Účelem této bakalářské práce je upozornit na opakované výslovnostní chyby Čechů v angličtině a pomoci Čechům se těchto chyb v budoucnu vyvarovat.
Teoretická část popisuje fonetické a fonologické termíny a prostředky používané v celém dokumentu.
Praktická část vychází z dlouhodobé analýzy anglicky mluvících Čechů a:
- pomáhá si uvědomit rozdíly mezi anglickou a českou výslovností
- srovnává podobné a obvykle zaměňované zvuky v těchto jazycích
- vysvětluje určitá pravidla a způsoby anglické výslovnosti
Práce také kritizuje zanedbávání anglické výslovnosti v českém vzdělávacím systému.
Annotation in English
The purpose of this bachelor's thesis is to point out the pronunciation mistakes repeatedly made by Czechs in English, and to help them avoid making the mistakes in the future.
The theoretical part describes phonetical and phonological terms and tools that are used throughout the document.
The practical part is based on long-term analysis of English speaking Czechs, and it:
- helps realize the differences between English and Czech pronunciation
- compares similar and commonly substituted sounds in these languages
- explains certain rules and ways of English pronunciation
The thesis also criticizes the neglect of English pronunciation in the Czech educational system.
Czenglish, pronunciation, mistakes, Czech, English
Length of the covering note
37 s. (55 643 znaků)
Language
AN
Annotation
Účelem této bakalářské práce je upozornit na opakované výslovnostní chyby Čechů v angličtině a pomoci Čechům se těchto chyb v budoucnu vyvarovat.
Teoretická část popisuje fonetické a fonologické termíny a prostředky používané v celém dokumentu.
Praktická část vychází z dlouhodobé analýzy anglicky mluvících Čechů a:
- pomáhá si uvědomit rozdíly mezi anglickou a českou výslovností
- srovnává podobné a obvykle zaměňované zvuky v těchto jazycích
- vysvětluje určitá pravidla a způsoby anglické výslovnosti
Práce také kritizuje zanedbávání anglické výslovnosti v českém vzdělávacím systému.
Annotation in English
The purpose of this bachelor's thesis is to point out the pronunciation mistakes repeatedly made by Czechs in English, and to help them avoid making the mistakes in the future.
The theoretical part describes phonetical and phonological terms and tools that are used throughout the document.
The practical part is based on long-term analysis of English speaking Czechs, and it:
- helps realize the differences between English and Czech pronunciation
- compares similar and commonly substituted sounds in these languages
- explains certain rules and ways of English pronunciation
The thesis also criticizes the neglect of English pronunciation in the Czech educational system.
Czenglish, pronunciation, mistakes, Czech, English
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky, tj. analýza výslovnosti českých rodilých mluvčích
- provedení základního výzkumu, tj. četba primárních zdrojů (viz seznam literatury)
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky, tj. analýza výslovnosti českých rodilých mluvčích
- provedení základního výzkumu, tj. četba primárních zdrojů (viz seznam literatury)
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Recommended resources
1.) SPARLING, Don. English or Czenglish?. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
2.) SKALIČKOVÁ, Alena. Fonetika současné angličtiny. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
3.) YAVAS, M. Applied English Phonology. Oxford: Blackwell Publishing, 2006.
4.) ROACH, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge, CUP, 2000.
5.) HEWINGS, Martin. English Pronunciation in Use (Advanced). Cambridge, 2007.
Recommended resources
1.) SPARLING, Don. English or Czenglish?. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
2.) SKALIČKOVÁ, Alena. Fonetika současné angličtiny. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
3.) YAVAS, M. Applied English Phonology. Oxford: Blackwell Publishing, 2006.
4.) ROACH, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge, CUP, 2000.
5.) HEWINGS, Martin. English Pronunciation in Use (Advanced). Cambridge, 2007.