Bakalářská práce se zaměřuje na testování žáků nižšího stupně gymnázia Václava Hraběte v Hořovicích.Hlavním cílem práce je zjistit, jaký efekt mají aspekty ovlivňující obtížnost testových úloh, na žáka. Jak se tyto efekty podepisují na celkovém výsledku testů.V práci jsou popsány jednotlivé aspekty a způsob vytváření jednotlivých testů. Pomocí těchto testů vzniká základní srovnání aspektů. Jednotlivé aspekty jsou subjektivně hodnoceny žáky a jejich vyučujícími. Je zjištěna závislost mezi úspěšným řešením otázek a jejich subjektivním hodnocení. Je zde uvedena důležitost jednotlivých aspektů v rámci ovlivnění obtížnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the testing of pupils of the lower grade of grammar school Václav Hrabě in Hořovice. The individual aspects and the way of creating individual tests are described in the thesis. How these results are signed on the overall test result. These tests give rise to a basic comparison of the aspects. Individual aspects are subjectively evaluated by pupils and their teachers. There is dependence between the successful solution of the questions and their subjective evaluation. Here is the importance of the individual aspects in the context of affecting difficulty.
Bakalářská práce se zaměřuje na testování žáků nižšího stupně gymnázia Václava Hraběte v Hořovicích.Hlavním cílem práce je zjistit, jaký efekt mají aspekty ovlivňující obtížnost testových úloh, na žáka. Jak se tyto efekty podepisují na celkovém výsledku testů.V práci jsou popsány jednotlivé aspekty a způsob vytváření jednotlivých testů. Pomocí těchto testů vzniká základní srovnání aspektů. Jednotlivé aspekty jsou subjektivně hodnoceny žáky a jejich vyučujícími. Je zjištěna závislost mezi úspěšným řešením otázek a jejich subjektivním hodnocení. Je zde uvedena důležitost jednotlivých aspektů v rámci ovlivnění obtížnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the testing of pupils of the lower grade of grammar school Václav Hrabě in Hořovice. The individual aspects and the way of creating individual tests are described in the thesis. How these results are signed on the overall test result. These tests give rise to a basic comparison of the aspects. Individual aspects are subjectively evaluated by pupils and their teachers. There is dependence between the successful solution of the questions and their subjective evaluation. Here is the importance of the individual aspects in the context of affecting difficulty.
Nastínění základní problematiky a uvedení hypotéz.
Rešerše literatury a internetových zdrojů.
Vytvoření soupisu aspektů ovlivňující obtížnost úloh.
Vytvoření testů.
Testování výzkumného vzorku.
Výsledky výzkumu - syntéza poznatků.
Závěr - verifikace hypotéz.
Zásady pro vypracování
Nastínění základní problematiky a uvedení hypotéz.
Rešerše literatury a internetových zdrojů.
Vytvoření soupisu aspektů ovlivňující obtížnost úloh.
Vytvoření testů.
Testování výzkumného vzorku.
Výsledky výzkumu - syntéza poznatků.
Závěr - verifikace hypotéz.
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Pavel a kol. Zeměpis pro 6. ročník základních škol nebo víceletá gymnázia. Fraus, 2003. ISBN 80-7238-209-8.
DVOŘÁK, Jiří, Alice KOHOUTOVÁ a Pavel TAIBIR. Zeměpis pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, 2005. ISBN 80-7238-304-3.
JEŘÁBEK, Milan a kol. Zeměpis pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-486-4.
PAVEL, Červinka a Václav TAMPÍR. Přírodní prostředí Země. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-86034-84-3.
HOLEČEK, Milan, Bohumír JANSKÝ a Stanislav TLACH. Zeměpis světa 1. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 1996. ISBN 80-901942-8-1.
HOLEČEK, Milan a Bohumír JANSKÝ a kol. Zeměpis světa 2. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-86034-75-1.
JEŘÁBEK, Milan a Vít VILÍMEK. Zeměpis světa 3. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 1998. ISBN 80-86034-07-0.
KASTNER, Jiří, Milan HOLEČEK a Libor KRAJÍČEK a kol. Zeměpis naší vlasti. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2005. ISBN 80-86034-48-8.
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Pavel a kol. Zeměpis pro 6. ročník základních škol nebo víceletá gymnázia. Fraus, 2003. ISBN 80-7238-209-8.
DVOŘÁK, Jiří, Alice KOHOUTOVÁ a Pavel TAIBIR. Zeměpis pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, 2005. ISBN 80-7238-304-3.
JEŘÁBEK, Milan a kol. Zeměpis pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-486-4.
PAVEL, Červinka a Václav TAMPÍR. Přírodní prostředí Země. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-86034-84-3.
HOLEČEK, Milan, Bohumír JANSKÝ a Stanislav TLACH. Zeměpis světa 1. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 1996. ISBN 80-901942-8-1.
HOLEČEK, Milan a Bohumír JANSKÝ a kol. Zeměpis světa 2. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-86034-75-1.
JEŘÁBEK, Milan a Vít VILÍMEK. Zeměpis světa 3. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 1998. ISBN 80-86034-07-0.
KASTNER, Jiří, Milan HOLEČEK a Libor KRAJÍČEK a kol. Zeměpis naší vlasti. Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o., 2005. ISBN 80-86034-48-8.