morphology, syntax, linguistic
Rozsah průvodní práce
76 s. (103 328 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou reklamních textů dvou vybraných firem z Bavorska, a to konkrétně firem BMW a Audi. Cílem této práce je poukázat na zvláštnosti jazyka reklamy, popsat jeho jednotlivé prvky a zároveň analyzovat úlohu jednotlivých specifik či zvláštností v reklamních materiálech dvou vybraných bavorských firem z oblasti automobilového průmyslu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the language analysis and content analysis of advertisement texts from the following two selected companies with a head office in Bavaria, BMW and Audi.
The goal of this bachelor thesis is to take selected texts from the two Bavarian companies that are in the automobile industry and analyze the special features of the advertisement language, describe the function and effects of the advertisements, and to research and comment on the application of the aforementioned phenomenon.
Klíčová slova
Reklama, Jazyková a obsahová analýza, BMW, Audi, rozbor reklamy, jazyk reklamy, lexikologie, morfologie, syntax, lingvistika,
Klíčová slova v angličtině
Advertising, language analysis, BMW, Audi, advertisement language, lexikology, morphology, syntax, linguistic
Zásady pro vypracování
Cílem práce je podrobná obsahová a jazyková analýza reklamních textů propagujících vybrané bavorské firmy. Autor má přitom za úkol popsat, jaké zdroje a s jakým obsahem firmy pro svou prezentaci používají, a zároveň vystihnout jazyková specifika těchto materiálů jak s ohledem na jejich reklamní funkci, tak s ohledem na případné rozdíly v jazykovém ztvárnění způsobené rozdíly ve firemní strategii jednotlivých podniků.
Metody:
- stanovení cíle práce
- studium sekundárních zdrojů k tématu (materiály z oblasti jazykovědy a reklamy / marketingu)
- výběr a sestavení dokladového materiálu
- vypracování teoretické části
- zpracování výsledků analýzy autentických zdrojů v praktické části
Zásady pro vypracování
Cílem práce je podrobná obsahová a jazyková analýza reklamních textů propagujících vybrané bavorské firmy. Autor má přitom za úkol popsat, jaké zdroje a s jakým obsahem firmy pro svou prezentaci používají, a zároveň vystihnout jazyková specifika těchto materiálů jak s ohledem na jejich reklamní funkci, tak s ohledem na případné rozdíly v jazykovém ztvárnění způsobené rozdíly ve firemní strategii jednotlivých podniků.
Metody:
- stanovení cíle práce
- studium sekundárních zdrojů k tématu (materiály z oblasti jazykovědy a reklamy / marketingu)
- výběr a sestavení dokladového materiálu
- vypracování teoretické části
- zpracování výsledků analýzy autentických zdrojů v praktické části
Seznam doporučené literatury
JANICH, Nina. Werbesprache: Ein Arbeitsbuch. 5. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, 2010. ISBN 978-8233-6550-1.
JANOS, Livia. Die Syntax der Werbesprache: Ellipsen in Slogans. Eine Untersuchung der Gemeinsamkeiten von Werbesprache
und gesprochener Sprache aus syntaktischer und pragmatischer Perspektive. München: Grin Verlag, 2007. ISBN 978-3-640-21279-8.
JÍLKOVÁ, Hana. Die deutsche und tschechische Werbesprache - Verbale Strategien in deutschen Slogans und ihre Parallelen in der tschechischen Werbung. Hamburg: Dr. Kovač, 2007. ISBN 978-3-8300-3179-6.
KRIEG, Ulrike. Wortbildungsstrategien in der Werbung. Hamburg: Helmut Buske Verlag, 2005. ISBN 3-87548-362-6.
SCHLÜTER, Stefanie. Die Sprache der Werbung - Entwicklungen, Trends und Beispiele. Saarbrücken: VDM-Verl. Müller, 2007. ISBN 978-3-8364-0370-2.
Autentické reklamní materiály vybraných bavorských firem.
Seznam doporučené literatury
JANICH, Nina. Werbesprache: Ein Arbeitsbuch. 5. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, 2010. ISBN 978-8233-6550-1.
JANOS, Livia. Die Syntax der Werbesprache: Ellipsen in Slogans. Eine Untersuchung der Gemeinsamkeiten von Werbesprache
und gesprochener Sprache aus syntaktischer und pragmatischer Perspektive. München: Grin Verlag, 2007. ISBN 978-3-640-21279-8.
JÍLKOVÁ, Hana. Die deutsche und tschechische Werbesprache - Verbale Strategien in deutschen Slogans und ihre Parallelen in der tschechischen Werbung. Hamburg: Dr. Kovač, 2007. ISBN 978-3-8300-3179-6.
KRIEG, Ulrike. Wortbildungsstrategien in der Werbung. Hamburg: Helmut Buske Verlag, 2005. ISBN 3-87548-362-6.
SCHLÜTER, Stefanie. Die Sprache der Werbung - Entwicklungen, Trends und Beispiele. Saarbrücken: VDM-Verl. Müller, 2007. ISBN 978-3-8364-0370-2.
Autentické reklamní materiály vybraných bavorských firem.