Bakalářská práce se zabývá využitím interaktivních cvičení formou blended learningu. Práce ověřuje předpoklady pomocí pedagogického experimentu a dotazníkového šetření. Pedagogický experiment porovnával dvě skupiny žáků základní školy a jeho smyslem bylo zjištění, zda opakování formou interaktivních cvičení má kladný vliv na zvýšení znalostí a také to, zda žákům tato forma opakování vyhovuje více než klasické formy opakování. Výstupem práce jsou interaktivní cvičení vytvořená v programu Hot Potatoes využitelná ve výuce regionální geografie Jižní Ameriky na základní škole.
Annotation in English
This thesis deals with using of interactive exercises by blended learning. Some assumpitons are verified in a questionnaire and in a pedagogical experiment.The experiment compared two groups of basic school pupils. Its aim was to find out whether revising is useful by using of interactive exercises . Whether it leads to better knowledge and whether the pupils like this method more than the traditional one. The result of the work are some special interactive exercises made in Hot Potatoes programme. They can be used in teaching of Regional geography of South America.
Keywords
blended learning, experiment, experimentální skupina, kontrolní skupina, zeměpis, Jižní Amerika, základní škola, Hot Potatoes, interaktivní výuka, interaktivní cvičení
Keywords in English
blended learning, experiment, experimental group, control group, geography, South America, basic school, Hot Potatoes, interactive learning, interactive exercises
Length of the covering note
97 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá využitím interaktivních cvičení formou blended learningu. Práce ověřuje předpoklady pomocí pedagogického experimentu a dotazníkového šetření. Pedagogický experiment porovnával dvě skupiny žáků základní školy a jeho smyslem bylo zjištění, zda opakování formou interaktivních cvičení má kladný vliv na zvýšení znalostí a také to, zda žákům tato forma opakování vyhovuje více než klasické formy opakování. Výstupem práce jsou interaktivní cvičení vytvořená v programu Hot Potatoes využitelná ve výuce regionální geografie Jižní Ameriky na základní škole.
Annotation in English
This thesis deals with using of interactive exercises by blended learning. Some assumpitons are verified in a questionnaire and in a pedagogical experiment.The experiment compared two groups of basic school pupils. Its aim was to find out whether revising is useful by using of interactive exercises . Whether it leads to better knowledge and whether the pupils like this method more than the traditional one. The result of the work are some special interactive exercises made in Hot Potatoes programme. They can be used in teaching of Regional geography of South America.
Keywords
blended learning, experiment, experimentální skupina, kontrolní skupina, zeměpis, Jižní Amerika, základní škola, Hot Potatoes, interaktivní výuka, interaktivní cvičení
Keywords in English
blended learning, experiment, experimental group, control group, geography, South America, basic school, Hot Potatoes, interactive learning, interactive exercises
Research Plan
1. Stanovení cílů práce
2. Rešerše odborné literautry
3. Vypracování metodiky
4. Tvorba interaktivních cvičení
5. Realizace výzkumu se žáky
6. Vyhodnocení výsledků
7. Vyvození závěrů
Research Plan
1. Stanovení cílů práce
2. Rešerše odborné literautry
3. Vypracování metodiky
4. Tvorba interaktivních cvičení
5. Realizace výzkumu se žáky
6. Vyhodnocení výsledků
7. Vyvození závěrů
Recommended resources
Čábalová, D. 2011. Pedagogika. Grada, Praha. 272 s.
Demek, J., Mališ, I. 2008. Zeměpis 7: pro základní školy. SPN - pedagogické nakladatelství, Praha. 111 s.
Herink, J., Tlach S. 2006. Základy zeměpisných znalostí: příručka k sestavení učebních osnov a ověřovací sbírka úloh pro vyučovací předmět Zeměpis ve školních vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha. 117 s.
Holeček M., Janský B. 2014. Zeměpis světa 2: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia: Amerika, Asie. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha. 75 s.
Chráska, M. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada, Praha, 265 s.
Mísařová, D., Herčík J., 2014. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Univerzita Palackého, Olomouc. 60 s.
Průcha, J. 1995. Pedagogický výzkum: uvedení do teorie a praxe. Karolinum, Praha. 130 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2015-07-31]. Dostupné z WWW:.
Recommended resources
Čábalová, D. 2011. Pedagogika. Grada, Praha. 272 s.
Demek, J., Mališ, I. 2008. Zeměpis 7: pro základní školy. SPN - pedagogické nakladatelství, Praha. 111 s.
Herink, J., Tlach S. 2006. Základy zeměpisných znalostí: příručka k sestavení učebních osnov a ověřovací sbírka úloh pro vyučovací předmět Zeměpis ve školních vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha. 117 s.
Holeček M., Janský B. 2014. Zeměpis světa 2: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia: Amerika, Asie. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha. 75 s.
Chráska, M. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Grada, Praha, 265 s.
Mísařová, D., Herčík J., 2014. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Univerzita Palackého, Olomouc. 60 s.
Průcha, J. 1995. Pedagogický výzkum: uvedení do teorie a praxe. Karolinum, Praha. 130 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2015-07-31]. Dostupné z WWW:.