Informace o kvalifikační práci Vizuální a hodnotové aspekty životního stylu HIP HOP (porovnání názorů dětí a mládeže s rizikovým chováním a bez rizikového chování)
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Vizuální a hodnotové aspekty životního stylu HIP HOP (porovnání názorů dětí a mládeže s rizikovým chováním a bez rizikového chování)
Hlavní téma v angličtině
Visual and value aspects of lifestyle HIP HOP (the comparison of opinion of the children and youth with risk-taking behavior with without risk-taking behavior)
Název dle studenta
Vizuální a hodnotové aspekty životního stylu HIP HOP (porovnání názorů dětí a mládeže s rizikovým chováním a bez rizikového chování)
Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat názory a postoje dětí s rizikovým chováním v porovnání s dětmi bez rizikového chování k životnímu stylu hip hop, s důrazem na vizuální stránku a s možností výchovného zhodnocení svého výzkumu pro využití zejména ve výtvarné výchově nebo v jiných expresivních oborech vzdělávání. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení obsahu hip hopu a popsala jsem základní atributy, s nimiž jsem pak pracovala při výzkumu. Ve výzkumné části jsem charakterizovala metodiku a vyložila získaná data. V závěru jsem vyzdvihla některé důležité momenty z teoretické i výzkumné části a zamyslela jsem se nad využitím podobných výzkumů v edukačním procesu.
Anotace v angličtině
The goal of my diploma thesis was to study childrens' opinions and attitides of hip hop lifestyle, with putting emphasis on visual and value aspects. These opinions were compared between children with risk-taking behavior and children without risk-taking behavior. The benefit is in educational process, especially in art education or the other expressive discipline of education. I focused on define the content of hip hop lifestyle and described the main elements which I worked with in theoretical part. In explorative part I characterized a methodology of study and interpreted discovered information. In the conclusion of my diploma thesis I emphasized an important facts from theoretical and explorative parts and I had a think about a sense of sort of this these similar study in educational process.
Klíčová slova
Hip hop, subkultura, životní styl, rizikové chování, graffiti, oblékání
Klíčová slova v angličtině
Hip hop, subculture, lifestyle, risk-taking behavior, graffiti, clothing style
Rozsah průvodní práce
198
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat názory a postoje dětí s rizikovým chováním v porovnání s dětmi bez rizikového chování k životnímu stylu hip hop, s důrazem na vizuální stránku a s možností výchovného zhodnocení svého výzkumu pro využití zejména ve výtvarné výchově nebo v jiných expresivních oborech vzdělávání. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení obsahu hip hopu a popsala jsem základní atributy, s nimiž jsem pak pracovala při výzkumu. Ve výzkumné části jsem charakterizovala metodiku a vyložila získaná data. V závěru jsem vyzdvihla některé důležité momenty z teoretické i výzkumné části a zamyslela jsem se nad využitím podobných výzkumů v edukačním procesu.
Anotace v angličtině
The goal of my diploma thesis was to study childrens' opinions and attitides of hip hop lifestyle, with putting emphasis on visual and value aspects. These opinions were compared between children with risk-taking behavior and children without risk-taking behavior. The benefit is in educational process, especially in art education or the other expressive discipline of education. I focused on define the content of hip hop lifestyle and described the main elements which I worked with in theoretical part. In explorative part I characterized a methodology of study and interpreted discovered information. In the conclusion of my diploma thesis I emphasized an important facts from theoretical and explorative parts and I had a think about a sense of sort of this these similar study in educational process.
Klíčová slova
Hip hop, subkultura, životní styl, rizikové chování, graffiti, oblékání
Klíčová slova v angličtině
Hip hop, subculture, lifestyle, risk-taking behavior, graffiti, clothing style
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat názory a postoje dětí s rizikovým chováním v porovnání s dětmi bez rizikového chování ke stylu hip hop, s důrazem na vizuální stránku.
Předmětem jsou rozdílnosti i podobnosti v přístupu k životnímu stylu hip hop. V centru zájmu jsou různé, zejména vizuální, aspekty hip hopu, jakožto životního stylu preferovaném právě rizikovou mládeží.
Metodika empirické čísti práce je založena na kvalitativním i kvantitativním výzkumném designu. Hlavní výzkumnou metodou je kvalitativně pojatý rozhovor, doplněný kvantitativně pojatým dotazníkem. Výzkumný vzorek je pro rozhovor složen z nejméně 10 respondentů a pro dotazníky z nejméně 20 respondentů.
Nalezené společné a rozdílné znaky hip hopu budou podkladem k doporučení pro praxi v edukačním procesu (prevence rizikového chování, otázky subkultur).
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat názory a postoje dětí s rizikovým chováním v porovnání s dětmi bez rizikového chování ke stylu hip hop, s důrazem na vizuální stránku.
Předmětem jsou rozdílnosti i podobnosti v přístupu k životnímu stylu hip hop. V centru zájmu jsou různé, zejména vizuální, aspekty hip hopu, jakožto životního stylu preferovaném právě rizikovou mládeží.
Metodika empirické čísti práce je založena na kvalitativním i kvantitativním výzkumném designu. Hlavní výzkumnou metodou je kvalitativně pojatý rozhovor, doplněný kvantitativně pojatým dotazníkem. Výzkumný vzorek je pro rozhovor složen z nejméně 10 respondentů a pro dotazníky z nejméně 20 respondentů.
Nalezené společné a rozdílné znaky hip hopu budou podkladem k doporučení pro praxi v edukačním procesu (prevence rizikového chování, otázky subkultur).
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum, 1. vydání. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2
BOURRIAUD, N. Postprodukce. 1. vydání. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-9,3452-0-4
KAŠČÁK, O. Je pedagogika připravená na změny perspektiv? Rekontextualizase pohledů na výchovně-vzdělávací proces pod vlivem radikálního konstruktivismu a postmoderního sociálního konstruktivismu. Pedagogika, 52 (4), 388-414. 2002
PETRUSEK, M. Společnost a kultura. Sociologické úvahy a eseje. Praha: Vize 97, 2012. ISBN 978-80-9049-565-4
SMOLÍK, J. Subkultury mládeže, uvedení do problematiky, 1. vydání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum, 1. vydání. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2
BOURRIAUD, N. Postprodukce. 1. vydání. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-9,3452-0-4
KAŠČÁK, O. Je pedagogika připravená na změny perspektiv? Rekontextualizase pohledů na výchovně-vzdělávací proces pod vlivem radikálního konstruktivismu a postmoderního sociálního konstruktivismu. Pedagogika, 52 (4), 388-414. 2002
PETRUSEK, M. Společnost a kultura. Sociologické úvahy a eseje. Praha: Vize 97, 2012. ISBN 978-80-9049-565-4
SMOLÍK, J. Subkultury mládeže, uvedení do problematiky, 1. vydání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7