Kvalifikační práce se zabývá otázkami cenotvorby v podniku. Teoretická část práce popisuje jednotlivé metody a strategie při tvorbě cen, které jsou následně převedeny do praktického využití a aplikovány na jeden konkrétní produkt. Pro tuto práci byly využity primární i sekundární zdroje dat. V první řadě se jednalo o interní informace o nákladech, ale i finanční výkazy firmy. Dále byla provedena analýza cen konkurence. Na závěr byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření, kde šlo o stanovení ceny podle hodnoty vnímané zákazníkem, kde byly zahrnuty tři způsoby stanovení ceny a také šlo o zjištění způsobu prezentování cen. Na základě těchto informací byl vytvořen návrh cenové nabídky, který by firma mohla využít i pro praktické použití.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with questions of pricing in the company. The theoretical part of the thesis describes individual methods and strategies in pricing, which are then transformed into practical applications and applied to one particular product. For this work, it was used both primary and secondary data sources. First of all, it was used internal cost information and financial statements of the company. After that, it was analyzed the prices of the competition. At the end it was made marketing research through a questionnaire survey. The questionnaire survey was focused on value-perceived pricing which included three methods of pricing. Also, it was focused on how to present the price. Based on this information, it was created a bid proposal which could the company use for practical use.
Keywords
cena, cenotvorba, náklady, metody stanovení ceny, strategie
Kvalifikační práce se zabývá otázkami cenotvorby v podniku. Teoretická část práce popisuje jednotlivé metody a strategie při tvorbě cen, které jsou následně převedeny do praktického využití a aplikovány na jeden konkrétní produkt. Pro tuto práci byly využity primární i sekundární zdroje dat. V první řadě se jednalo o interní informace o nákladech, ale i finanční výkazy firmy. Dále byla provedena analýza cen konkurence. Na závěr byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření, kde šlo o stanovení ceny podle hodnoty vnímané zákazníkem, kde byly zahrnuty tři způsoby stanovení ceny a také šlo o zjištění způsobu prezentování cen. Na základě těchto informací byl vytvořen návrh cenové nabídky, který by firma mohla využít i pro praktické použití.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with questions of pricing in the company. The theoretical part of the thesis describes individual methods and strategies in pricing, which are then transformed into practical applications and applied to one particular product. For this work, it was used both primary and secondary data sources. First of all, it was used internal cost information and financial statements of the company. After that, it was analyzed the prices of the competition. At the end it was made marketing research through a questionnaire survey. The questionnaire survey was focused on value-perceived pricing which included three methods of pricing. Also, it was focused on how to present the price. Based on this information, it was created a bid proposal which could the company use for practical use.
Keywords
cena, cenotvorba, náklady, metody stanovení ceny, strategie
Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na stanovování ceny produktů (pricing).
Charakterizuje vybraný podnik a jeho produkty.
Pomocí vhodných metod analyzujte stanovování cen produktů (pricing) ve vybrané firmě se zohledněním vnějšího i vnitřního prostředí této firmy, včetně tržních aspektů.
Na základě zjištěných informací navrhněte opatření v oblasti stanovování cen ve vybrané firmě.
Research Plan
Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na stanovování ceny produktů (pricing).
Charakterizuje vybraný podnik a jeho produkty.
Pomocí vhodných metod analyzujte stanovování cen produktů (pricing) ve vybrané firmě se zohledněním vnějšího i vnitřního prostředí této firmy, včetně tržních aspektů.
Na základě zjištěných informací navrhněte opatření v oblasti stanovování cen ve vybrané firmě.
Recommended resources
Boučková, J. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck.
Kašík, M., & Havlíček, K. (2012). Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o. p. s.
Kotler, P., et al. (2012). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s.
Hanna N., & Dodge H. R. (1997). Pricing: zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press.
Recommended resources
Boučková, J. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck.
Kašík, M., & Havlíček, K. (2012). Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o. p. s.
Kotler, P., et al. (2012). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s.
Hanna N., & Dodge H. R. (1997). Pricing: zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.