Tématem práce je Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a specifika Švédska a jejich dopad na spolupráci s Českou republikou. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou podnikatelského prostředí. Praktická část je zaměřena na analýzu podnikatelského prostředí ve Švédsku, pomocí mezinárodně uznávaných indexů Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom a Economic Freedom of the World Index postupně analyzuje jednotlivé prvky podnikatelského prostředí. Na základě této analýzy je pak zhodnoceno, jak kvalitní je podnikatelské prostředí ve Švédsku a jak složité je pro české subjekty proniknout na švédský trh. Dále se práce zabývá obchodními zvyklostmi a specifickým chováním
Švédů, a tím poskytuje informace o švédské kultuře a radí, jak přistupovat ke švédským
subjektům a jakého chování se vyvarovat.
Anotace v angličtině
The thesis subject is the Entrepreneurial environment, business customs and
specifications of Sweden and their impact on the cooperation with the Czech Republic. The theoretical part covers the entrepreneurial environment general characteristics. The practical part focuses on the analysis of the entrepreneurial environment in Sweden. Using the international recognized indexes Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom and Economic Freedom of the World Index, it successively analyzes individual elements of the entrepreneurial environment. Based on this analysis, it is then evaluated what the quality of the entrepreneurial environment in Sweden is, and how difficult it is for the Czech entities to get in the Swedish market. It further deals with business practices and specific behaviour of Swedish and thus provides information about Swedish culture, and advice how to approach to Swedish entities and what behaviour to avoid.
Klíčová slova
podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti, Švédsko
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurial environment, business customs, Sweden
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a specifika Švédska a jejich dopad na spolupráci s Českou republikou. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou podnikatelského prostředí. Praktická část je zaměřena na analýzu podnikatelského prostředí ve Švédsku, pomocí mezinárodně uznávaných indexů Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom a Economic Freedom of the World Index postupně analyzuje jednotlivé prvky podnikatelského prostředí. Na základě této analýzy je pak zhodnoceno, jak kvalitní je podnikatelské prostředí ve Švédsku a jak složité je pro české subjekty proniknout na švédský trh. Dále se práce zabývá obchodními zvyklostmi a specifickým chováním
Švédů, a tím poskytuje informace o švédské kultuře a radí, jak přistupovat ke švédským
subjektům a jakého chování se vyvarovat.
Anotace v angličtině
The thesis subject is the Entrepreneurial environment, business customs and
specifications of Sweden and their impact on the cooperation with the Czech Republic. The theoretical part covers the entrepreneurial environment general characteristics. The practical part focuses on the analysis of the entrepreneurial environment in Sweden. Using the international recognized indexes Global Competitiveness Index, Doing Business Index, Index of Economic Freedom and Economic Freedom of the World Index, it successively analyzes individual elements of the entrepreneurial environment. Based on this analysis, it is then evaluated what the quality of the entrepreneurial environment in Sweden is, and how difficult it is for the Czech entities to get in the Swedish market. It further deals with business practices and specific behaviour of Swedish and thus provides information about Swedish culture, and advice how to approach to Swedish entities and what behaviour to avoid.
Klíčová slova
podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti, Švédsko
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurial environment, business customs, Sweden
Zásady pro vypracování
Definujte podnikatelské prostředí a klasifikujte faktory, které ho ovlivňují.
Charakterizujte vybrané aspekty podnikatelského prostředí ve Švédsku.
Charakterizujte obchodní zvyklosti a specifika ve Švédsku.
Zhodnoťte kvalitu podnikatelského prostředí ve Švédsku a dopady na rozvoj ekonomických vztahů s ČR.
Zásady pro vypracování
Definujte podnikatelské prostředí a klasifikujte faktory, které ho ovlivňují.
Charakterizujte vybrané aspekty podnikatelského prostředí ve Švédsku.
Charakterizujte obchodní zvyklosti a specifika ve Švédsku.
Zhodnoťte kvalitu podnikatelského prostředí ve Švédsku a dopady na rozvoj ekonomických vztahů s ČR.
Seznam doporučené literatury
GULLOVÁ, S. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3777-5.
KALÍNSKÁ, E. A KOL. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3396-8
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2
The Global Competitiveness Report 2010 - 2011. [online] Geneva : World Economic Forum, 2010. ISBN-13: 978-92-95044-87-6. [cit. 2011-06-29], Dostupné z : http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2010-11.pdf
Seznam doporučené literatury
GULLOVÁ, S. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3777-5.
KALÍNSKÁ, E. A KOL. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3396-8
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2
The Global Competitiveness Report 2010 - 2011. [online] Geneva : World Economic Forum, 2010. ISBN-13: 978-92-95044-87-6. [cit. 2011-06-29], Dostupné z : http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2010-11.pdf