Informace o kvalifikační práci Business cultures: A comparative analysis of prevalent business in the Czech Republic and the Republic of the Philippines
Cílem práce je poukázat na rozdílné hodnoty, přístupy a podnikovou kulturu mezi Českou a Filipínskou republikou.
Práce je rozdělena na dvě části. První dává teoretický základ interkulturních dimenzí s využitím metod významného nizozemského sociálního psychologa, Geerta Hofstedeho. Další část se zabývá praktickou stránkou kultury. Jsou zde představeny příklady tradic, zvyků a etikety v podnikání obou zemí.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis was to show the different values, attitudes and business culture of the Czech Republic and the Republic of the Philippines.
The thesis has two main parts. The first one gives a theoretical background of intercultural dimensions using methods brought by a significant research of a Dutch social psychologist, Geert Hofstede. The second part deals with practical side of the culture. There are introduced examples traditions, customs, and etiquette in business of both countries.
Philippines, business culture, intercultural dimensions, business etiquette
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem práce je poukázat na rozdílné hodnoty, přístupy a podnikovou kulturu mezi Českou a Filipínskou republikou.
Práce je rozdělena na dvě části. První dává teoretický základ interkulturních dimenzí s využitím metod významného nizozemského sociálního psychologa, Geerta Hofstedeho. Další část se zabývá praktickou stránkou kultury. Jsou zde představeny příklady tradic, zvyků a etikety v podnikání obou zemí.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis was to show the different values, attitudes and business culture of the Czech Republic and the Republic of the Philippines.
The thesis has two main parts. The first one gives a theoretical background of intercultural dimensions using methods brought by a significant research of a Dutch social psychologist, Geert Hofstede. The second part deals with practical side of the culture. There are introduced examples traditions, customs, and etiquette in business of both countries.
Philippines, business culture, intercultural dimensions, business etiquette
Zásady pro vypracování
Viz "Rozhodnutí děkana FF č. 1/10 ze dne 9. února 2010 o požadavcích na bakalářské
a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek."
Zásady pro vypracování
Viz "Rozhodnutí děkana FF č. 1/10 ze dne 9. února 2010 o požadavcích na bakalářské
a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek."
Seznam doporučené literatury
LANDA, F. Jocano - Management by culture: Fine-Tuning Modern Management to Filipino Culture. PUNLAD Research House. 1999. 142 s. ISBN 9716220081.
SRIRAMESH, K. Public Relations in Asia: An Anthology. 1.vyd. Cengage Learning. 2003. 352 s. ISBN 9812437851.
ANDRES, T. D. Management by Filipino values: A sequel to understanding Filipino Values. Cellar Book Shop. 1985. 276 s. ISBN 9711002094.
NOLAN, J. L. Philippines Business: The Portable Encyclopedia for Doing Business with the Philippines. World Trade Press. 1996. 342 s. ISBN 1885073089.
CASSON M. The Economics of Business Culture: Game Theory, Transaction Costs, and Economic Performance. Oxford University Press, USA. 1994. 304 s. ISBN 0198288883.
Seznam doporučené literatury
LANDA, F. Jocano - Management by culture: Fine-Tuning Modern Management to Filipino Culture. PUNLAD Research House. 1999. 142 s. ISBN 9716220081.
SRIRAMESH, K. Public Relations in Asia: An Anthology. 1.vyd. Cengage Learning. 2003. 352 s. ISBN 9812437851.
ANDRES, T. D. Management by Filipino values: A sequel to understanding Filipino Values. Cellar Book Shop. 1985. 276 s. ISBN 9711002094.
NOLAN, J. L. Philippines Business: The Portable Encyclopedia for Doing Business with the Philippines. World Trade Press. 1996. 342 s. ISBN 1885073089.
CASSON M. The Economics of Business Culture: Game Theory, Transaction Costs, and Economic Performance. Oxford University Press, USA. 1994. 304 s. ISBN 0198288883.