Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat psanou reklamu ve francouzštině a použití lexikálních prostředků v ní. Tato práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se věnovali rozdělení lexikálních prostředků, jejich definic a funkcí. Následně jsme teoreticky nastínili, co to reklama je a jakou používá mluvu. Poté jsme v praktické části provedli analýzu psané reklamy. Definovali jsme její typy a analyzovali jsme využití jejích lexikálních prostředků, které nás nejvíce zaujaly.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis was to analyze written advertisements in French and use of lexical tools in it. This thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part we dealt with the distribution of lexical tools, their definitions and functions. Afterwards, theory outlines what advertising is and what kind of speech it uses. Then, in the practical part, we analyzed the written advertisements. We defined its types, and we analyzed the use of its lexical tools which attracted us the most.
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat psanou reklamu ve francouzštině a použití lexikálních prostředků v ní. Tato práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se věnovali rozdělení lexikálních prostředků, jejich definic a funkcí. Následně jsme teoreticky nastínili, co to reklama je a jakou používá mluvu. Poté jsme v praktické části provedli analýzu psané reklamy. Definovali jsme její typy a analyzovali jsme využití jejích lexikálních prostředků, které nás nejvíce zaujaly.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis was to analyze written advertisements in French and use of lexical tools in it. This thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part we dealt with the distribution of lexical tools, their definitions and functions. Afterwards, theory outlines what advertising is and what kind of speech it uses. Then, in the practical part, we analyzed the written advertisements. We defined its types, and we analyzed the use of its lexical tools which attracted us the most.
Student je povinen pracovat na své BP průběžně a jednotlivé kroky postupu své práce konzultovat s vedoucí BP. V zimním semestru by měla být zpracována struktura BP a do 31.1. by měla být podstatná část textu předložena vedoucí ke kontrole.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2018 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 31.3. 2018, ještě před samotným svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP ve své finální podobě.
Do 28.4. 2018 student odevzdá BP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Zásady pro vypracování
Student je povinen pracovat na své BP průběžně a jednotlivé kroky postupu své práce konzultovat s vedoucí BP. V zimním semestru by měla být zpracována struktura BP a do 31.1. by měla být podstatná část textu předložena vedoucí ke kontrole.
Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2018 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 31.3. 2018, ještě před samotným svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP ve své finální podobě.
Do 28.4. 2018 student odevzdá BP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách.
Seznam doporučené literatury
COSSETTE, Claude. La publicité de A ? Z: dictionnaire technique français-anglais. Québec: Presses de l'Université Laval, 2006. ISBN 2763784070.
SOUS LA DIRECTION DE CHARLES MOUMOUNI ET CYRIL SIMARD. Journalisme et patrimoine mondial. Québec: Presses de l'Université Laval, 2007. ISBN 2763782795.
MINÁŘOVÁ, Eva. Stylistika pro žurnalisty. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-2979-4.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
Seznam doporučené literatury
COSSETTE, Claude. La publicité de A ? Z: dictionnaire technique français-anglais. Québec: Presses de l'Université Laval, 2006. ISBN 2763784070.
SOUS LA DIRECTION DE CHARLES MOUMOUNI ET CYRIL SIMARD. Journalisme et patrimoine mondial. Québec: Presses de l'Université Laval, 2007. ISBN 2763782795.
MINÁŘOVÁ, Eva. Stylistika pro žurnalisty. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-2979-4.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.