Práce se zabývá technologií rozšířené reality. Obsahuje matematický popis
kalibrace virtuální scény ze známého kalibračního vzoru. Popisuje postup
implementace v programovacím jazyce C++ s využitím knihoven OpenGL
a OpenCV. V závěru prezentuje získané výsledky a navrhuje další možný
postup pro optimalizaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the technology of augmented reality. It contains a mathe-
matical description of the calibration of a virtual scene from a known calib-
ration pattern. It describes how to implement the algorithm in C++ using
OpenGL and OpenCV. In conclusion, it presents the obtained results and
suggests another possible procedure for the optimization.
Klíčová slova
rozšířená realita, 3D projekce, C++, OpenGL, OpenCV
Klíčová slova v angličtině
augmented reality, 3D projection, C++, OpenGL, OpenCV
Rozsah průvodní práce
ii s. , 40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá technologií rozšířené reality. Obsahuje matematický popis
kalibrace virtuální scény ze známého kalibračního vzoru. Popisuje postup
implementace v programovacím jazyce C++ s využitím knihoven OpenGL
a OpenCV. V závěru prezentuje získané výsledky a navrhuje další možný
postup pro optimalizaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the technology of augmented reality. It contains a mathe-
matical description of the calibration of a virtual scene from a known calib-
ration pattern. It describes how to implement the algorithm in C++ using
OpenGL and OpenCV. In conclusion, it presents the obtained results and
suggests another possible procedure for the optimization.
Klíčová slova
rozšířená realita, 3D projekce, C++, OpenGL, OpenCV
Klíčová slova v angličtině
augmented reality, 3D projection, C++, OpenGL, OpenCV
Zásady pro vypracování
Prozkoumejte možnosti různých zařízení pro záznam vizuálního signálu.
Pomocí známého kalibračního vzoru odhadněte vnitřní a vnější parametry snímače.
Dle těchto parametrů nastavte virtuální scénu v OpenGL a vykreslujte do ní virtuální objekty.
Zásady pro vypracování
Prozkoumejte možnosti různých zařízení pro záznam vizuálního signálu.
Pomocí známého kalibračního vzoru odhadněte vnitřní a vnější parametry snímače.
Dle těchto parametrů nastavte virtuální scénu v OpenGL a vykreslujte do ní virtuální objekty.