Bakalářská práce je napsána na téma využití výukových her. V práci autor uvádí vývoj výuky v historii a důvody tohoto vývoje. Rozebírá změny v šíření informací s nástupem počítačů a interaktivních médií a rozdíly mezi generací, která je ovlivněná těmito změnami a předešlou generací. Dále probírá možnosti a důvody využití počítačových her ve výuce a popisuje kritéria pro výběr nejlepší výukové hry pro daný účel. V bakalářské práci je uvedeno doporučení pro vývojáře a vyučující, kteří chtějí výukovou hru vytvořit nebo ji zapojit do výuky. Jsou předloženy příklady možných způsobů realizace výukové hry a příklady již realizovaných výukových her nebo některých her upravitelných k tomuto účelu. Vybrané hry byly prozkoumány, otestovány a v práci jsou popsány jejich vlastnosti. Byla navržena a implementována modelová výuková hra. Byly otestovány její vlastnosti a porovnány pomocí stanovených kritérií s vlastnostmi ostatních testovaných her. Jsou uvedena doporučení k vytváření úloh pro hry a možný směr dalšího vývoje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is written on the topic of utilization of learning games in education. In the thesis author states the evolution of education in history and reasons of such development. Author discusses the changes in distribution of informations with arrival of computers and interactive media and differences between the generation that is influenced by these changes and the previous generation. He also lists options and reasons for use of computer games in teaching and describes criteria for selection of the best learning game for the given purpose. In the bachelor thesis there are stated suggestions for developers and teachers who want to create a learning game or use it for teaching. Author presents examples of possible ways for implementation of educational games and examples of already realized learning games, or games that are modifiable for this purpose. Selected games had been examined, tested and their features are described in the thesis. Model computer learning game was designed and created. The qualities of the game were tested and compared, using before determined criteria, with qualities of other tested games The suggestions for creation of tasks for games and possible direction of further development are provided.
Klíčová slova
definice her, využití her ve výuce, digitální výuková hra, zásady pro vývoj výukových her, návrh a implementace hry, doporučení pro vyučující
Klíčová slova v angličtině
definition of games, digital learning game, use of games in learning, fundamentals for development of educational games, draft and implementation of digital learning game, recommendations for teachers
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je napsána na téma využití výukových her. V práci autor uvádí vývoj výuky v historii a důvody tohoto vývoje. Rozebírá změny v šíření informací s nástupem počítačů a interaktivních médií a rozdíly mezi generací, která je ovlivněná těmito změnami a předešlou generací. Dále probírá možnosti a důvody využití počítačových her ve výuce a popisuje kritéria pro výběr nejlepší výukové hry pro daný účel. V bakalářské práci je uvedeno doporučení pro vývojáře a vyučující, kteří chtějí výukovou hru vytvořit nebo ji zapojit do výuky. Jsou předloženy příklady možných způsobů realizace výukové hry a příklady již realizovaných výukových her nebo některých her upravitelných k tomuto účelu. Vybrané hry byly prozkoumány, otestovány a v práci jsou popsány jejich vlastnosti. Byla navržena a implementována modelová výuková hra. Byly otestovány její vlastnosti a porovnány pomocí stanovených kritérií s vlastnostmi ostatních testovaných her. Jsou uvedena doporučení k vytváření úloh pro hry a možný směr dalšího vývoje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is written on the topic of utilization of learning games in education. In the thesis author states the evolution of education in history and reasons of such development. Author discusses the changes in distribution of informations with arrival of computers and interactive media and differences between the generation that is influenced by these changes and the previous generation. He also lists options and reasons for use of computer games in teaching and describes criteria for selection of the best learning game for the given purpose. In the bachelor thesis there are stated suggestions for developers and teachers who want to create a learning game or use it for teaching. Author presents examples of possible ways for implementation of educational games and examples of already realized learning games, or games that are modifiable for this purpose. Selected games had been examined, tested and their features are described in the thesis. Model computer learning game was designed and created. The qualities of the game were tested and compared, using before determined criteria, with qualities of other tested games The suggestions for creation of tasks for games and possible direction of further development are provided.
Klíčová slova
definice her, využití her ve výuce, digitální výuková hra, zásady pro vývoj výukových her, návrh a implementace hry, doporučení pro vyučující
Klíčová slova v angličtině
definition of games, digital learning game, use of games in learning, fundamentals for development of educational games, draft and implementation of digital learning game, recommendations for teachers
Zásady pro vypracování
Analyzovat charakteristiky digitálních výukových her
Vytvořit přehled řešení vhodných pro implementaci výukové hry
Navrhnout funkcionalitu systému hry.
Určit rozsah použitých znalostí ze zvolených oborů a vytvořit úlohy
Implementovat vybranou výukovou hru
Vytvořit testovací data a pilotně ověřit naplnění vybraných kritérií
Zásady pro vypracování
Analyzovat charakteristiky digitálních výukových her
Vytvořit přehled řešení vhodných pro implementaci výukové hry
Navrhnout funkcionalitu systému hry.
Určit rozsah použitých znalostí ze zvolených oborů a vytvořit úlohy
Implementovat vybranou výukovou hru
Vytvořit testovací data a pilotně ověřit naplnění vybraných kritérií