Tato diplomová práce se zabývá školním řádem. V úvodní kapitole jsou vysvětleny základní pojmy. Další kapitola je věnována právním předpisům a to jejich znakům, výkladu právních předpisů a jejich tvorbě. Interním předpisům obecně se věnuje kapitola následující, jsou vysvětleny rozdíly oproti právním předpisům a též jsou vysvětleny znaky a druhy interních předpisů a jejich tvorba. Další kapitoly se pak již zabývají školním řádem jako interním předpisem, nejprve obecně. Konkrétně je pak v další kapitole vyhodnocen průzkum týkající se přímo školního řádu Střední odborné školy profesora Švejcara v Plzni. Poslední kapitola obsahuje srovnání české a slovenské právní úpravy.
Anotace v angličtině
The thesis addresses school rules. The introductory chapter explains the basic concepts of both general. Next chapter deals with the legal enactments and their characters, the interpretation of laws and their creation. Internal rules are generally discussed in the following chapter, explaining the differences over the legal enactments and also explains the characteristics and types of internal regulations and their formation. Other chapters cope with the school rules as an internal regulation, first in general. Specifically, the next chapter evaluates the survey concerning the school rules of the Vocational School of prof. Švejcar in Pilsen. The last chapter contains a comparison of Czech and Slovak legal regulations.
Klíčová slova
Školní řád, škola, právní předpisy, interní předpisy, rozdíl, tvorba, průzkum, Střední odborná škola profesora Švejcara, slovenská právní úprava
Klíčová slova v angličtině
School rules, school, legal enactments, Internal rules, difference, creation, survey, Vocational School of prof. Švejcar, Slovak legal regulation
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá školním řádem. V úvodní kapitole jsou vysvětleny základní pojmy. Další kapitola je věnována právním předpisům a to jejich znakům, výkladu právních předpisů a jejich tvorbě. Interním předpisům obecně se věnuje kapitola následující, jsou vysvětleny rozdíly oproti právním předpisům a též jsou vysvětleny znaky a druhy interních předpisů a jejich tvorba. Další kapitoly se pak již zabývají školním řádem jako interním předpisem, nejprve obecně. Konkrétně je pak v další kapitole vyhodnocen průzkum týkající se přímo školního řádu Střední odborné školy profesora Švejcara v Plzni. Poslední kapitola obsahuje srovnání české a slovenské právní úpravy.
Anotace v angličtině
The thesis addresses school rules. The introductory chapter explains the basic concepts of both general. Next chapter deals with the legal enactments and their characters, the interpretation of laws and their creation. Internal rules are generally discussed in the following chapter, explaining the differences over the legal enactments and also explains the characteristics and types of internal regulations and their formation. Other chapters cope with the school rules as an internal regulation, first in general. Specifically, the next chapter evaluates the survey concerning the school rules of the Vocational School of prof. Švejcar in Pilsen. The last chapter contains a comparison of Czech and Slovak legal regulations.
Klíčová slova
Školní řád, škola, právní předpisy, interní předpisy, rozdíl, tvorba, průzkum, Střední odborná škola profesora Švejcara, slovenská právní úprava
Klíčová slova v angličtině
School rules, school, legal enactments, Internal rules, difference, creation, survey, Vocational School of prof. Švejcar, Slovak legal regulation