Bakalářská práce na téma "Orientace v rovině u dětí v mateřské škole" obsahuje část teoretickou, metodologickou a experimentální. Teoretická část popisuje předškolní období, předmatematickou výchovu a orientaci v rovině. V metodologické části jsou zařazeny cíle experimentu, použité metody, podmínky experimentu, příprava, terminologie a kritéria hodnocení úspěšnosti. Experimentální část obsahuje průběh, scénář a výsledky šesti aktivit, které se týkají orientace v rovině. Dané aktivity byly realizovány za pomoci deseti dětí z Mateřské školy v Kralovicích.
Annotation in English
Bachelor thesis on "Orientation in the plane of children in kindergarten" consists of theoretical, methodological and experimental part. Theoretical part describes pre-school period, pre-mathematical education and orientation in the plane. Methodological part includes goals of the experiment, used methods, conditions of experiment, preparation, terminology and criteria of success. The experimental part contains the process, scenario and results of six activities related the plane orientation. The activities were carried out with the help of ten children from Kindergarten in Kralovice.
Keywords
Orientace v rovině, mateřská škola, teoretická část, předmatematická výchova, metodologická část, cíle experimentu, experimentální část, šest aktivit, deset dětí, zhodnocení experimentu.
Keywords in English
Orientation in the plane, kindergarten, theoretical part, pre-mathematical education, methodology part, goals of the experiment, experimental part, six activities, ten children, experiment evaluation.
Length of the covering note
51
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce na téma "Orientace v rovině u dětí v mateřské škole" obsahuje část teoretickou, metodologickou a experimentální. Teoretická část popisuje předškolní období, předmatematickou výchovu a orientaci v rovině. V metodologické části jsou zařazeny cíle experimentu, použité metody, podmínky experimentu, příprava, terminologie a kritéria hodnocení úspěšnosti. Experimentální část obsahuje průběh, scénář a výsledky šesti aktivit, které se týkají orientace v rovině. Dané aktivity byly realizovány za pomoci deseti dětí z Mateřské školy v Kralovicích.
Annotation in English
Bachelor thesis on "Orientation in the plane of children in kindergarten" consists of theoretical, methodological and experimental part. Theoretical part describes pre-school period, pre-mathematical education and orientation in the plane. Methodological part includes goals of the experiment, used methods, conditions of experiment, preparation, terminology and criteria of success. The experimental part contains the process, scenario and results of six activities related the plane orientation. The activities were carried out with the help of ten children from Kindergarten in Kralovice.
Keywords
Orientace v rovině, mateřská škola, teoretická část, předmatematická výchova, metodologická část, cíle experimentu, experimentální část, šest aktivit, deset dětí, zhodnocení experimentu.
Keywords in English
Orientation in the plane, kindergarten, theoretical part, pre-mathematical education, methodology part, goals of the experiment, experimental part, six activities, ten children, experiment evaluation.
Research Plan
Teoretická část
- předškolní období
- orientace v rovině
- práce s listem papíru
- práce s tabulkou
- práce s obrázkem
- jednotažky, typy jednotažek podle obtížnosti
- labyrinty, typologie labyrintů
- labyrinty v mateřské škole
Metodologická část
- cíle experimentu
- příprava experimentu (osnova, pomůcky, aktivity)
Experimentální část
- průběh experimentu
- charakteristika mateřské školy
- charakteristika dětí
- scénář experimentu
- vyhodnocení
Research Plan
Teoretická část
- předškolní období
- orientace v rovině
- práce s listem papíru
- práce s tabulkou
- práce s obrázkem
- jednotažky, typy jednotažek podle obtížnosti
- labyrinty, typologie labyrintů
- labyrinty v mateřské škole
Metodologická část
- cíle experimentu
- příprava experimentu (osnova, pomůcky, aktivity)
Experimentální část
- průběh experimentu
- charakteristika mateřské školy
- charakteristika dětí
- scénář experimentu
- vyhodnocení
Recommended resources
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte
předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let.
Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole:
kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 1998.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA (eds.). Předškolní
a primární pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-585-7.
PĚCHOUČKOVÁ, Šárka. Přednášky z předmětu KMT/RMMŠ2.
Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016.
Recommended resources
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte
předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let.
Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole:
kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 1998.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA (eds.). Předškolní
a primární pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-585-7.
PĚCHOUČKOVÁ, Šárka. Přednášky z předmětu KMT/RMMŠ2.
Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016.