Má iniciativa vytvořit celé vizuální řešení kulturní události byla jakousi výzvou pro mě samotnou. Propagace kulturní akce je zaměřena na malý hudební festival Rock for Churchill. Tento festival začal v roce 2000 jako charitativní akce, která se snažila zachránit kostel sv. Jakuba Velikého ze 13. století.
Má inspirace vycházela z koncertních světel a reflektorů, akustických kreseb a dynamického moderního stylu v kombinaci s přírodou. Má rešerše festivalu Woodstock mě přivedla k underground stylu a psychedelickým plakátům s typografií inspirovanou secesí. Odtud vycházela inspirace pro mé logo. Každý znak je jedinečný a reaguje na znak vedle něj.
Tato vizuální identita je kombinací technických barev a dřevěných doplňků.
Doplňky jako dřevěná písma logotypu ve festivalovém areálu, propagační předměty a VIP, CREW a PRESS cedulky. Tyto designové prvky fungují jako spojovací most mezi mým hlavním vizuálním řešením a přírodou, kde se událost odehrává. Hlavními vizuálními prvky jsou černé tvary a bílé kresby, které reagují na konkrétní píseň jednoho ze tří velkých umělců. Kombinace barev, černých tvarů, bílých kreseb a černobílé typografie jsou čtyři hlavní prvky mého vizuálního řešení.
Cílem bylo vytvořit komplexní, zajímavý design s mnoha vrstvami, které by se objevily v různých formách a aplikacích. Prvky představující festival samotný a atmosféru pro návštěvníky.
Annotation in English
The initiative to create a whole visual identity for a cultural event is an effort to challenge myself. The promotion of a cultural event is focused on a small music festival called Rock for Churchill. This festival started in 2000 as a charity event trying to save the Saint Jacob The Great's church from the 13th century.
My inspiration for this particular event came from concert lights and reflectors, acoustic drawings and dynamic modern style all combined with nature. My research of the Woodstock festival led me to underground style and psychedelic posters with typography inspired by Art Nouveau. From there came the inspiration for my logotype. Every single character is unique and reacts to a character next to it.
This visual identity is a combination of artificial colours and wood accessories.
Accessories like wood letters of the logotype on festival grounds, merchandise and VIP, CREW and PRESS passes. This concept works like a bridge between my main visual promotion and the meadow where the events takes place. The main visual elements are black shapes and white drawings, which each react to a particular song of one of the three big performers. Combination of colour, black shapes, white drawings and a black and white typography are four important parts of my visual identity.
The objective was to create a complex, interesting design with many layers to discover in different forms and applications. Representing the festival itself and the atmosphere for visitors.
Má iniciativa vytvořit celé vizuální řešení kulturní události byla jakousi výzvou pro mě samotnou. Propagace kulturní akce je zaměřena na malý hudební festival Rock for Churchill. Tento festival začal v roce 2000 jako charitativní akce, která se snažila zachránit kostel sv. Jakuba Velikého ze 13. století.
Má inspirace vycházela z koncertních světel a reflektorů, akustických kreseb a dynamického moderního stylu v kombinaci s přírodou. Má rešerše festivalu Woodstock mě přivedla k underground stylu a psychedelickým plakátům s typografií inspirovanou secesí. Odtud vycházela inspirace pro mé logo. Každý znak je jedinečný a reaguje na znak vedle něj.
Tato vizuální identita je kombinací technických barev a dřevěných doplňků.
Doplňky jako dřevěná písma logotypu ve festivalovém areálu, propagační předměty a VIP, CREW a PRESS cedulky. Tyto designové prvky fungují jako spojovací most mezi mým hlavním vizuálním řešením a přírodou, kde se událost odehrává. Hlavními vizuálními prvky jsou černé tvary a bílé kresby, které reagují na konkrétní píseň jednoho ze tří velkých umělců. Kombinace barev, černých tvarů, bílých kreseb a černobílé typografie jsou čtyři hlavní prvky mého vizuálního řešení.
Cílem bylo vytvořit komplexní, zajímavý design s mnoha vrstvami, které by se objevily v různých formách a aplikacích. Prvky představující festival samotný a atmosféru pro návštěvníky.
Annotation in English
The initiative to create a whole visual identity for a cultural event is an effort to challenge myself. The promotion of a cultural event is focused on a small music festival called Rock for Churchill. This festival started in 2000 as a charity event trying to save the Saint Jacob The Great's church from the 13th century.
My inspiration for this particular event came from concert lights and reflectors, acoustic drawings and dynamic modern style all combined with nature. My research of the Woodstock festival led me to underground style and psychedelic posters with typography inspired by Art Nouveau. From there came the inspiration for my logotype. Every single character is unique and reacts to a character next to it.
This visual identity is a combination of artificial colours and wood accessories.
Accessories like wood letters of the logotype on festival grounds, merchandise and VIP, CREW and PRESS passes. This concept works like a bridge between my main visual promotion and the meadow where the events takes place. The main visual elements are black shapes and white drawings, which each react to a particular song of one of the three big performers. Combination of colour, black shapes, white drawings and a black and white typography are four important parts of my visual identity.
The objective was to create a complex, interesting design with many layers to discover in different forms and applications. Representing the festival itself and the atmosphere for visitors.
Minimální rozsah prací
Počet: 10 ks
Formát: různé formáty
Popis realizace: rešerše (sběr materiálů), rozpracování skic a hledání finální varianty, realizace výsledného projektu a finalizace projektu.
Výstup: hlavní plakát akce, orientační brožura, programová brožura, web (3 strany), drobné užitkové předměty (odznaky, tašky, trička, samolepky, pásky, cedulky pro pořadatele atd.)
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen.
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 10 ks
Formát: různé formáty
Popis realizace: rešerše (sběr materiálů), rozpracování skic a hledání finální varianty, realizace výsledného projektu a finalizace projektu.
Výstup: hlavní plakát akce, orientační brožura, programová brožura, web (3 strany), drobné užitkové předměty (odznaky, tašky, trička, samolepky, pásky, cedulky pro pořadatele atd.)
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů
ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba: květen, červen.
Recommended resources
SAMARA, Timothy. Grafický design. Praha: Slovart, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
ŠTORM, František. Eseje o typografii. Praha: Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Design publikací. Praha: Slovart, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7209-993-1.
NOGA, Pavel. Typografický plakát. Ostrava: Amos repro, spol. s.r.o., 2015. ISBN 987-80-210-8063-8.
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. Praha: Rubato, 2014. ISBN 987-80-87705-27-8.
PECINA, Martin. Knihy o typografii. Brno: Host, s.r.o., 2017. ISBN 978-80-7577-040-0.
Recommended resources
SAMARA, Timothy. Grafický design. Praha: Slovart, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
ŠTORM, František. Eseje o typografii. Praha: Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Design publikací. Praha: Slovart, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7209-993-1.
NOGA, Pavel. Typografický plakát. Ostrava: Amos repro, spol. s.r.o., 2015. ISBN 987-80-210-8063-8.
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. Praha: Rubato, 2014. ISBN 987-80-87705-27-8.
PECINA, Martin. Knihy o typografii. Brno: Host, s.r.o., 2017. ISBN 978-80-7577-040-0.
Enclosed appendices
CR-ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení.