Předložená práce je zaměřena na zpracování didaktické podpory pro předmět US (dříve UC4) navazujícího magisterského studia Ekonomické fakulty ZČU v Plzni. Rozsah výuky tohoto předmětu by měl odpovídat novým požadavkům na výuku a z toho důvodu je současný rozsah výuky průběžně doplňován. V této práci jsou zpracovány stávajcí problematiky účetní závěrky a finanční analýzy, a dále práce obsahuje nově problematiky auditu, forenzního a kreativního účetnictví. Didaktická podpora má pomoci studentům pomocí případových studií učivo si prakticky vyzkoušet a z kontrolních otázek si ověřit své znalosti teoretické.
Součástí práce je také srovnání rozsahu výuky předmětu účetnictví vysokoškolského vzdělávání, magisterského stupně s nižšími stupni vzdělání. Konkrétně jde o porovnání se středoškolským stupněm vzdělání na OA v Plzni a s bakalářským stupněm vysokoškolského vzdělání na Ekonomické fakultě ZČU v Plzni.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on processing didactic support for subject of Accounting US (UC4), as a part of Master´s degree at -faculty of Economics at the University of West Bohemia in Pilsen. The scope of this course should meet the latest requirementst for teaching and for this reason the current range of teaching is updated continuously. Issues of the existing financial statements and financial analysis are elaborated in this document and new issues of audits, forensic and creative accounting are also included. Didactic support is to help students to test their theoretical knowledge through a series of questions and practical knowledge through case studies.
A part of the thesis also compares the extent of the subject Accounging between higher education, master´s degree and secondary education. Specifically comparisons are made between the secondary level of education at the Business Academy in Pilsen and a Bachelor´s Degree programme of higher education at the Faculty of Economics at the University of West Bohemia in Pilsen.
Klíčová slova
audit, auditor, účetní závěrka, rozvaha, výsledovka, cash flow, finanční účetnictví, finanční analýza, forenzní účetnictví, kreativní účetnictví
Klíčová slova v angličtině
audit, auditor, financial statement, Balance Sheet, Profit and Loss Statement, cash flow, finance accounting, financial analysis, forensic accounting, creative accounting
Rozsah průvodní práce
97 s. (42 303 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na zpracování didaktické podpory pro předmět US (dříve UC4) navazujícího magisterského studia Ekonomické fakulty ZČU v Plzni. Rozsah výuky tohoto předmětu by měl odpovídat novým požadavkům na výuku a z toho důvodu je současný rozsah výuky průběžně doplňován. V této práci jsou zpracovány stávajcí problematiky účetní závěrky a finanční analýzy, a dále práce obsahuje nově problematiky auditu, forenzního a kreativního účetnictví. Didaktická podpora má pomoci studentům pomocí případových studií učivo si prakticky vyzkoušet a z kontrolních otázek si ověřit své znalosti teoretické.
Součástí práce je také srovnání rozsahu výuky předmětu účetnictví vysokoškolského vzdělávání, magisterského stupně s nižšími stupni vzdělání. Konkrétně jde o porovnání se středoškolským stupněm vzdělání na OA v Plzni a s bakalářským stupněm vysokoškolského vzdělání na Ekonomické fakultě ZČU v Plzni.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on processing didactic support for subject of Accounting US (UC4), as a part of Master´s degree at -faculty of Economics at the University of West Bohemia in Pilsen. The scope of this course should meet the latest requirementst for teaching and for this reason the current range of teaching is updated continuously. Issues of the existing financial statements and financial analysis are elaborated in this document and new issues of audits, forensic and creative accounting are also included. Didactic support is to help students to test their theoretical knowledge through a series of questions and practical knowledge through case studies.
A part of the thesis also compares the extent of the subject Accounging between higher education, master´s degree and secondary education. Specifically comparisons are made between the secondary level of education at the Business Academy in Pilsen and a Bachelor´s Degree programme of higher education at the Faculty of Economics at the University of West Bohemia in Pilsen.
Klíčová slova
audit, auditor, účetní závěrka, rozvaha, výsledovka, cash flow, finanční účetnictví, finanční analýza, forenzní účetnictví, kreativní účetnictví
Klíčová slova v angličtině
audit, auditor, financial statement, Balance Sheet, Profit and Loss Statement, cash flow, finance accounting, financial analysis, forensic accounting, creative accounting
Zásady pro vypracování
Zvolte cíl a metodický postup řešení.
Definujte právní úpravu problematiky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy.
Vytvořte studijní podporu v rámci problematiky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy.
Analyzujte rozsah výuky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy na FEK ZČU v Plzni a dále porovnejte s rozsahem výuky na OA Plzeň.
Shrňte definované problematiky a vypracujte závěr.
Zásady pro vypracování
Zvolte cíl a metodický postup řešení.
Definujte právní úpravu problematiky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy.
Vytvořte studijní podporu v rámci problematiky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy.
Analyzujte rozsah výuky auditu, forenzního účetnictví, kreativního účetnictví, účetní závěrky a finanční analýzy na FEK ZČU v Plzni a dále porovnejte s rozsahem výuky na OA Plzeň.
Shrňte definované problematiky a vypracujte závěr.
Seznam doporučené literatury
HINKE, Jana. Účetní systém IAS/IFRS. Praha: Kenbergr Publishing, 2007. ISBN 978-80-903962-2-7
KOPEK, Rudolf.; ČERNÁ, Marie. Účetnictví podnikatelů pro distanční studium II. Plzeň: ZČU v Plzni, 2008. ISBN 978-80-7043-644-8
KRUPOVÁ, Lenka. IFRS. Praha: VOX K-Centrum, 2009. ISBN 978-80-86324-76-0
Seznam doporučené literatury
HINKE, Jana. Účetní systém IAS/IFRS. Praha: Kenbergr Publishing, 2007. ISBN 978-80-903962-2-7
KOPEK, Rudolf.; ČERNÁ, Marie. Účetnictví podnikatelů pro distanční studium II. Plzeň: ZČU v Plzni, 2008. ISBN 978-80-7043-644-8
KRUPOVÁ, Lenka. IFRS. Praha: VOX K-Centrum, 2009. ISBN 978-80-86324-76-0