Teoretická část této práce se zabývá charakteristikou čtenářské gramotnosti, čtenářskou strategií a kompetencemi. Kvalifikační práce je zaměřena na počátek čtení v anglickém jazyce a dosažení úspěšného užívání metody scanning v procesu výuky a druhotně mimo ni. Šetření je zaměřeno na komfortní zónu žáků během provádění čtenářských her cílených k dekódování psaného textu pomocí techniky scanning a do jaké míry jim tento styl čtení dopomůže rozvinout čtenářské dovednosti.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of diploma thesis, author concerns with the various theoretical approaches to the characteristics of literacy, reading strategies and competencies. In this work author devotes special attention to the beginning reading in English and achieve successful use of scanning methods in the teaching process and secondarily beyond. Survey conducted within this thesis analyzes the comfort zone of pupils during the implementation of reading games targeted to decode written text using scanning techniques and the extent to which this style of reading will help them to develop reading skills.
Klíčová slova
čtenářská gramotnost, čtenářské strategie, klíčové kompetence, technika scanning a skimming, didaktické hry, první stupeň základní školy, dramatizace, interpretace čteného textu.
Teoretická část této práce se zabývá charakteristikou čtenářské gramotnosti, čtenářskou strategií a kompetencemi. Kvalifikační práce je zaměřena na počátek čtení v anglickém jazyce a dosažení úspěšného užívání metody scanning v procesu výuky a druhotně mimo ni. Šetření je zaměřeno na komfortní zónu žáků během provádění čtenářských her cílených k dekódování psaného textu pomocí techniky scanning a do jaké míry jim tento styl čtení dopomůže rozvinout čtenářské dovednosti.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of diploma thesis, author concerns with the various theoretical approaches to the characteristics of literacy, reading strategies and competencies. In this work author devotes special attention to the beginning reading in English and achieve successful use of scanning methods in the teaching process and secondarily beyond. Survey conducted within this thesis analyzes the comfort zone of pupils during the implementation of reading games targeted to decode written text using scanning techniques and the extent to which this style of reading will help them to develop reading skills.
Klíčová slova
čtenářská gramotnost, čtenářské strategie, klíčové kompetence, technika scanning a skimming, didaktické hry, první stupeň základní školy, dramatizace, interpretace čteného textu.