V této bakalářské práci na téma zátěžové situace ve školní družině jsem se zabývala otázkami školní družiny a hlavními okruhy činností ve školní družině, historií školní družiny, předpoklady pro výkon práce vychovatelky a styly výchovy. V dalších kapitolách jsem věnovala pozornost zátěžovým situacím ve školní družině, stresu a stresorům a dalším možným důvodům vzniku zátěžových situací. Dále jsem popisovala školní neúspěšnost, obvyklé výchovné problémy dětí mladšího školního věku ve školní družině, což představuje neposlušnost, lhaní a agresivitu a jejich řešení.
Anotace v angličtině
In this thesis on the stressful situation in the after school care I dealt with the questions related to the after school care and the main areas of activities in after school care, the history of the after school care, the prerequisites for tutoress and the education styles. In the following chapters I paid attention to the stressful situations in the after school care, stress and stressors and other possible causes of stressful situations. I also described educational failures. I focused on the usual educational problems of children of younger school age in the after school care, which is disobedience, lying and aggressiveness and their solutions.
Klíčová slova
školní družina, vychovatelka, stres, zátěžové situace, syndrom vyhoření,škola, stresory,školní neúspěšnost,žáci
Klíčová slova v angličtině
after school care, tutoress, stress, stressful situations, burnout syndrome, school, stressors, school failure, pupils
Rozsah průvodní práce
34 s. ( 56 005 znaků )
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci na téma zátěžové situace ve školní družině jsem se zabývala otázkami školní družiny a hlavními okruhy činností ve školní družině, historií školní družiny, předpoklady pro výkon práce vychovatelky a styly výchovy. V dalších kapitolách jsem věnovala pozornost zátěžovým situacím ve školní družině, stresu a stresorům a dalším možným důvodům vzniku zátěžových situací. Dále jsem popisovala školní neúspěšnost, obvyklé výchovné problémy dětí mladšího školního věku ve školní družině, což představuje neposlušnost, lhaní a agresivitu a jejich řešení.
Anotace v angličtině
In this thesis on the stressful situation in the after school care I dealt with the questions related to the after school care and the main areas of activities in after school care, the history of the after school care, the prerequisites for tutoress and the education styles. In the following chapters I paid attention to the stressful situations in the after school care, stress and stressors and other possible causes of stressful situations. I also described educational failures. I focused on the usual educational problems of children of younger school age in the after school care, which is disobedience, lying and aggressiveness and their solutions.
Klíčová slova
školní družina, vychovatelka, stres, zátěžové situace, syndrom vyhoření,škola, stresory,školní neúspěšnost,žáci
Klíčová slova v angličtině
after school care, tutoress, stress, stressful situations, burnout syndrome, school, stressors, school failure, pupils
Zásady pro vypracování
Prostudovat problematiku daného tématu
Charakterizovat zátěžové situace a školní družinu
Charakterizovat zkoumaný vzorek
Sestavit dotazník na dané téma
Vyvodit závěr a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Prostudovat problematiku daného tématu
Charakterizovat zátěžové situace a školní družinu
Charakterizovat zkoumaný vzorek
Sestavit dotazník na dané téma
Vyvodit závěr a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
WALTEROVÁ, Eliška. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2043-5.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada, 2004. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0586-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
WALTEROVÁ, Eliška. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2043-5.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada, 2004. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0586-9.