Předložená práce se zabývá image destinace cestovního ruchu se specializací na ostrov Kypr. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů souvisejících s destinací cestovního ruchu, její image a marketingem destinace. Teorie dále obsahuje charakteristiku ostrova Kypr. Praktická část je věnována bližšímu popisu britského a českého segmentu návštěvníků, srovnání jejich preferencí a analýze jejich recenzí. Součástí praktického výzkumu je také dotazníkové šetření směřované k českým studentům, jeho vyhodnocení a interpretace. V závěru práce se nacházejí praktická doporučení pro podniky služeb vyplývající z výzkumu.
Annotation in English
This Bachelor thesis deals with the destination image in tourism and is aimed at the island of Cyprus. The theoretical part contains the definition of terms related to the tourist destination, destination image and destination marketing. This part also describes characteristics of the island. The practical part is devoted to more detailed description of British and Czech visitor segment, comparation of their preferences and analysis of their reviews. The practical research also involves a questionnaire survey focused on Czech students, evaluation of the questionnaire and its interpretation. There are practical recommendations for the tourism services business resulting from the survey.
Keywords
image destinace, cestovní ruch, Kypr
Keywords in English
destination image, tourism, Cyprus
Length of the covering note
63
Language
CZ
Annotation
Předložená práce se zabývá image destinace cestovního ruchu se specializací na ostrov Kypr. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů souvisejících s destinací cestovního ruchu, její image a marketingem destinace. Teorie dále obsahuje charakteristiku ostrova Kypr. Praktická část je věnována bližšímu popisu britského a českého segmentu návštěvníků, srovnání jejich preferencí a analýze jejich recenzí. Součástí praktického výzkumu je také dotazníkové šetření směřované k českým studentům, jeho vyhodnocení a interpretace. V závěru práce se nacházejí praktická doporučení pro podniky služeb vyplývající z výzkumu.
Annotation in English
This Bachelor thesis deals with the destination image in tourism and is aimed at the island of Cyprus. The theoretical part contains the definition of terms related to the tourist destination, destination image and destination marketing. This part also describes characteristics of the island. The practical part is devoted to more detailed description of British and Czech visitor segment, comparation of their preferences and analysis of their reviews. The practical research also involves a questionnaire survey focused on Czech students, evaluation of the questionnaire and its interpretation. There are practical recommendations for the tourism services business resulting from the survey.
Na základě zjištěných informací navrhněte doporučení pro podniky služeb.
Recommended resources
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1014-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
STEENKAMP, Jan-Benedict E. M. Global brand strategy: world-wise marketing in the age of branding. London: Palgrave Macmillan, 2017. ISBN 978-1-349-94994-6.
ALTINAY, Levent a David BOWEN. Politics and tourism interface: The Case of Cyprus. Annals of Tourism Research. 2006, 33(4), 939-956.
Recommended resources
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1014-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
STEENKAMP, Jan-Benedict E. M. Global brand strategy: world-wise marketing in the age of branding. London: Palgrave Macmillan, 2017. ISBN 978-1-349-94994-6.
ALTINAY, Levent a David BOWEN. Politics and tourism interface: The Case of Cyprus. Annals of Tourism Research. 2006, 33(4), 939-956.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.