Bakalářská práce, zaměřená na pěvecké soutěže v klasickém zpěvu pro žáky ve věku od 6 do 18 let, zpracovává výčet soutěží tohoto zaměření. Ty jsou popsány v jednotlivých kapitolách, stejně tak obsah rámcově vzdělávacího a školního vzdělávacího programu. Cílem práce je tyto soutěže zmapovat, popsat jejich historii, průběh, podmínky, technické zpracování a jejich propojení se vzdělávacími programy.
Součástí práce jsou rozhovory s pedagogy, kteří se těchto konkrétních soutěží přímo účastnili a práce je tak obohacena o jejich subjektivní názor.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on classical singing competitions for the students aged 6 to 18, and presents the list of such competitions. The competitions are desrcibed in the individual chapters, together with the content of both framework educational programme and school educational programme. The aims of this thesis is to map the classical singing competitions, describe their history, course, terms, technical managing and their interconnection with the educational programmes.
The thesis also provides personal opinions of the interviewed pedagogues, who participated in these particular competitions in the past.
Keywords
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, školní vzdělávací program, zpěv, pěvecká soutěž, soutěžící, podmínky soutěže, historie soutěže, odborná porota, repertoár, elektronická organizace soutěží
Keywords in English
Framework educational programme for elementary art education, school education programme, singing, singing competition, competitors, conditions of the competition, history of the competition, proffessional jury, repertoire, electronic organizacion of competitions
Length of the covering note
48 s. (66 800 znaků), 1 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce, zaměřená na pěvecké soutěže v klasickém zpěvu pro žáky ve věku od 6 do 18 let, zpracovává výčet soutěží tohoto zaměření. Ty jsou popsány v jednotlivých kapitolách, stejně tak obsah rámcově vzdělávacího a školního vzdělávacího programu. Cílem práce je tyto soutěže zmapovat, popsat jejich historii, průběh, podmínky, technické zpracování a jejich propojení se vzdělávacími programy.
Součástí práce jsou rozhovory s pedagogy, kteří se těchto konkrétních soutěží přímo účastnili a práce je tak obohacena o jejich subjektivní názor.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on classical singing competitions for the students aged 6 to 18, and presents the list of such competitions. The competitions are desrcibed in the individual chapters, together with the content of both framework educational programme and school educational programme. The aims of this thesis is to map the classical singing competitions, describe their history, course, terms, technical managing and their interconnection with the educational programmes.
The thesis also provides personal opinions of the interviewed pedagogues, who participated in these particular competitions in the past.
Keywords
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, školní vzdělávací program, zpěv, pěvecká soutěž, soutěžící, podmínky soutěže, historie soutěže, odborná porota, repertoár, elektronická organizace soutěží
Keywords in English
Framework educational programme for elementary art education, school education programme, singing, singing competition, competitors, conditions of the competition, history of the competition, proffessional jury, repertoire, electronic organizacion of competitions
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce -
do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části - do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce -
do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části - do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Recommended resources
BOŘEK, Lubor. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Vyd. 1. Praha, 1976.
Duškova soutěž 2017 [online]. c2017 .
Karlovarský Skřivánek [online]. c2017 .
Ministerstvo školství a tělovýchovy [online]. c2013-2017 .
Písňová soutěž B. Martinů [online]. c2017 .
Základní umělecká škola Václava Talicha Beroun. Školní vzdělávací program Základní umělecké školy Václava Talicha, Beroun, Husovo náměstí 77 [online]. 1.1.2014 .
Recommended resources
BOŘEK, Lubor. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Vyd. 1. Praha, 1976.
Duškova soutěž 2017 [online]. c2017 .
Karlovarský Skřivánek [online]. c2017 .
Ministerstvo školství a tělovýchovy [online]. c2013-2017 .
Písňová soutěž B. Martinů [online]. c2017 .
Základní umělecká škola Václava Talicha Beroun. Školní vzdělávací program Základní umělecké školy Václava Talicha, Beroun, Husovo náměstí 77 [online]. 1.1.2014 .