Táto práce byla věnována studiu tradic na waldofrských školách. Práce zohledňuje existenci waldorfských škol v současném světě a novodobé perspektivy. S pomocí analýzy statistických údajů, o počtu waldorfských škol ve světě, bylo možno zjistit tendenci rozvoje této pedagogiky na různých kontinentech a také v různých státech. Struktura práce je rozdělena do několika částí, které zohledňují teoreticko-metodologické základy, metodické principy a vývoj v různých oblastech.
Anotace v angličtině
This work was dedicated to studying of the traditions in Waldorf schools. This work also considers the existence of the Waldorf schools in the modern world and prospects for their further development. Using the analysis of statistical data of the numbers of the Waldorf schools in the world, it was possible to analyze the tendencies in the development of this pedagogy in different continents, as well as in different countries. Structurally, the work is divided into several parts, which consider the theoretical and methodological foundations, methodological principles and development in different regions.
Klíčová slova
waldorfská škola, Rudolf Steiner, vzdělávání, školní vzdělávací plán, eurytmie, alternativní školy, antroposofie
Klíčová slova v angličtině
Waldorf School, Rudolf Steiner, education, School education plan, eurythmy, alternative Schools, anthroposophy
Rozsah průvodní práce
58 s.+ 13 s.přlohy
Jazyk
RU
Anotace
Táto práce byla věnována studiu tradic na waldofrských školách. Práce zohledňuje existenci waldorfských škol v současném světě a novodobé perspektivy. S pomocí analýzy statistických údajů, o počtu waldorfských škol ve světě, bylo možno zjistit tendenci rozvoje této pedagogiky na různých kontinentech a také v různých státech. Struktura práce je rozdělena do několika částí, které zohledňují teoreticko-metodologické základy, metodické principy a vývoj v různých oblastech.
Anotace v angličtině
This work was dedicated to studying of the traditions in Waldorf schools. This work also considers the existence of the Waldorf schools in the modern world and prospects for their further development. Using the analysis of statistical data of the numbers of the Waldorf schools in the world, it was possible to analyze the tendencies in the development of this pedagogy in different continents, as well as in different countries. Structurally, the work is divided into several parts, which consider the theoretical and methodological foundations, methodological principles and development in different regions.
Klíčová slova
waldorfská škola, Rudolf Steiner, vzdělávání, školní vzdělávací plán, eurytmie, alternativní školy, antroposofie
Klíčová slova v angličtině
Waldorf School, Rudolf Steiner, education, School education plan, eurythmy, alternative Schools, anthroposophy
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury k danému tématu, stanovení fungujících hypotéz.
Vypracování následujících otázek:
-teoreticko-metodologické základy waldorfské pedagogiky;
-metodické principy výuky na waldorfských školách (klady a zápory);
Prostudování zkušeností práce waldorfských škol v České republice a v Rusku. Utřídění materiálu, srovnávací popis.
Vytvoření rusko-českého tematického slovníku.
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury k danému tématu, stanovení fungujících hypotéz.
Vypracování následujících otázek:
-teoreticko-metodologické základy waldorfské pedagogiky;
-metodické principy výuky na waldorfských školách (klady a zápory);
Prostudování zkušeností práce waldorfských škol v České republice a v Rusku. Utřídění materiálu, srovnávací popis.
Vytvoření rusko-českého tematického slovníku.
Seznam doporučené literatury
Carlgren F. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. 1991
Časopis pro waldorfskou pedagogiku "Člověk a výchova". 2016/3
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". leden/únor 2017
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". březen/duben 2017
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". květen/červen 2017
Denjean A. Výuka cizích jazyků v praxi waldorfské školy. 2013
Selg P. Duchovní jádro waldorfské školy. 2011
Zagvozdkin V.K. O waldorfskoj pedagogike i jejo kritikach "Čelověk". 1998/1
Seznam doporučené literatury
Carlgren F. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. 1991
Časopis pro waldorfskou pedagogiku "Člověk a výchova". 2016/3
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". leden/únor 2017
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". březen/duben 2017
Časopis Waldorfské školy Příbram "Událo se...". květen/červen 2017
Denjean A. Výuka cizích jazyků v praxi waldorfské školy. 2013
Selg P. Duchovní jádro waldorfské školy. 2011
Zagvozdkin V.K. O waldorfskoj pedagogike i jejo kritikach "Čelověk". 1998/1