Předložená práce je zaměřena na finanční gramotnost žáků po absolvování základní školy. Cílem teoretické části je objasnění pojmů z oblasti finanční gramotnosti, hospodaření domácnosti a metody zavádění výuky finanční gramotnosti do rámcově vzdělávacích programů základních škol. Cílem praktické části je zjištění úrovně finanční gramotnosti u žáků 9. ročníku před ukončením povinné školní docházky.
Anotace v angličtině
The submitted paper focuses on financial literacy of primary school graduates. The aim of the theoretical part is to clarify terminology of financial literacy, financial housekeeping and to explain methods used for implementation of financial literacy education into primary school frameworks. The aim of the practical part is to determine the financial literacy level of 9th-grade students before leaving the mandatory primary schooling.
Klíčová slova
finanční gramotnost, standard finanční gramotnosti, základní škola, úvěr, dluh, hospodaření domácnosti
Předložená práce je zaměřena na finanční gramotnost žáků po absolvování základní školy. Cílem teoretické části je objasnění pojmů z oblasti finanční gramotnosti, hospodaření domácnosti a metody zavádění výuky finanční gramotnosti do rámcově vzdělávacích programů základních škol. Cílem praktické části je zjištění úrovně finanční gramotnosti u žáků 9. ročníku před ukončením povinné školní docházky.
Anotace v angličtině
The submitted paper focuses on financial literacy of primary school graduates. The aim of the theoretical part is to clarify terminology of financial literacy, financial housekeeping and to explain methods used for implementation of financial literacy education into primary school frameworks. The aim of the practical part is to determine the financial literacy level of 9th-grade students before leaving the mandatory primary schooling.
Klíčová slova
finanční gramotnost, standard finanční gramotnosti, základní škola, úvěr, dluh, hospodaření domácnosti