Ve své bakalářské práci jsem si k inspiraci vytvořila dvě hlavní témata.
První téma mělo být o relaxaci a odpočinku. Chtěla jsem vytvářet měkké a příjemné oděvy, které vyvolají v člověku stejné pocity, jako když relaxujete v posteli po celém dnu ve škole nebo v práci. Pro tento pocit jsem si vybrala materiál molitan. Při hledání správné barvy a měkkosti jsem se rozhodla, že si tento materiál vyrobím sama. Hledala jsem způsob výroby molitanu, překvapena, že jde o chemické látky, které při smíchání dohromady začnou reagovat
a pěnit. Tyto látky jsou jedovaté a nejsou volně prodejné, hledala jsem tedy firmy, kde s polyuretanem (molitanem) pracují. Procestovala jsem půl republiky a nakonec jsem objevila firmu Plastor, která sídlí ve Zlíně a chemické látky mi poskytli.
V druhé skupině jsem se inspirovala stylem Harajuku, který vznikl v 80. letech Japonsku. Jde o tzv. streetový způsob oblékání, svůj název získal podle jedné z částí Tokia rozkládající se kolem železniční stanice Harajuku. Je to styl o fantazii a představivosti. Platí jen to, že nemá žádné hranice. Tento styl má několik podskupin, já si vybrala Fairy kei v překladu víla, tento styl si zakládá na roztomilosti, převládají v něm pastelové barvy, šaty, sukně s volánky a přeplácané zdobení - barevné paruky, mašličky, sponečky zkrátka vše, co by si na sebe vzalo malé dítě. Také se tato móda dá nazývat Kawaii. Kawaii nemusí být jenom oblečení, ale i hračky, přívěsky, dekorace a dokonce i hudba. Nebylo těžké tyto dvě skupiny propojit, hezky mi to vše do sebe zapadlo. Když jsem přemýšlela, jaké střihy v kolekci použít a stále zůstat u pohodlí, relaxaci, inspirovala jsem se mnou oblíbenou rozestlanou postelí a náhodně naaranžovanou peřinou. Při zkouškách z kalika jsem používala péřové peřiny a hrála jsem s tvary a sklady. Abych podpořila styl Kawaii použila jsem saténový materiál v pastelových barvách, tento materiál je také oblíbený na povlečení.
Annotation in English
In my work I was inspired by the style of harajuku, which originated in the 1980s in Japan, is a street style of dressing. It's a style of fantasy and imagination. This style has several subgroups, I have chosen the style of Fairy Kei, which is based on cuties, pastel colors, skirt dresses and overprinted decorations - color wigs, bows, buckles, all that a small child would take. He can also overlay the kawaii style. Kawaii may not just be clothes but also toys, accessories, decorations and even music. Another has inspired me in the mood of relaxation.
I want to make people feel like in a crib... in a quilt, in safety and comfort, to encourage softness, I use materials, satin and foam. I chose pastel colors to match the theme with Kawaii style. I like to experiment with the material and learn new textile processing technologies, I have chosen to work with PUR foam, a foam and I would like to move this material in the clothing industry. Playing with the idea of creating a garment from both chemicals will open up a new opportunity. I made the foam on my own. In order to make foam, you need two chemicals that react together and foam, when mixing together, the foam stops in a few minutes, forming an object. The subject I want to incorporate into clothing, in the form of shoes, handbags, accessories. The collection consists of three duvet clothing, three pairs of foam shoes and bracelets.
Ve své bakalářské práci jsem si k inspiraci vytvořila dvě hlavní témata.
První téma mělo být o relaxaci a odpočinku. Chtěla jsem vytvářet měkké a příjemné oděvy, které vyvolají v člověku stejné pocity, jako když relaxujete v posteli po celém dnu ve škole nebo v práci. Pro tento pocit jsem si vybrala materiál molitan. Při hledání správné barvy a měkkosti jsem se rozhodla, že si tento materiál vyrobím sama. Hledala jsem způsob výroby molitanu, překvapena, že jde o chemické látky, které při smíchání dohromady začnou reagovat
a pěnit. Tyto látky jsou jedovaté a nejsou volně prodejné, hledala jsem tedy firmy, kde s polyuretanem (molitanem) pracují. Procestovala jsem půl republiky a nakonec jsem objevila firmu Plastor, která sídlí ve Zlíně a chemické látky mi poskytli.
V druhé skupině jsem se inspirovala stylem Harajuku, který vznikl v 80. letech Japonsku. Jde o tzv. streetový způsob oblékání, svůj název získal podle jedné z částí Tokia rozkládající se kolem železniční stanice Harajuku. Je to styl o fantazii a představivosti. Platí jen to, že nemá žádné hranice. Tento styl má několik podskupin, já si vybrala Fairy kei v překladu víla, tento styl si zakládá na roztomilosti, převládají v něm pastelové barvy, šaty, sukně s volánky a přeplácané zdobení - barevné paruky, mašličky, sponečky zkrátka vše, co by si na sebe vzalo malé dítě. Také se tato móda dá nazývat Kawaii. Kawaii nemusí být jenom oblečení, ale i hračky, přívěsky, dekorace a dokonce i hudba. Nebylo těžké tyto dvě skupiny propojit, hezky mi to vše do sebe zapadlo. Když jsem přemýšlela, jaké střihy v kolekci použít a stále zůstat u pohodlí, relaxaci, inspirovala jsem se mnou oblíbenou rozestlanou postelí a náhodně naaranžovanou peřinou. Při zkouškách z kalika jsem používala péřové peřiny a hrála jsem s tvary a sklady. Abych podpořila styl Kawaii použila jsem saténový materiál v pastelových barvách, tento materiál je také oblíbený na povlečení.
Annotation in English
In my work I was inspired by the style of harajuku, which originated in the 1980s in Japan, is a street style of dressing. It's a style of fantasy and imagination. This style has several subgroups, I have chosen the style of Fairy Kei, which is based on cuties, pastel colors, skirt dresses and overprinted decorations - color wigs, bows, buckles, all that a small child would take. He can also overlay the kawaii style. Kawaii may not just be clothes but also toys, accessories, decorations and even music. Another has inspired me in the mood of relaxation.
I want to make people feel like in a crib... in a quilt, in safety and comfort, to encourage softness, I use materials, satin and foam. I chose pastel colors to match the theme with Kawaii style. I like to experiment with the material and learn new textile processing technologies, I have chosen to work with PUR foam, a foam and I would like to move this material in the clothing industry. Playing with the idea of creating a garment from both chemicals will open up a new opportunity. I made the foam on my own. In order to make foam, you need two chemicals that react together and foam, when mixing together, the foam stops in a few minutes, forming an object. The subject I want to incorporate into clothing, in the form of shoes, handbags, accessories. The collection consists of three duvet clothing, three pairs of foam shoes and bracelets.
Minimální rozsah prací
Počet: 3 módní doplňky
Formát: 1:1
Popis realizace:
1. Rešerše tématu
2. Hledání vlastní inspirace
3. Koncepce kolekce 3 modelů vyjadřující a rozpracovávající zvolený námět
4. Kresebné skici jednotlivých návrhů
5. Modelované skici z pomocného materiálu
6. Výběr materiálů a vhodné technologie zpracování
7. Konstrukce - střihy - zpracování
8. Vlastní realizace jednotlivých modelů
9. Fotodokumentace rozpracovanosti a experimentálních postupů
10. Módní fotografie podtrhující námět a jeho atmosféru
11. Písemná zpráva
Výstup: Ucelená kolekce tří módních celků nebo módních doplňků provedených ve finálním materiálu.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce. 6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 3 módní doplňky
Formát: 1:1
Popis realizace:
1. Rešerše tématu
2. Hledání vlastní inspirace
3. Koncepce kolekce 3 modelů vyjadřující a rozpracovávající zvolený námět
4. Kresebné skici jednotlivých návrhů
5. Modelované skici z pomocného materiálu
6. Výběr materiálů a vhodné technologie zpracování
7. Konstrukce - střihy - zpracování
8. Vlastní realizace jednotlivých modelů
9. Fotodokumentace rozpracovanosti a experimentálních postupů
10. Módní fotografie podtrhující námět a jeho atmosféru
11. Písemná zpráva
Výstup: Ucelená kolekce tří módních celků nebo módních doplňků provedených ve finálním materiálu.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce. 6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Recommended resources
Rocca, Federico. Legendy Módy 20 ikon, které změnily dějiny odívání. Praha: Slovart, 2013. ISBN: 978-80-7391-784-5.
Nakamichi, Tomoko. Pattern Magic. Velká Británie: Laurence King Publishing, 2016. ISBN: 978-1-78067-694-4.
Sato, Hisako. Drape Drape 1 - Phantasievolles Drapieren. Grünwald: Stiebner, 2013. ISBN10 1856698416.
Hollahonová, Lee. Oděvní střihy. Praha: Svojtka & Co., 2013. ISBM: 978-80-256-1047-3.
Burianová, M., Heroldová, H., Máchalová, J., Táborský, O., Junek, M. Móda v kruhu času Retro 200 let inspirací. Praha: Grada, 2016. ISBN: 978-80-271-0185-6.
Recommended resources
Rocca, Federico. Legendy Módy 20 ikon, které změnily dějiny odívání. Praha: Slovart, 2013. ISBN: 978-80-7391-784-5.
Nakamichi, Tomoko. Pattern Magic. Velká Británie: Laurence King Publishing, 2016. ISBN: 978-1-78067-694-4.
Sato, Hisako. Drape Drape 1 - Phantasievolles Drapieren. Grünwald: Stiebner, 2013. ISBN10 1856698416.
Hollahonová, Lee. Oděvní střihy. Praha: Svojtka & Co., 2013. ISBM: 978-80-256-1047-3.
Burianová, M., Heroldová, H., Máchalová, J., Táborský, O., Junek, M. Móda v kruhu času Retro 200 let inspirací. Praha: Grada, 2016. ISBN: 978-80-271-0185-6.