Diplomová práce se zabývá způsoby prezentace nové slovní zásoby na druhém stupni ZŠ a způsobem jakým si žáci zapisují novou slovní zásobu. Práce je zaměřena na sedmý ročník ZŠ.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část osahuje všeobecné informace o vyučování anglického jazyka, procesu učení a pojmu "slovní zásoba". Nejdůležitější část tvoří způsoby prezentování nové slovní zásoby a zapisování slovní zásoby. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě dvou dotazníků - dotazník pro učitele a dotazník pro žáky.V praktické části jsou prezentovány výsledky a vyvozeny závěry.
Annotation in English
This diploma thesis deals with ways of presentation vocabulary items at upper-primary level and with possibilities of storage vocabulary items. The thesis is focused on 7th graders. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Theorectical part encompasses general information about teaching English language, learning process and the term "vocabulary" in generall. The main part is comprised of ways of presenting vocabulary and vocabulary storage.The practical part deals with research which was carried out with help of questionnaires - teacher and pupil questionnaire.The practical part present results and draw conclussions.
Keywords
prezentace slovní zásoby, zapisování slovní zásoby, vyučování anglického jazyka, sedmá třída
Keywords in English
vocabulary presentation, vocabulary storage, English teaching, 7th graders
Length of the covering note
57 s. (96 584 znaků)
Language
AN
Annotation
Diplomová práce se zabývá způsoby prezentace nové slovní zásoby na druhém stupni ZŠ a způsobem jakým si žáci zapisují novou slovní zásobu. Práce je zaměřena na sedmý ročník ZŠ.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část osahuje všeobecné informace o vyučování anglického jazyka, procesu učení a pojmu "slovní zásoba". Nejdůležitější část tvoří způsoby prezentování nové slovní zásoby a zapisování slovní zásoby. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě dvou dotazníků - dotazník pro učitele a dotazník pro žáky.V praktické části jsou prezentovány výsledky a vyvozeny závěry.
Annotation in English
This diploma thesis deals with ways of presentation vocabulary items at upper-primary level and with possibilities of storage vocabulary items. The thesis is focused on 7th graders. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Theorectical part encompasses general information about teaching English language, learning process and the term "vocabulary" in generall. The main part is comprised of ways of presenting vocabulary and vocabulary storage.The practical part deals with research which was carried out with help of questionnaires - teacher and pupil questionnaire.The practical part present results and draw conclussions.
Keywords
prezentace slovní zásoby, zapisování slovní zásoby, vyučování anglického jazyka, sedmá třída
Keywords in English
vocabulary presentation, vocabulary storage, English teaching, 7th graders
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Sestavení dotazníku.
Příprava podkladů pro výuku.
Provedení výuky v různých třídách základní školy.
Shromáždění informací a jejich analýza.
Vyvození závěrů.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Sestavení dotazníku.
Příprava podkladů pro výuku.
Provedení výuky v různých třídách základní školy.
Shromáždění informací a jejich analýza.
Vyvození závěrů.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
ALLEN, V. F. Techniques in Teaching Vocabulary. Oxford: Oxford University Press 1983. ISBN 0-19-434130-5.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited 2011. ISBN 978 1 4058 5311 8.
MORGAN, J. RINVOLUCRI, M. Vocabulary. Oxford: Oxford University Press 1991. ISBN 0 19 4370917.
SCRIVENER, J. Learning teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. London: Macmillan Education 2011. ISBN 978-0-230-72982-7.
THORNBURY, S. How to Teach Vocabulary. Harlow: Longman 2002. ISBN 0-582-42966-8.
Recommended resources
ALLEN, V. F. Techniques in Teaching Vocabulary. Oxford: Oxford University Press 1983. ISBN 0-19-434130-5.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited 2011. ISBN 978 1 4058 5311 8.
MORGAN, J. RINVOLUCRI, M. Vocabulary. Oxford: Oxford University Press 1991. ISBN 0 19 4370917.
SCRIVENER, J. Learning teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. London: Macmillan Education 2011. ISBN 978-0-230-72982-7.
THORNBURY, S. How to Teach Vocabulary. Harlow: Longman 2002. ISBN 0-582-42966-8.