Existencia človeka na Zemi je spojená s jeho fyzickým telom. Nemôže
tomu byť inak. Vďaka nemu môže prežiť jeden ľudský život. Nepochybne je to
najsilnejší zážitok človeka s matériou na tomto svete.
Dieťa vstrebáva všetky informácie okolo seba. Prostredie, v ktorom vyrastá ho formuje. Všetky zážitky sa v človeku zapíšu. Prichádzame na svet ako tabula rasa. Opúšťame ho plný odtlačkov a rýh.
Zaoberám sa témou pominuteľnej formy vecí. V projekte pracujem so špeciálnou špongiou, ktorá má schopnosť zachovať tvar v pevnej a suchej podobe. Keď sa namočí, vráti sa späť do svojej pôvodného tvaru. Voda tu má symbolickú úlohu.
Anotace v angličtině
The existence of man on Earth is connected with his physical body. It
cannot be different. Thanks to it, he can live a human life. Admittedly, it is the most powerful experience of man with the material side of our world.
A child like takes all the surrounding information. The environment in which it grows up shapes it. All experiences will be recorded in man. We come to the world as a "tabula rasa". We leave it full of imprints and grooves.
I deal with this topic and the question of the temporary form of things. In
the project, I use a special sponge that has the ability to fix the shape in
a solid and dry condition. When it gets wet, it returns to the original form
again. Water plays a symbolic role here.
Klíčová slova
šperk, experiment, člověk, metafora, telo, špongia, PVA, návrat, surová forma
Klíčová slova v angličtině
jewel, experiment, human, metaphor, body, sponge, PVA, return, raw form
Rozsah průvodní práce
21 s. 15 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Existencia človeka na Zemi je spojená s jeho fyzickým telom. Nemôže
tomu byť inak. Vďaka nemu môže prežiť jeden ľudský život. Nepochybne je to
najsilnejší zážitok človeka s matériou na tomto svete.
Dieťa vstrebáva všetky informácie okolo seba. Prostredie, v ktorom vyrastá ho formuje. Všetky zážitky sa v človeku zapíšu. Prichádzame na svet ako tabula rasa. Opúšťame ho plný odtlačkov a rýh.
Zaoberám sa témou pominuteľnej formy vecí. V projekte pracujem so špeciálnou špongiou, ktorá má schopnosť zachovať tvar v pevnej a suchej podobe. Keď sa namočí, vráti sa späť do svojej pôvodného tvaru. Voda tu má symbolickú úlohu.
Anotace v angličtině
The existence of man on Earth is connected with his physical body. It
cannot be different. Thanks to it, he can live a human life. Admittedly, it is the most powerful experience of man with the material side of our world.
A child like takes all the surrounding information. The environment in which it grows up shapes it. All experiences will be recorded in man. We come to the world as a "tabula rasa". We leave it full of imprints and grooves.
I deal with this topic and the question of the temporary form of things. In
the project, I use a special sponge that has the ability to fix the shape in
a solid and dry condition. When it gets wet, it returns to the original form
again. Water plays a symbolic role here.
Klíčová slova
šperk, experiment, člověk, metafora, telo, špongia, PVA, návrat, surová forma
Klíčová slova v angličtině
jewel, experiment, human, metaphor, body, sponge, PVA, return, raw form
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 7ks šperkov/objektov
Formát: vyplyne v průbehu práce
Popis realizace: kresebné návrhy, modely, konečná realizace
Výstup:
Autorská kolekce, série šperků/objektů včetne etuí v počtu min. 7ks
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 2. uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce, předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání:
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce
na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
- červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 7ks šperkov/objektov
Formát: vyplyne v průbehu práce
Popis realizace: kresebné návrhy, modely, konečná realizace
Výstup:
Autorská kolekce, série šperků/objektů včetne etuí v počtu min. 7ks
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 2. uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce, předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání:
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce
na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
- červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Seznam doporučené literatury
TÄUBL, Karel a kolektiv. Zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. 1. vyd. Praha: SNTL Nakladatelství technické literatury, 1989. ISBN 80-03-001130-7.
BRANIŠ, Antonín. Technologie pro I. až III. ročník SOU učební obor zlatník a klenotník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogická nakladatelství, 1985. ISBN 80-04-24176-X.
Seznam doporučené literatury
TÄUBL, Karel a kolektiv. Zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. 1. vyd. Praha: SNTL Nakladatelství technické literatury, 1989. ISBN 80-03-001130-7.
BRANIŠ, Antonín. Technologie pro I. až III. ročník SOU učební obor zlatník a klenotník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogická nakladatelství, 1985. ISBN 80-04-24176-X.