Informace o kvalifikační práci Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
Hlavní téma v angličtině
Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
Název dle studenta
Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda popularita používání sociálních sítí může ovlivňovat formálnost obchodní komunikace. K dosažení tohoto cíle bylo nutné nejdříve objasnit teoretické pozadí, tedy základní informace o tom, co je to komunikace, její formy a jak se projevuje v obchodní sféře, a dále také definovat sociální sítě, jejich význam, historický vývoj a specifické znaky. Kromě chronologického přehledu nejpoužívanějších sociálních sítí byla detailněji popsána nejrozšířenější sociální síť - Facebook. Dalším stěžejním bodem pro tyto účely bylo vypracování a následné zpracování dotazníku. Cílovou skupinou pro tento dotazník byli zaměstnanci různých firem v České Republice, u kterých se předpokládalo potřebné zázemí k získání objektivního výsledku. Na základě těchto teoretických a praktických podkladů bylo zjištěno, že sociální sítě většina zaměstnanců využívá, ale rozhodně nejsou hlavním komunikačním nástrojem na pracovišti. Z toho vyplývá, že nijak zásadně neovlivňují formálnost obchodní komunikace.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis was to determine whether the popularity of social networking can affect the formality of business communication. To achieve this it was necessary first to clarify the theoretical background, the basic information about what is communication, its forms and how it manifests itself in business, and also to define social networking sites, their meaning, historical development and specific features. In addition to a chronological overview of the most used social networking sites have been described in detail the most common one - Facebook. Another key point to prove the goal was composing and subsequent elaborating of the questionnaires. The target group for this questionnaire was employees of various companies from the Czech Republic, who were expected to have the conveniences necessary to obtain an objective result. Based on these theoretical and practical bases it was found that the most of employee uses social networking sites, but certainly not as the main communication tool at the workplace. It follows that it does not fundamentally affect the formality of business communication.
Klíčová slova
Obchodní komunikace, sociální sítě, Facebook
Klíčová slova v angličtině
Business communication, social networking, Facebook
Rozsah průvodní práce
78 s. 95 522 znaků
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda popularita používání sociálních sítí může ovlivňovat formálnost obchodní komunikace. K dosažení tohoto cíle bylo nutné nejdříve objasnit teoretické pozadí, tedy základní informace o tom, co je to komunikace, její formy a jak se projevuje v obchodní sféře, a dále také definovat sociální sítě, jejich význam, historický vývoj a specifické znaky. Kromě chronologického přehledu nejpoužívanějších sociálních sítí byla detailněji popsána nejrozšířenější sociální síť - Facebook. Dalším stěžejním bodem pro tyto účely bylo vypracování a následné zpracování dotazníku. Cílovou skupinou pro tento dotazník byli zaměstnanci různých firem v České Republice, u kterých se předpokládalo potřebné zázemí k získání objektivního výsledku. Na základě těchto teoretických a praktických podkladů bylo zjištěno, že sociální sítě většina zaměstnanců využívá, ale rozhodně nejsou hlavním komunikačním nástrojem na pracovišti. Z toho vyplývá, že nijak zásadně neovlivňují formálnost obchodní komunikace.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis was to determine whether the popularity of social networking can affect the formality of business communication. To achieve this it was necessary first to clarify the theoretical background, the basic information about what is communication, its forms and how it manifests itself in business, and also to define social networking sites, their meaning, historical development and specific features. In addition to a chronological overview of the most used social networking sites have been described in detail the most common one - Facebook. Another key point to prove the goal was composing and subsequent elaborating of the questionnaires. The target group for this questionnaire was employees of various companies from the Czech Republic, who were expected to have the conveniences necessary to obtain an objective result. Based on these theoretical and practical bases it was found that the most of employee uses social networking sites, but certainly not as the main communication tool at the workplace. It follows that it does not fundamentally affect the formality of business communication.
Klíčová slova
Obchodní komunikace, sociální sítě, Facebook
Klíčová slova v angličtině
Business communication, social networking, Facebook
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
BROCK, S. Better Business Writing: Techniques for Improving Correspondence. [s.l.]: Crisp Learning, 2002. 97 s. ISBN 1560526785.
PARKINSON, D., NOBLE, J. Oxford business English dictionary: for learners of English. Oxford: Oxford University Press, 2005. 616 s. ISBN 0-19-431617-3.
BOVÉE, C. L., THILL, J. V. Business communication today. New York: McGraw-Hill, Inc., 1992. 656 s. ISBN 0-07-006746-5. Longman business English dicionary. Harlow: Longman, 2000. 533 s. ISBN 0-582-30606-X.
GARTSIDE, L. Modern Business Correspondence. London: Trans-Atlantic Publications, 1986. 480 s. ISBN 100273025759.
LESIKAR, R. V., PETTIT, J. D. Business Communication: Theory and Application. [s.l.]: Dame Publications, 1994. 794 s. ISBN 100873932161.
Seznam doporučené literatury
BROCK, S. Better Business Writing: Techniques for Improving Correspondence. [s.l.]: Crisp Learning, 2002. 97 s. ISBN 1560526785.
PARKINSON, D., NOBLE, J. Oxford business English dictionary: for learners of English. Oxford: Oxford University Press, 2005. 616 s. ISBN 0-19-431617-3.
BOVÉE, C. L., THILL, J. V. Business communication today. New York: McGraw-Hill, Inc., 1992. 656 s. ISBN 0-07-006746-5. Longman business English dicionary. Harlow: Longman, 2000. 533 s. ISBN 0-582-30606-X.
GARTSIDE, L. Modern Business Correspondence. London: Trans-Atlantic Publications, 1986. 480 s. ISBN 100273025759.
LESIKAR, R. V., PETTIT, J. D. Business Communication: Theory and Application. [s.l.]: Dame Publications, 1994. 794 s. ISBN 100873932161.