Bakalářská práce se zabývá Možnostmi volnočasových pohybových aktivit u dětí s PAS. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak mohou děti s poruchami autistického spektra trávit svůj volný čas. Prvním úkolem bylo vytvořit přehled a charakteristiku volnočasových aktivit u dětí s PAS. Druhým úkolem bylo vytvořit fotodokumentaci k daným aktivitám a popsat, jak lze aktivity efektivně realizovat. V teoretické části charakterizuji a definuji autismus, v následujících kapitolách se věnuji příčinám vzniku postižení a projevům chování u dětí s PAS a popisuji historii diagnostiky autismu. Poslední kapitola charakterizuje postavení rodiny ve volnočasových aktivitách u dětí s PAS a význam volného času. Praktická část popisuje jednotlivé pohybové aktivity a jejich realizaci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with Possibilities of leisure time activities in children with ASD. The main objective of the work was to find out how children with autistic spectrum disorders can spend their free time. The first task was to create an overview and characteristics of leisure activities in children with ASD. The second task was to create photo documentation on the given activities and to describe how the activities can be effectively implemented. In the theoretical part, I characterize and define autism, in the following chapters I deal with causes of disability and behavioral manifestations in children with ASD and describe the history of autism diagnostics. The last chapter describes the position of the family in leisure activities in children with ASD and the importance of free time. Practical part describes individual movement activities and their realization.
Bakalářská práce se zabývá Možnostmi volnočasových pohybových aktivit u dětí s PAS. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak mohou děti s poruchami autistického spektra trávit svůj volný čas. Prvním úkolem bylo vytvořit přehled a charakteristiku volnočasových aktivit u dětí s PAS. Druhým úkolem bylo vytvořit fotodokumentaci k daným aktivitám a popsat, jak lze aktivity efektivně realizovat. V teoretické části charakterizuji a definuji autismus, v následujících kapitolách se věnuji příčinám vzniku postižení a projevům chování u dětí s PAS a popisuji historii diagnostiky autismu. Poslední kapitola charakterizuje postavení rodiny ve volnočasových aktivitách u dětí s PAS a význam volného času. Praktická část popisuje jednotlivé pohybové aktivity a jejich realizaci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with Possibilities of leisure time activities in children with ASD. The main objective of the work was to find out how children with autistic spectrum disorders can spend their free time. The first task was to create an overview and characteristics of leisure activities in children with ASD. The second task was to create photo documentation on the given activities and to describe how the activities can be effectively implemented. In the theoretical part, I characterize and define autism, in the following chapters I deal with causes of disability and behavioral manifestations in children with ASD and describe the history of autism diagnostics. The last chapter describes the position of the family in leisure activities in children with ASD and the importance of free time. Practical part describes individual movement activities and their realization.
červen - srpen 2017 : Rešerže literatury + internetové zdroje
srpen - září 2017 : Navázání spolupráce s centrem ProCit
září 2017 - únor 2018 : Spolupráce a účast na pohybových a volnočasových lekcích
únor - březen 2018 : kompletace praktické části + fotodokumentace
duben 2018 : odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
červen - srpen 2017 : Rešerže literatury + internetové zdroje
srpen - září 2017 : Navázání spolupráce s centrem ProCit
září 2017 - únor 2018 : Spolupráce a účast na pohybových a volnočasových lekcích
únor - březen 2018 : kompletace praktické části + fotodokumentace
duben 2018 : odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-157-3.
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Přeložil Miroslava JELÍNKOVÁ. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-498-4.
SROKOVÁ, Eva a Pavla OLŠÁKOVÁ. Autismus ve školní praxi. Ostrava: Montanex, 2004. Ze zkušeností pedagogů speciálních škol a zařízení. ISBN 80-7225-144-9.
Seznam doporučené literatury
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-157-3.
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Přeložil Miroslava JELÍNKOVÁ. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-498-4.
SROKOVÁ, Eva a Pavla OLŠÁKOVÁ. Autismus ve školní praxi. Ostrava: Montanex, 2004. Ze zkušeností pedagogů speciálních škol a zařízení. ISBN 80-7225-144-9.