- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Vliv cílené pohybové intervence na základní plavecké dovednosti u dětí s autismem
(multimediální DVD)
Hlavní téma v angličtině
The influence of the special targeted exercises and their intervention in the basic swimming skills of children with autism (multimedia DVD).
(multimedia DVD)
Název dle studenta
Vliv cílené pohybové intervence na základní plavecké dovednosti u dětí s autismem (multimediální DVD)
Hlavním cílem diplomové práce byla tvorba multimediálního informačního materiálu, který je zaměřen na cílenou plaveckou intervenci pro děti s poruchou autistického spektra.
Na základě vybrané standardizované hodnotící škály plaveckých dovedností (dle Štochla, 2002) a získaných vstupních dat, byl sestaven metodický postup pro získání a následné zdokonalení základních plaveckých dovedností s ohledem na specifické prvky výuky těchto dětí. Výstupním testováním byl prokazatelně zjištěn nárůst úrovně základních plaveckých dovedností.
Vytvořené DVD je určeno pro rodiče dětí s poruchou autistického spektra, plavecké instruktory a pracovníky center starající se o tyto děti.
Anotace v angličtině
Main goal of this dissertation was creation of a multimedia information material, which is focused on targeted swimming intervention for children with autistic spectrum disorder.
Based on selected standardized evaluation spectrum of swimming skills (according to Štochl 2002) and obtained entrance data was setup a methodical procedure for obtaining and consequent improvement of basic swimming skills with respect to specific aspects of education of these children. Final testing has verifiably proven a quality increase of basic swimming skills.
The created DVD is designated for parents of children with autistic spectrum disorder, swimming instructors and staff of care centers for these children.
Klíčová slova
autismus, plavání, pohybová intervence
Klíčová slova v angličtině
autism, swimming, motion intervention
Rozsah průvodní práce
28 s. (7 547 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce byla tvorba multimediálního informačního materiálu, který je zaměřen na cílenou plaveckou intervenci pro děti s poruchou autistického spektra.
Na základě vybrané standardizované hodnotící škály plaveckých dovedností (dle Štochla, 2002) a získaných vstupních dat, byl sestaven metodický postup pro získání a následné zdokonalení základních plaveckých dovedností s ohledem na specifické prvky výuky těchto dětí. Výstupním testováním byl prokazatelně zjištěn nárůst úrovně základních plaveckých dovedností.
Vytvořené DVD je určeno pro rodiče dětí s poruchou autistického spektra, plavecké instruktory a pracovníky center starající se o tyto děti.
Anotace v angličtině
Main goal of this dissertation was creation of a multimedia information material, which is focused on targeted swimming intervention for children with autistic spectrum disorder.
Based on selected standardized evaluation spectrum of swimming skills (according to Štochl 2002) and obtained entrance data was setup a methodical procedure for obtaining and consequent improvement of basic swimming skills with respect to specific aspects of education of these children. Final testing has verifiably proven a quality increase of basic swimming skills.
The created DVD is designated for parents of children with autistic spectrum disorder, swimming instructors and staff of care centers for these children.
Klíčová slova
autismus, plavání, pohybová intervence
Klíčová slova v angličtině
autism, swimming, motion intervention
Zásady pro vypracování
leden - srpen 2013 - prostudování odborné literatury
září 2013 - výběr vhodné testové baterie
září - říjen 2013 - vstupní testování
září 2013 - květen 2014 - průběh pohybové intervence
leden - březen 2014 zpracování a sepsání teoretické části
BĚLKOVÁ, Taťána. Zdravotní a léčebné plavání. Praha: Karolinum, 1994.
ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí : do 6 let. Praha: Grada, 2007.
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2008.
GILLBERG, Christopher, Miroslava JELÍNKOVÁ a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 1. Praha, 1998. Speciální pedagogika (Portál).
GRIFFIN, Simone a Dianne SANDLER. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012.
PÉDROLETTI, Michel. Od šplouchání k plavání: jak děti odmalička zvykat na vodu a učit plavat. Praha: Portál, 2011.
SCHOPLER, Eric, Robert J. REICHLER a Margaret LANSING. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami : příručka pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2011.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika, terapie a poradenství, vzdělávání osob s různým postižením, člověk s handicapem a společnost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007.
BĚLKOVÁ, Taťána. Zdravotní a léčebné plavání. Praha: Karolinum, 1994.
ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí : do 6 let. Praha: Grada, 2007.
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2008.
GILLBERG, Christopher, Miroslava JELÍNKOVÁ a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 1. Praha, 1998. Speciální pedagogika (Portál).
GRIFFIN, Simone a Dianne SANDLER. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012.
PÉDROLETTI, Michel. Od šplouchání k plavání: jak děti odmalička zvykat na vodu a učit plavat. Praha: Portál, 2011.
SCHOPLER, Eric, Robert J. REICHLER a Margaret LANSING. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami : příručka pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2011.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika, terapie a poradenství, vzdělávání osob s různým postižením, člověk s handicapem a společnost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007.