Předložená práce je zaměřena na vzdělávací proces a vzdělávací metody, které jsou zkoumány v organizaci Hasičského záchranného sboru České republiky. Speciálně se zaměřuje na příslušníky zařazené v jednotkách požární ochrany, jejich odbornou způsobilost a odbornou přípravu včetně nastaveného systému pravidelného přezkušování. Rozbor stávajícího stavu společně s dotazníkovým šetřením vyvozuje pozitivní a negativní aspekty ve vzdělávání, z kterých jsou navrhnuta doporučení pro organizaci.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the educational process and educational methods, which are examined at the organization of the Fire department of the Czech Republic. It specially focuses on the components of professional firefighters. An analysis of the current state, together with the questionnaire survey, draws positive and negative aspects of education from which recommendations for the organization are proposed.
education, methods of education, Fire department, professional competence, training
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na vzdělávací proces a vzdělávací metody, které jsou zkoumány v organizaci Hasičského záchranného sboru České republiky. Speciálně se zaměřuje na příslušníky zařazené v jednotkách požární ochrany, jejich odbornou způsobilost a odbornou přípravu včetně nastaveného systému pravidelného přezkušování. Rozbor stávajícího stavu společně s dotazníkovým šetřením vyvozuje pozitivní a negativní aspekty ve vzdělávání, z kterých jsou navrhnuta doporučení pro organizaci.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the educational process and educational methods, which are examined at the organization of the Fire department of the Czech Republic. It specially focuses on the components of professional firefighters. An analysis of the current state, together with the questionnaire survey, draws positive and negative aspects of education from which recommendations for the organization are proposed.
education, methods of education, Fire department, professional competence, training
Zásady pro vypracování
Analyzujte na základě studia odborné literatury význam a metody vzdělávání zaměstnanců v organizacích při práci a mimo práci.
Charakterizujte specifika posuzované organizace obor činnosti, vnější a vnitřní prostředí, cíle pro následující období.
Analyzujte a zhodnoťte situaci a trendy ve využívání různých forem a metod vzdělávání v organizaci.
Určete a zdůvodněte příležitosti pro případné inovace v obsahu a řízení vzdělávání zaměstnanců v organizaci.
Navrhněte opatření a postup realizace pro zajištění úkolů vzdělávání v následujícím období.
Zásady pro vypracování
Analyzujte na základě studia odborné literatury význam a metody vzdělávání zaměstnanců v organizacích při práci a mimo práci.
Charakterizujte specifika posuzované organizace obor činnosti, vnější a vnitřní prostředí, cíle pro následující období.
Analyzujte a zhodnoťte situaci a trendy ve využívání různých forem a metod vzdělávání v organizaci.
Určete a zdůvodněte příležitosti pro případné inovace v obsahu a řízení vzdělávání zaměstnanců v organizaci.
Navrhněte opatření a postup realizace pro zajištění úkolů vzdělávání v následujícím období.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2015. 928 s. ISBN 978-80- 247-5258- 7.
EJTHAMR, Václav, DĚDINA, Jiří. Management a organizační chování. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2010. 352 s. ISBN 978-80- 247-3348- 7.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. 200 s. ISBN 978-80- 7452-113- 3.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. 5. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. 528 s. ISBN 9788074003363.
VODÁK, Jozef, KUCHARČÍKOVÁ, Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2011. 240 s. ISBN 978-80- 247-3651- 8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2015. 928 s. ISBN 978-80- 247-5258- 7.
EJTHAMR, Václav, DĚDINA, Jiří. Management a organizační chování. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2010. 352 s. ISBN 978-80- 247-3348- 7.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. 200 s. ISBN 978-80- 7452-113- 3.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. 5. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. 528 s. ISBN 9788074003363.
VODÁK, Jozef, KUCHARČÍKOVÁ, Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing a. s., 2011. 240 s. ISBN 978-80- 247-3651- 8.