Předložená práce podává v teoretické části základní přehled o historii kláštera v Plasích, se kterou úzce souvisí i samotný vývoj města Plasy. Praktická část diplomové práce je snahou o vytvoření edukačního programu, jenž by žákům památku a život mnichů přiblížil, zpřístupnil a oni tak díky tomu mohli pokračovat v odkazu, který nám zde klášter zanechal. Je zde obsažen popis edukačního programu pro žáky 1. stupně ZŠ, vytvořený přímo pro objekt národní kulturní památky Klášter Plasy, který by měl být skutečně zrealizován.
Anotace v angličtině
In meiner Diplomarbeit beschäftige ich mich mit der Geschichte des Zisterziensterkloster Plasy, vor allem interessiere ich mich für das Leben der Mönche im Kloster. Das Ziel der Diplomarbeit ist, ein pädagogisches Programm für die Schüler im Konvent zu erstellen, damit die Kinder wissen, was das Kloster ist, wer im Kloster lebte, was die Haupttätigkeit der Mönche war u.s.w. Ich möchte, dass die Schüler im Konvent schöne Zeit erleben, neue interessante Informationen erweben und dass die Schüler noch einmal das Kloster besuchen.
Klíčová slova
klášter, mnich, život, žák, program
Klíčová slova v angličtině
Kloster, Monch, Leben, Schüler, Programm
Rozsah průvodní práce
67 s., 10 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce podává v teoretické části základní přehled o historii kláštera v Plasích, se kterou úzce souvisí i samotný vývoj města Plasy. Praktická část diplomové práce je snahou o vytvoření edukačního programu, jenž by žákům památku a život mnichů přiblížil, zpřístupnil a oni tak díky tomu mohli pokračovat v odkazu, který nám zde klášter zanechal. Je zde obsažen popis edukačního programu pro žáky 1. stupně ZŠ, vytvořený přímo pro objekt národní kulturní památky Klášter Plasy, který by měl být skutečně zrealizován.
Anotace v angličtině
In meiner Diplomarbeit beschäftige ich mich mit der Geschichte des Zisterziensterkloster Plasy, vor allem interessiere ich mich für das Leben der Mönche im Kloster. Das Ziel der Diplomarbeit ist, ein pädagogisches Programm für die Schüler im Konvent zu erstellen, damit die Kinder wissen, was das Kloster ist, wer im Kloster lebte, was die Haupttätigkeit der Mönche war u.s.w. Ich möchte, dass die Schüler im Konvent schöne Zeit erleben, neue interessante Informationen erweben und dass die Schüler noch einmal das Kloster besuchen.
Klíčová slova
klášter, mnich, život, žák, program
Klíčová slova v angličtině
Kloster, Monch, Leben, Schüler, Programm
Zásady pro vypracování
Zpracování historie cisterciáckého kláštera v Plasích.
Vypracování pracovních listů pro žáky 1. stupně ZŠ, které jim budou přibližovat a popisovat daná historická období kláštera.
Porovnání různých edukativních programů pro žáky v památkách zpřístupněné veřejnosti.
Zásady pro vypracování
Zpracování historie cisterciáckého kláštera v Plasích.
Vypracování pracovních listů pro žáky 1. stupně ZŠ, které jim budou přibližovat a popisovat daná historická období kláštera.
Porovnání různých edukativních programů pro žáky v památkách zpřístupněné veřejnosti.
Seznam doporučené literatury
Barbcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod : Juko, 2003.
Fák, Jiří (edt).Plaský klášter a jeho minulý i současný přínos pro kulturní dějiny : sborník příspěvků ze semináře konaného v Plasích a Mariánské Týnici ve dnech 11.-13. května 2005. Plasy : Městský úřad, 2005.
Seznam doporučené literatury
Barbcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod : Juko, 2003.
Fák, Jiří (edt).Plaský klášter a jeho minulý i současný přínos pro kulturní dějiny : sborník příspěvků ze semináře konaného v Plasích a Mariánské Týnici ve dnech 11.-13. května 2005. Plasy : Městský úřad, 2005.