Tato práce se týká ženského fotbalu a jeho spojením s konstrukcí genderu. V současnosti zažívá ženský fotbal rozvoj a je na svém dosavadním vrcholu. S ohledem na tento vývoj a rozšiřující se základnu fotbalistek lze pozorovat určité specifické formy jednání těchto hráček a další různé sociologické fenomény. Hlavní problematika se bude zabývat tím, zda a jak je ovlivňována konstrukce genderu hráček fotbalu v kontextu České republiky.
Tomuto tématu se věnuji proto, že se v prostředí ženského fotbalu pohybuji. Ve výzkumu je použita kvalitativní metoda sběru dat, přesněji řečeno hloubkové polo strukturované rozhovory.
Anotace v angličtině
This work relates to women's football and its connection with the construction of gender. Currently experiencing women's soccer development and is at its peak. In view of these developments and the expanding base of soccer players we can observe some specific forms of behavior of players and other various sociological phenomena. The main issue will examine whether and how is influenced the construction of gender of women players in context of football in the Czech Republic.
I deal with this topic because I play women's football and move in the football environment. In the research is used a qualitative method of data collection, specifically in-depth semi structured interviews.
Klíčová slova
Ženy, sporty, ženský fotbal, konstrukce genderu, feminita, maskulinita
Klíčová slova v angličtině
Women, sports, women's football, construction of gender, femininity, masculinity
Rozsah průvodní práce
39 s. (71 327)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se týká ženského fotbalu a jeho spojením s konstrukcí genderu. V současnosti zažívá ženský fotbal rozvoj a je na svém dosavadním vrcholu. S ohledem na tento vývoj a rozšiřující se základnu fotbalistek lze pozorovat určité specifické formy jednání těchto hráček a další různé sociologické fenomény. Hlavní problematika se bude zabývat tím, zda a jak je ovlivňována konstrukce genderu hráček fotbalu v kontextu České republiky.
Tomuto tématu se věnuji proto, že se v prostředí ženského fotbalu pohybuji. Ve výzkumu je použita kvalitativní metoda sběru dat, přesněji řečeno hloubkové polo strukturované rozhovory.
Anotace v angličtině
This work relates to women's football and its connection with the construction of gender. Currently experiencing women's soccer development and is at its peak. In view of these developments and the expanding base of soccer players we can observe some specific forms of behavior of players and other various sociological phenomena. The main issue will examine whether and how is influenced the construction of gender of women players in context of football in the Czech Republic.
I deal with this topic because I play women's football and move in the football environment. In the research is used a qualitative method of data collection, specifically in-depth semi structured interviews.
Klíčová slova
Ženy, sporty, ženský fotbal, konstrukce genderu, feminita, maskulinita
Klíčová slova v angličtině
Women, sports, women's football, construction of gender, femininity, masculinity
Zásady pro vypracování
1. do konce července 2010 připravit seznam základní literatury a pramenů k stanovenému tématu
2.srpen - říjen 2010: vypracovat rešerše knih a pramenů k stanovenému tématu a připravit osnovu práce; připravit si scénář interview
3. říjen 2010 - schůzka o průběhu práce, stanovení kalendáře dalších konzultací
4. říjen - listopad 2010: na základě provedených rešerší vypracovat text, který bude teoretickým úvodem do zkoumaného problému; a provést interview
5. listopad 2010 - leden 2011: provést zamýšlená interview, přepis interview, analýza
6. do 1. února 2011 předložit úplný text práce v elektronické podobě, včetně bibliografie a poznámkového aparátu, se kterým se bude dále pracovat (korekce struktury práce, obsahu, formulací atd.)
7. do katedrou stanoveného termínu odevzdat ve fyzické podobě vypracovanou a hájitelnou práci.
8. V případě neplnění těchto úkolů se vedoucí práce vzdává jakékoliv další zodpovědnosti za vedení práce a doporučí studentce/studentovi, aby si hledal/hledala nového vedoucího práce.
Řešitel/řešitelka během vypracování práce bude dbát na:
1. koherenci názvu práce, úvodu, obsahu a závěru,
2. řádnou formulaci cíle a metodologického postupu v úvodní části práce,
3. opatření textu poznámkovým aparátem pod čarou ( možné vysvětlivky, bibliografické odkazy),
4. řádné uvádění citací, které budou jasně označeny uvozovkami, a dodržovat principy odkazů a citací,
5. rozlišení mezi citátem, parafrází a vlastním komentářem nebo úvahou,
6. jasně formulovat závěry práce (shrnutí zjištění ) v závěrečné části práce
7. seznam použité literatury bude obsahovat publikace skutečně v textu citované nebo parafrázované; publikace, které sloužily pouze jako inspirační zdroj, na které není v textu odkazováno, budou uvedeny ve zvláště uvedeném seznamu literatury,
8. práce bude opatřena cizojazyčným resumé.
Zásady pro vypracování
1. do konce července 2010 připravit seznam základní literatury a pramenů k stanovenému tématu
2.srpen - říjen 2010: vypracovat rešerše knih a pramenů k stanovenému tématu a připravit osnovu práce; připravit si scénář interview
3. říjen 2010 - schůzka o průběhu práce, stanovení kalendáře dalších konzultací
4. říjen - listopad 2010: na základě provedených rešerší vypracovat text, který bude teoretickým úvodem do zkoumaného problému; a provést interview
5. listopad 2010 - leden 2011: provést zamýšlená interview, přepis interview, analýza
6. do 1. února 2011 předložit úplný text práce v elektronické podobě, včetně bibliografie a poznámkového aparátu, se kterým se bude dále pracovat (korekce struktury práce, obsahu, formulací atd.)
7. do katedrou stanoveného termínu odevzdat ve fyzické podobě vypracovanou a hájitelnou práci.
8. V případě neplnění těchto úkolů se vedoucí práce vzdává jakékoliv další zodpovědnosti za vedení práce a doporučí studentce/studentovi, aby si hledal/hledala nového vedoucího práce.
Řešitel/řešitelka během vypracování práce bude dbát na:
1. koherenci názvu práce, úvodu, obsahu a závěru,
2. řádnou formulaci cíle a metodologického postupu v úvodní části práce,
3. opatření textu poznámkovým aparátem pod čarou ( možné vysvětlivky, bibliografické odkazy),
4. řádné uvádění citací, které budou jasně označeny uvozovkami, a dodržovat principy odkazů a citací,
5. rozlišení mezi citátem, parafrází a vlastním komentářem nebo úvahou,
6. jasně formulovat závěry práce (shrnutí zjištění ) v závěrečné části práce
7. seznam použité literatury bude obsahovat publikace skutečně v textu citované nebo parafrázované; publikace, které sloužily pouze jako inspirační zdroj, na které není v textu odkazováno, budou uvedeny ve zvláště uvedeném seznamu literatury,
8. práce bude opatřena cizojazyčným resumé.
Seznam doporučené literatury
Caudwell, J. 1999. Women's Football in the United Kingdom. Theorizing Gender and Unpacking the Butch Lesbian Image. Journal of Sport & Social Issues, vol. 23, no. 4: 390 - 402.
Harris, J. 2005. The Image Problem in Women's Football. Journal of Sport & Social Issues, vol. 29, no. 2: 184 - 197.
Henderson, Karla A. 1996. Both gains and gaps: feminist perspectives on women's leisure. State Collage: Venture Pub.
Kozáková, Pavla. 2007. Konstrukce maskulinity a feminity v české společnosti. Plzeň: Západočeská univerzita, filozofická fakulta.
West, C., Zimmerman D. H. 2008. Dělat Gender. Brno: Sociální studia. Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, s. 99 - 120.
Seznam doporučené literatury
Caudwell, J. 1999. Women's Football in the United Kingdom. Theorizing Gender and Unpacking the Butch Lesbian Image. Journal of Sport & Social Issues, vol. 23, no. 4: 390 - 402.
Harris, J. 2005. The Image Problem in Women's Football. Journal of Sport & Social Issues, vol. 29, no. 2: 184 - 197.
Henderson, Karla A. 1996. Both gains and gaps: feminist perspectives on women's leisure. State Collage: Venture Pub.
Kozáková, Pavla. 2007. Konstrukce maskulinity a feminity v české společnosti. Plzeň: Západočeská univerzita, filozofická fakulta.
West, C., Zimmerman D. H. 2008. Dělat Gender. Brno: Sociální studia. Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, s. 99 - 120.