Informace o kvalifikační práci Změna postojů žáků ZŠ Staré Sedliště vůči romské minoritě po absolvování školního programu s tématem - Mezinárodní den Romů
Diplomová práce se zaměřuje na změnu postojů vůči romské minoritě, po absolvování programu s tématem - Mezinárodní den Romů. Teoretická část je členěna na tři části. První část se týká romské historie, tradic a zvyků. Druhá část - školního programu k mezinárodnímu dni Romů nazvaného Kaj džas, more, a třetí část se zaměřuje na postoje, jejich změnu a měření. v části výzkumné se seznámíme s výsledky měření pomocí sémantického diferenciálu zvaného ATER a sociometrické techniky "Hádej, kdo.."
Anotace v angličtině
This thesis focuses on changing attitudes towards the Roma minority, after-school program with the theme-International Roma Day. The theoretical part is divided into three parts. The first part concerns the Roma history, traditions and customs. the ssecond part - the school program for the International Day of the Roma called Kaj džas more, and the third part focuses on attitudes change and their measurement. In the reserch, we introduce the results of measurements using the semetic differential called ATER and sociometric techniques "Guess who.."
Klíčová slova
Historie, tradice a zvyky Romů, postoje, změna postojů, sémantický diferenciál,
Klíčová slova v angličtině
History.tradition and customs of Romas, attitudes,change attitudes,semantic differential
Rozsah průvodní práce
53 s., 3 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na změnu postojů vůči romské minoritě, po absolvování programu s tématem - Mezinárodní den Romů. Teoretická část je členěna na tři části. První část se týká romské historie, tradic a zvyků. Druhá část - školního programu k mezinárodnímu dni Romů nazvaného Kaj džas, more, a třetí část se zaměřuje na postoje, jejich změnu a měření. v části výzkumné se seznámíme s výsledky měření pomocí sémantického diferenciálu zvaného ATER a sociometrické techniky "Hádej, kdo.."
Anotace v angličtině
This thesis focuses on changing attitudes towards the Roma minority, after-school program with the theme-International Roma Day. The theoretical part is divided into three parts. The first part concerns the Roma history, traditions and customs. the ssecond part - the school program for the International Day of the Roma called Kaj džas more, and the third part focuses on attitudes change and their measurement. In the reserch, we introduce the results of measurements using the semetic differential called ATER and sociometric techniques "Guess who.."
Klíčová slova
Historie, tradice a zvyky Romů, postoje, změna postojů, sémantický diferenciál,
Klíčová slova v angličtině
History.tradition and customs of Romas, attitudes,change attitudes,semantic differential
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
FRASER, Angus. Cikáni. Praha: LNL, 2002. ISBN 80-7106-212-X.\\
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0277-0.\\
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.\\
ŘÍČAN, Pavel. S Romy žít budeme-jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-410-9.\\
HORVÁTHOVÁ, Jana. Kapitoly z dějin Romů. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s. v nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-615-X.\\
PASCH, Marvin aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.\\
CUMMINGSOVÁ, Denise. Záhady experimentální psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-186-X.\\
Seznam doporučené literatury
FRASER, Angus. Cikáni. Praha: LNL, 2002. ISBN 80-7106-212-X.\\
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0277-0.\\
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.\\
ŘÍČAN, Pavel. S Romy žít budeme-jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-410-9.\\
HORVÁTHOVÁ, Jana. Kapitoly z dějin Romů. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s. v nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-615-X.\\
PASCH, Marvin aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.\\
CUMMINGSOVÁ, Denise. Záhady experimentální psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-186-X.\\