Tato bakalářská práce pojednává o tvořivosti a hudební tvořivosti z hlediska psychologie osobnosti, hudební psychologie a hudební pedagogiky. Objasňuje některé myšlenky a principy několika hudebně pedagogických osobností z různých historických období a jejich pohled na hudební vzdělávání. Práce dále nastiňuje využití těchto myšlenek v současné pedagogické praxi. Představuje hudební kurz Rodina zpívá, hraje a tancuje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creativity and musical creativity in terms of psychology of personality, music psychology and music pedagogy. It clarifies some ideas and principles of several musical pedagogical personalities from different historical periods and their view of music education. The thesis further outlines the use of these ideas in current pedagogical practice. Represents a music course Family sings, plays and dances.
Klíčová slova
tvořivost, hudební tvořivost, hudební výchova, Jan Amos Komenský, Jakub Jan Ryba, Ferdinand Krch, Dům dětství v Horním Krnsku, Carl Orff, Schulwerk, Pavel Jurkovič, hudební kurz Rodina zpívá, hraje a tancuje
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Musical Creativity, Music, Jan Amos Comenius, Jakub Jan Ryba, Ferdinand Krch, Childhood House in Horní Krnsko, Carl Orff, Schulwerk, Pavel Jurkovič, music course Family sings, plays and dances
Rozsah průvodní práce
42 s. 73 997 znaků, 6s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o tvořivosti a hudební tvořivosti z hlediska psychologie osobnosti, hudební psychologie a hudební pedagogiky. Objasňuje některé myšlenky a principy několika hudebně pedagogických osobností z různých historických období a jejich pohled na hudební vzdělávání. Práce dále nastiňuje využití těchto myšlenek v současné pedagogické praxi. Představuje hudební kurz Rodina zpívá, hraje a tancuje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creativity and musical creativity in terms of psychology of personality, music psychology and music pedagogy. It clarifies some ideas and principles of several musical pedagogical personalities from different historical periods and their view of music education. The thesis further outlines the use of these ideas in current pedagogical practice. Represents a music course Family sings, plays and dances.
Klíčová slova
tvořivost, hudební tvořivost, hudební výchova, Jan Amos Komenský, Jakub Jan Ryba, Ferdinand Krch, Dům dětství v Horním Krnsku, Carl Orff, Schulwerk, Pavel Jurkovič, hudební kurz Rodina zpívá, hraje a tancuje
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Musical Creativity, Music, Jan Amos Comenius, Jakub Jan Ryba, Ferdinand Krch, Childhood House in Horní Krnsko, Carl Orff, Schulwerk, Pavel Jurkovič, music course Family sings, plays and dances
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
GERLICHOVÁ, Markéta. Muzikoterapie v praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4581-7.
JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb ve škole. 2. Hradec Králové: TANDEM, 2005. ISBN 80-903115-7-1.
POLEDŇÁK, Ivan. ABC Stručný slovník hudební psychologie. Praha 1: Supraphon, 1984. ISBN 02-008-84.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN ISBN 9788024623030 (PDF).
Tvořivost jako základní dimenze moderní hudební pedagogiky. Odborný redaktor: PhDr. Václav DRÁBEK, CSc. Odpovědný redaktor: PhDr Pavla LIPERTOVÁ. 1992. ISSN 086-156x.
VÁŇOVÁ, Hana. Pěvecká tvořivost na základní škole. SPN, 1984.
Seznam doporučené literatury
GERLICHOVÁ, Markéta. Muzikoterapie v praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4581-7.
JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb ve škole. 2. Hradec Králové: TANDEM, 2005. ISBN 80-903115-7-1.
POLEDŇÁK, Ivan. ABC Stručný slovník hudební psychologie. Praha 1: Supraphon, 1984. ISBN 02-008-84.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN ISBN 9788024623030 (PDF).
Tvořivost jako základní dimenze moderní hudební pedagogiky. Odborný redaktor: PhDr. Václav DRÁBEK, CSc. Odpovědný redaktor: PhDr Pavla LIPERTOVÁ. 1992. ISSN 086-156x.
VÁŇOVÁ, Hana. Pěvecká tvořivost na základní škole. SPN, 1984.