Vytvořený kávový set vychází ze zákonitostí tvarosloví, důležitých při
správném servírování kávy. Aplikováním objemů a vnitřních tvarů,
které šálkům obou velikostí náleží, vznikla spolu s univerzálním podšálkem,
mléčenkou, skleničkou a dezertní mističkou souprava, která
je provozu schopná.
Porcelánový set je tvarově sjednocený díky obrysové křivce použité
ze skleničky, která je součástí setu. Porcelán a tác z dubového
dřeva spolu navzájem komunikují po stránce tvarové i materiálové.
Použité stříbrné obtisky na šálcích a podšálcích jsou nenásilné a propojují
kavárnu s nově navrženým vizuálním stylem.
Souprava je obohacena o myšlenku, založenou na šíření radosti
z doteku a hry posouváním předmětů. Reliéf, který zdobí šálky,
je příjemný na dotek a navozuje tak pocit klidu. Ve dřevěném tácu
jsou vyfrézované dráhy, do kterých zapadá mléčenka, sklenička a dezertní
mistička. Zákazník si tak s předměty může šoupat v drahách,
přemisťovat je, hrát si s nimi a u toho v klidu přemýšlet o bytí, či se
bavit s přáteli.
Anotace v angličtině
Created coffee set is established on patterns of morphology which
are significant for the proper coffee serving. Applying both volumes
and inner shapes that cups of both sizes belong to, together with
a universal saucer, milk cup, a spoon, a glass and a dessert cup,
created a set capable of operation.
The porcelain set is unified by the contour curve used in the
glass which is part of the set. The porcelain and oak wooden tray
communicate well in both shape and material. Employed silver decals
on cups and saucers are soft and link a café with a newly designed
visual style.
The set is enriched with an idea based on the spread of joy
from "touch and play" by moving objects. The relief that decorates the
cups is pleasant to touch and gives the feeling of peace. There are
milled tracks into the wooden tray, into which milk cup, glass and the
dessert cup perfectly fit. The customer can move the objects within
the tracks, play with them and think about being itself or just have
a casual talk with friends.
Klíčová slova
Kávový set, porcelán, dřevěný tác, hra, posouvání objektů
Klíčová slova v angličtině
coffee set, porcelain, wooden tray, touch and play, game
Rozsah průvodní práce
37 s. (18763)
Jazyk
CZ
Anotace
Vytvořený kávový set vychází ze zákonitostí tvarosloví, důležitých při
správném servírování kávy. Aplikováním objemů a vnitřních tvarů,
které šálkům obou velikostí náleží, vznikla spolu s univerzálním podšálkem,
mléčenkou, skleničkou a dezertní mističkou souprava, která
je provozu schopná.
Porcelánový set je tvarově sjednocený díky obrysové křivce použité
ze skleničky, která je součástí setu. Porcelán a tác z dubového
dřeva spolu navzájem komunikují po stránce tvarové i materiálové.
Použité stříbrné obtisky na šálcích a podšálcích jsou nenásilné a propojují
kavárnu s nově navrženým vizuálním stylem.
Souprava je obohacena o myšlenku, založenou na šíření radosti
z doteku a hry posouváním předmětů. Reliéf, který zdobí šálky,
je příjemný na dotek a navozuje tak pocit klidu. Ve dřevěném tácu
jsou vyfrézované dráhy, do kterých zapadá mléčenka, sklenička a dezertní
mistička. Zákazník si tak s předměty může šoupat v drahách,
přemisťovat je, hrát si s nimi a u toho v klidu přemýšlet o bytí, či se
bavit s přáteli.
Anotace v angličtině
Created coffee set is established on patterns of morphology which
are significant for the proper coffee serving. Applying both volumes
and inner shapes that cups of both sizes belong to, together with
a universal saucer, milk cup, a spoon, a glass and a dessert cup,
created a set capable of operation.
The porcelain set is unified by the contour curve used in the
glass which is part of the set. The porcelain and oak wooden tray
communicate well in both shape and material. Employed silver decals
on cups and saucers are soft and link a café with a newly designed
visual style.
The set is enriched with an idea based on the spread of joy
from "touch and play" by moving objects. The relief that decorates the
cups is pleasant to touch and gives the feeling of peace. There are
milled tracks into the wooden tray, into which milk cup, glass and the
dessert cup perfectly fit. The customer can move the objects within
the tracks, play with them and think about being itself or just have
a casual talk with friends.
Klíčová slova
Kávový set, porcelán, dřevěný tác, hra, posouvání objektů
Klíčová slova v angličtině
coffee set, porcelain, wooden tray, touch and play, game
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: minimálně 4 kusy
Formát: vyplyne v průběhu bakalářské práce
Popis realizace: prvotní průzkum vybraného tématu Neočekávané techniky, seznámení se s méně běžnými technikami, realizace vzorků, rozpracování návrhů a příprava na realizaci, realizace bakalářské práce do finální podoby.
Výstup: soubor objektů s využitou technikou.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: minimálně 4 kusy
Formát: vyplyne v průběhu bakalářské práce
Popis realizace: prvotní průzkum vybraného tématu Neočekávané techniky, seznámení se s méně běžnými technikami, realizace vzorků, rozpracování návrhů a příprava na realizaci, realizace bakalářské práce do finální podoby.
Výstup: soubor objektů s využitou technikou.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Seznam doporučené literatury
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003. ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary: Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Přel. K. Málková. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd. Přel. M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-549-8.
Seznam doporučené literatury
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003. ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary: Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Přel. K. Málková. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd. Přel. M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-549-8.