Bakalářská práce se zabývá jazykovou a obsahovou analýzou turistických materiálů z oblasti Tachovska, které jsou psané německy. Cílem práce je představit Tachov jako region s potenciálem turistické atraktivnosti a jazykově a obsahově rozebrat turistické materiály, zejm. prospekty, brožury a informační tabule, nasbírané v tomto regionu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with language and content analysis of tourist materials from Tachov region, which are written in German. The aim of the thesis is to introduce Tachov as a region with the potential of tourist attractiveness and to analyze in linguistic and content touristic materials, especially flyers, brochures and information boards collected in this region.
Bakalářská práce se zabývá jazykovou a obsahovou analýzou turistických materiálů z oblasti Tachovska, které jsou psané německy. Cílem práce je představit Tachov jako region s potenciálem turistické atraktivnosti a jazykově a obsahově rozebrat turistické materiály, zejm. prospekty, brožury a informační tabule, nasbírané v tomto regionu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with language and content analysis of tourist materials from Tachov region, which are written in German. The aim of the thesis is to introduce Tachov as a region with the potential of tourist attractiveness and to analyze in linguistic and content touristic materials, especially flyers, brochures and information boards collected in this region.
Cílem práce je v teoretické části bakalářské práce představení funkce, jazyka a obsahové výstavby turistických materiálů jako speciálního druhu textu a představení cílového regionu. V praktické části je cílem podrobná jazyková i obsahová analýza vybraných turistických materiálů z daného regionu. Pozornost bude věnována i případným jazykovým a obsahovým nedostatkům ve zkoumaném korpusu a návrhu jejich zlepšení v kontextu snahy o zvýšení atraktivity dané oblasti pro její návštěvníky.
Metody:
- stanovení cíle práce a hypotéz
- studium sekundárních jazykovědných zdrojů k tématu
- výběr a sestavení dokladového materiálu
- vypracování teoretické části zaměřené obecně na jazykovou i obsahovou charakteristiku různých typů turistických materiálů
- zpracování a zhodnocení výsledků analýzy autentických zdrojů v praktické části
Součástí vypracování BP budou pravidelné konzultace s vedoucí práce probíhající v souladu s následujícím harmonogramem:
Září/říjen 2017 - osnova, hlavní hypotézy
Listopad/prosinec 2017 - rozpracování zásadních kapitol, předložení prvních výsledků praktické analýzy
Leden 2018 - intenzivní práce na analýze vybraných materiálů a prohloubení teoretické části
Do 15. 3. 2018 - dokončení textu stěžejních kapitol
Přelom března/dubna 2018 - předložení celé práce vedoucí práce k závěrečnému posouzení před odevzdáním
Do 30. 4. 2018 - odevzdání svázané BP na sekretariát KGS
Zásady pro vypracování
Cílem práce je v teoretické části bakalářské práce představení funkce, jazyka a obsahové výstavby turistických materiálů jako speciálního druhu textu a představení cílového regionu. V praktické části je cílem podrobná jazyková i obsahová analýza vybraných turistických materiálů z daného regionu. Pozornost bude věnována i případným jazykovým a obsahovým nedostatkům ve zkoumaném korpusu a návrhu jejich zlepšení v kontextu snahy o zvýšení atraktivity dané oblasti pro její návštěvníky.
Metody:
- stanovení cíle práce a hypotéz
- studium sekundárních jazykovědných zdrojů k tématu
- výběr a sestavení dokladového materiálu
- vypracování teoretické části zaměřené obecně na jazykovou i obsahovou charakteristiku různých typů turistických materiálů
- zpracování a zhodnocení výsledků analýzy autentických zdrojů v praktické části
Součástí vypracování BP budou pravidelné konzultace s vedoucí práce probíhající v souladu s následujícím harmonogramem:
Září/říjen 2017 - osnova, hlavní hypotézy
Listopad/prosinec 2017 - rozpracování zásadních kapitol, předložení prvních výsledků praktické analýzy
Leden 2018 - intenzivní práce na analýze vybraných materiálů a prohloubení teoretické části
Do 15. 3. 2018 - dokončení textu stěžejních kapitol
Přelom března/dubna 2018 - předložení celé práce vedoucí práce k závěrečnému posouzení před odevzdáním
Do 30. 4. 2018 - odevzdání svázané BP na sekretariát KGS
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Dana. Deutsch im Tourismus: kommentierte Fachterminologie. Praha: Oeconomica, 2016. ISBN 978-80-245-2141-1.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9
JANICH, Nina. Werbesprache: Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr, 2001. Narr Studienbücher. ISBN 3-8233-4974-0.
NĚMČANSKÝ, Milan. Propagace v cestovním ruchu. Opava: Slezská univerzita, 1998. ISBN 80-7248-013-8.
PROCHÁZKA, Zdeněk. Stříbrsko a Borsko: historicko - turistický průvodce. Nakladatelství Českého lesa, 1995. ISBN 80-901122-9-3.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Dana. Deutsch im Tourismus: kommentierte Fachterminologie. Praha: Oeconomica, 2016. ISBN 978-80-245-2141-1.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9
JANICH, Nina. Werbesprache: Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr, 2001. Narr Studienbücher. ISBN 3-8233-4974-0.
NĚMČANSKÝ, Milan. Propagace v cestovním ruchu. Opava: Slezská univerzita, 1998. ISBN 80-7248-013-8.
PROCHÁZKA, Zdeněk. Stříbrsko a Borsko: historicko - turistický průvodce. Nakladatelství Českého lesa, 1995. ISBN 80-901122-9-3.