Bakalářská práce obsahuje seznámení s 3D modelováním, různými druhy 3D modelovacích softwarů a následnou tvorbu modelů s vybraným modelovacím software, kterým se stal Blender. Druhá polovina práce se zabývá problematikou herních jader, jejich druhy a následně výběrem. Vybráno bylo herní jádro Unity a následně v něm vytvořena 3D interaktivní animace.
Anotace v angličtině
The thesis contains introduction to 3D modeling, different types of 3D modeling software and creation of the actual models using the chosen modeling software which is Blender. Second half of the thesis is focused on the overview od the Game Engines, different kind and actual selection of the Engine. Unity was chosen as the most suitable Engine and was used to create 3D interactive annimation.
3D modeling, Interactive animation, Modeling software, game engine, C# scripting, modificator
Rozsah průvodní práce
56 s., III (71 338)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje seznámení s 3D modelováním, různými druhy 3D modelovacích softwarů a následnou tvorbu modelů s vybraným modelovacím software, kterým se stal Blender. Druhá polovina práce se zabývá problematikou herních jader, jejich druhy a následně výběrem. Vybráno bylo herní jádro Unity a následně v něm vytvořena 3D interaktivní animace.
Anotace v angličtině
The thesis contains introduction to 3D modeling, different types of 3D modeling software and creation of the actual models using the chosen modeling software which is Blender. Second half of the thesis is focused on the overview od the Game Engines, different kind and actual selection of the Engine. Unity was chosen as the most suitable Engine and was used to create 3D interactive annimation.
3D modeling, Interactive animation, Modeling software, game engine, C# scripting, modificator
Zásady pro vypracování
1. Uvést do problematiky 3D modelování a zvolit optimální nástroj využitelný
při modelování a animování postav.
2. Popsat postupy tvorby vlastního počítačového modelu a jeho animace.
3. Seznámit s možnostmi v oblasti vývoje multiplatformních interaktivních
3D animací a zdůvodnit výběr vhodného programového nástroje pro jejich vznik.
4. Na vlastní interaktivní 3D animaci ve zvoleném programovém nástroji
představit principy a součásti její realizace a výslednou funkci.
Zásady pro vypracování
1. Uvést do problematiky 3D modelování a zvolit optimální nástroj využitelný
při modelování a animování postav.
2. Popsat postupy tvorby vlastního počítačového modelu a jeho animace.
3. Seznámit s možnostmi v oblasti vývoje multiplatformních interaktivních
3D animací a zdůvodnit výběr vhodného programového nástroje pro jejich vznik.
4. Na vlastní interaktivní 3D animaci ve zvoleném programovém nástroji
představit principy a součásti její realizace a výslednou funkci.
Seznam doporučené literatury
[1] THORN, Alan. Practical game development with unity and blender.
ISBN 978-1-305-07470-5.
[2] FLAVELL, Lance. Beginning Blender: open source 3D modeling,
animation, and game design. New York: Distributed to the book
trade worldwide by Springer Science+Business Media, c2010.
Expert's voice in open source. ISBN 978-1-430-23126-4.
[3] VILLAR, Oliver. Learning blender: a hands-on guide to creating
3d animated characters. 2nd edition. ISBN 978-0-134-66346-3.
[4] TOTTEN, Christopher W. Game character creation with Blender
and Unity. Hoboken, N.J.: Wiley, c2012. ISBN 978-1-118-17272-8.
Seznam doporučené literatury
[1] THORN, Alan. Practical game development with unity and blender.
ISBN 978-1-305-07470-5.
[2] FLAVELL, Lance. Beginning Blender: open source 3D modeling,
animation, and game design. New York: Distributed to the book
trade worldwide by Springer Science+Business Media, c2010.
Expert's voice in open source. ISBN 978-1-430-23126-4.
[3] VILLAR, Oliver. Learning blender: a hands-on guide to creating
3d animated characters. 2nd edition. ISBN 978-0-134-66346-3.
[4] TOTTEN, Christopher W. Game character creation with Blender
and Unity. Hoboken, N.J.: Wiley, c2012. ISBN 978-1-118-17272-8.