Tato práce je věnována komunikaci v prostředí nových technologií, především na sociálních sítích. Práce se zaměřuje na nové způsoby komunikace a na to, jak ovlivňují mezilidskou komunikaci. Zaměřuje se na problematiku komunikace, kyberprostoru, sociálních sítí a také samotné internetové komunikaci.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted into communication in the background of new technologies, especially on social networks. The work focuses on new ways of communication and how they affect interpersonal communication. It focuses on the issues of communication, cyberspace, social networking and Internet communication itself.
communication, social networks, media, cyberspace, virtual reality, internet, internet communication, netiquette.
Rozsah průvodní práce
51 s. (57 000 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je věnována komunikaci v prostředí nových technologií, především na sociálních sítích. Práce se zaměřuje na nové způsoby komunikace a na to, jak ovlivňují mezilidskou komunikaci. Zaměřuje se na problematiku komunikace, kyberprostoru, sociálních sítí a také samotné internetové komunikaci.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted into communication in the background of new technologies, especially on social networks. The work focuses on new ways of communication and how they affect interpersonal communication. It focuses on the issues of communication, cyberspace, social networking and Internet communication itself.
communication, social networks, media, cyberspace, virtual reality, internet, internet communication, netiquette.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části státních závěrečných zkoušek: Psychologie.
1. Cílem práce je zaměřit se na komunikaci v prostředí sociálních sítí.
2. Zpracovat osnovu práce.
3. Na základě komparativní metody popsat negativní i pozitivní aspekty sociálních sítích.
4. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu.
5. BP/DP bude pravidelně konzultována s vedoucím práce.
6. Před odevzdáním práce bude celý text práce předložen vedoucímu k posouzení.
7. BP/DP bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části státních závěrečných zkoušek: Psychologie.
1. Cílem práce je zaměřit se na komunikaci v prostředí sociálních sítí.
2. Zpracovat osnovu práce.
3. Na základě komparativní metody popsat negativní i pozitivní aspekty sociálních sítích.
4. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu.
5. BP/DP bude pravidelně konzultována s vedoucím práce.
6. Před odevzdáním práce bude celý text práce předložen vedoucímu k posouzení.
7. BP/DP bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
SEZNAM LITERATURY
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na facebooku a twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-257-3320.
CEJPEK, Jiří. Informace, komunikace a myšlení: úvod do informační vědy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998. 179 s. ISBN 80-7184-767-4.
DĚDIČEK, Dominik. Facebook: jednoduše. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 127
s. ISBN 978-80-251-3196-1.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1.vyd. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 207 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
KIRKPATRICK, David. Pod vlivem Facebooku: příběh z nitra společnosti, která spojuje svět. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 320 s. ISBN 978-80-251-3573-0.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médiích. Vyd. 1: Praha, Karolinum, 2008. 174 s. ISBN 978-80-246-1578-3.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén Facebook. Vyd. 1. Kladno: BigOak, 2010. 128 s. ISBN 978-80-904764-0-0.
McLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000.
415 s. ISBN 978-80-7217-128-6.
McQUAIL, Denis. : Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
MEYROWITZ, Joshua. Všude a nikde. Vliv elektronických médií na sociální chování. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006. 341 s. ISBN 80-246-0905-3.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 256 s. ISBN 978-80-7452-002-0.
POLÁKOVÁ, Eva, Lucia SPÁLOVÁ a Eva HÖFLEROVÁ. Efektivní sociálněmediální
komunikace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, 194 s. ISBN 978-
80-7368-567-6.
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose
Komenského, 2011. 192 s. ISBN 978-80-7452-015-0.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 319 s. ISBN 80-7178-998-4.
Internetové zdroje:
GOŠOVÁ, Věra. Kybergrooming. [online]. Editováno 11. 4. 2011. [cit. 2013-04-08].
Dostupné z: http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/K/Kybergrooming
KOPECKÝ, Kamil. KREJČÍ, Veronika. [online]. Rizika internetové komunikace. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010. ISBN 978-80-254-7866-O Dostupné z:
http://www.zkola.cz/sofia/pedagogove/kabinet-informatiky/metodickematerialy/Stranky/Publikace-Rizika-internetov%C3%A9-komunikace.aspx
Seznam doporučené literatury
SEZNAM LITERATURY
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na facebooku a twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-257-3320.
CEJPEK, Jiří. Informace, komunikace a myšlení: úvod do informační vědy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998. 179 s. ISBN 80-7184-767-4.
DĚDIČEK, Dominik. Facebook: jednoduše. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 127
s. ISBN 978-80-251-3196-1.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1.vyd. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 207 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
KIRKPATRICK, David. Pod vlivem Facebooku: příběh z nitra společnosti, která spojuje svět. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 320 s. ISBN 978-80-251-3573-0.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médiích. Vyd. 1: Praha, Karolinum, 2008. 174 s. ISBN 978-80-246-1578-3.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén Facebook. Vyd. 1. Kladno: BigOak, 2010. 128 s. ISBN 978-80-904764-0-0.
McLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000.
415 s. ISBN 978-80-7217-128-6.
McQUAIL, Denis. : Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
MEYROWITZ, Joshua. Všude a nikde. Vliv elektronických médií na sociální chování. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006. 341 s. ISBN 80-246-0905-3.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 256 s. ISBN 978-80-7452-002-0.
POLÁKOVÁ, Eva, Lucia SPÁLOVÁ a Eva HÖFLEROVÁ. Efektivní sociálněmediální
komunikace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, 194 s. ISBN 978-
80-7368-567-6.
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose
Komenského, 2011. 192 s. ISBN 978-80-7452-015-0.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 319 s. ISBN 80-7178-998-4.
Internetové zdroje:
GOŠOVÁ, Věra. Kybergrooming. [online]. Editováno 11. 4. 2011. [cit. 2013-04-08].
Dostupné z: http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/K/Kybergrooming
KOPECKÝ, Kamil. KREJČÍ, Veronika. [online]. Rizika internetové komunikace. Olomouc: NET UNIVERSITY, 2010. ISBN 978-80-254-7866-O Dostupné z:
http://www.zkola.cz/sofia/pedagogove/kabinet-informatiky/metodickematerialy/Stranky/Publikace-Rizika-internetov%C3%A9-komunikace.aspx