Cílem mé diplomové práce bylo vytvořit soubor sedmi výukových panelů a jejich grafické řešení se zaměřením na dějepis. V rámci praktické části vzniklo sedm výukových panelů zaměřených na nejvýznamější panovníky naší historie. Obsahem teoretické části je seznámení s panovníky a jejich životem, dále uvádím zdroje mé inspirace a popis mnou vyrobených výukových panelů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis was to create a set of seven educational panels and graphic design with a focus on history. In the practical part of the resulting seven learning modules focusing on the most important rulers of our history. The theoretical part is an introduction to the rulers and their life, and I present my inspiration and made me a description of educational panels.
Klíčová slova
Karel IV., Marie Terezie, Vladislav Jagellonský, Přemysl Otakar I., Přemysl Otakar II., Jiří z Poděbrad, Jan Lucemburský, Pop-art, Andy Warhol, výukové panely
Klíčová slova v angličtině
Karel IV., Marie Therese, Vladislav Jagiello Ottokar II., Ottokar II., George of Podebrady, John of Luxembourg, Pop-art, Andy Warhol, educational panels
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce bylo vytvořit soubor sedmi výukových panelů a jejich grafické řešení se zaměřením na dějepis. V rámci praktické části vzniklo sedm výukových panelů zaměřených na nejvýznamější panovníky naší historie. Obsahem teoretické části je seznámení s panovníky a jejich životem, dále uvádím zdroje mé inspirace a popis mnou vyrobených výukových panelů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis was to create a set of seven educational panels and graphic design with a focus on history. In the practical part of the resulting seven learning modules focusing on the most important rulers of our history. The theoretical part is an introduction to the rulers and their life, and I present my inspiration and made me a description of educational panels.
Klíčová slova
Karel IV., Marie Terezie, Vladislav Jagellonský, Přemysl Otakar I., Přemysl Otakar II., Jiří z Poděbrad, Jan Lucemburský, Pop-art, Andy Warhol, výukové panely
Klíčová slova v angličtině
Karel IV., Marie Therese, Vladislav Jagiello Ottokar II., Ottokar II., George of Podebrady, John of Luxembourg, Pop-art, Andy Warhol, educational panels
Zásady pro vypracování
Studentka vytvoří soubor 7 graficky zpracovaných didaktických panelů určených k výuce dějepisu na druhém stupni základních škol. Definitivy grafického zpracování studentka předloží v digitální i tiskové podobě v měřítku 1:1. Všem definitivám bude předcházet skicovní materiál, který bude dokumentovat vývoj a průběh práce.
Zásady pro vypracování
Studentka vytvoří soubor 7 graficky zpracovaných didaktických panelů určených k výuce dějepisu na druhém stupni základních škol. Definitivy grafického zpracování studentka předloží v digitální i tiskové podobě v měřítku 1:1. Všem definitivám bude předcházet skicovní materiál, který bude dokumentovat vývoj a průběh práce.
Seznam doporučené literatury
Wilson Harvey/Loewy:1000 způsobů zpracování písma, USA 2005
Jiří Zara/Bedřich Beneš/Petr Felkel:Moderní počítačová grafika, Praha 1998
František Čapka/Jitka Lunerová:Dějepis I. Insirace a projekty - Náměty pro tvořivou výuku
Gavin Ambros/Paul Harris:Layout, USA 2009
Alan Hashimoto/Mike Clayton:Velká kniha digitální grafiky a designu, USA 2009
Samara Timothy: Grafický design, UK 2008
Gavin Ambros/Paul Harris:Grafický design: Designové myšlení, USA 2011
Seznam doporučené literatury
Wilson Harvey/Loewy:1000 způsobů zpracování písma, USA 2005
Jiří Zara/Bedřich Beneš/Petr Felkel:Moderní počítačová grafika, Praha 1998
František Čapka/Jitka Lunerová:Dějepis I. Insirace a projekty - Náměty pro tvořivou výuku
Gavin Ambros/Paul Harris:Layout, USA 2009
Alan Hashimoto/Mike Clayton:Velká kniha digitální grafiky a designu, USA 2009
Samara Timothy: Grafický design, UK 2008
Gavin Ambros/Paul Harris:Grafický design: Designové myšlení, USA 2011