Předložená diplomová práce pojednává o významu firemní kultury při implementaci strategie společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a.s. konkrétně úseku Výroba. První část obsahuje představení společnosti a její strategická východiska, následují strategické analýzy a výběr vhodné strategie. V další kapitole je strategie implementována pomocí metodiky Balanced Scorecard. Následující kapitoly již pojednávají o firemní kultuře, nejdříve teoreticky, poté následuje praktické zaměření na společnost. Je stanovena žádoucí firemní kultura pro celou společnost ŠKODA TRANSPORTATION a.s., následně je charakterizována její současná podoba. Podrobněji je analyzována kultura v úseku Výroba, která je dále porovnávaná s žádoucí kulturou. Poslední část je věnována vlastním návrhům na provedení změn podporujících dosažení žádoucí firemní kultury pro stanovené cíle.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the importance of corporate culture in the implementation strategy of the company ŠKODA TRANSPORTATION Inc. specifically the section Production. The first part contains presentation of the company and its strategic way outs followed by strategic analysis and choosing the appropriate strategy. In the next chapter the strategy is implemented by using the Balances Scorecard methodology. Next chapters deal with the corporate culture, first theoretically followed by practical focus on the company. There is set the required corporate culture for the whole company ŠKODA TRANSPORTATION Inc., then its present form is characterized. In more detail there is analysed the culture of section Manufacturing/Production, which is then compared with the required culture. The last part is devoted to own suggestions to make changes supporting the achievement of the required corporate culture for set goals.
Klíčová slova
Firemní kultura, strategie firmy, Balanced Scorecard, změna firemní kultury
Předložená diplomová práce pojednává o významu firemní kultury při implementaci strategie společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a.s. konkrétně úseku Výroba. První část obsahuje představení společnosti a její strategická východiska, následují strategické analýzy a výběr vhodné strategie. V další kapitole je strategie implementována pomocí metodiky Balanced Scorecard. Následující kapitoly již pojednávají o firemní kultuře, nejdříve teoreticky, poté následuje praktické zaměření na společnost. Je stanovena žádoucí firemní kultura pro celou společnost ŠKODA TRANSPORTATION a.s., následně je charakterizována její současná podoba. Podrobněji je analyzována kultura v úseku Výroba, která je dále porovnávaná s žádoucí kulturou. Poslední část je věnována vlastním návrhům na provedení změn podporujících dosažení žádoucí firemní kultury pro stanovené cíle.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the importance of corporate culture in the implementation strategy of the company ŠKODA TRANSPORTATION Inc. specifically the section Production. The first part contains presentation of the company and its strategic way outs followed by strategic analysis and choosing the appropriate strategy. In the next chapter the strategy is implemented by using the Balances Scorecard methodology. Next chapters deal with the corporate culture, first theoretically followed by practical focus on the company. There is set the required corporate culture for the whole company ŠKODA TRANSPORTATION Inc., then its present form is characterized. In more detail there is analysed the culture of section Manufacturing/Production, which is then compared with the required culture. The last part is devoted to own suggestions to make changes supporting the achievement of the required corporate culture for set goals.
Klíčová slova
Firemní kultura, strategie firmy, Balanced Scorecard, změna firemní kultury
Charakterizujte podnik, popište podnikatelské prostředí, ve kterém podnik působí, analyzujte dosažené výsledky a strategické záměry.
Stanovte hlavní rysy žádoucí firemní kultury, která by podporovala strategické záměry.
Charakterizujte interní procesy relevantní k tvorbě firemní kultury.
Analyzujte firemní kulturu a určete její soulad s hlavními rysy žádoucí firemní kultury.
Posuďte možnosti využití firemní kultury pro implementaci strategie firmy.
Zpracujte návrh cílů a postupu uplatnění firemní kultury v procesu implementace strategie firmy.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte podnik, popište podnikatelské prostředí, ve kterém podnik působí, analyzujte dosažené výsledky a strategické záměry.
Stanovte hlavní rysy žádoucí firemní kultury, která by podporovala strategické záměry.
Charakterizujte interní procesy relevantní k tvorbě firemní kultury.
Analyzujte firemní kulturu a určete její soulad s hlavními rysy žádoucí firemní kultury.
Posuďte možnosti využití firemní kultury pro implementaci strategie firmy.
Zpracujte návrh cílů a postupu uplatnění firemní kultury v procesu implementace strategie firmy.
Seznam doporučené literatury
DĚDINA, Jiří, ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 324 s. ISBN 978-80-247-2149-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana et al. Řízení lidských zdrojů. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 978-80-7400-347-9.
FOTR, Jiří et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2010, 238 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
MULLINS, Laurie J. Management and organisational behaviour. 8. ilustrované vydání. London: Pearson Education, 2007, 837 s. ISBN 978-0-273-7088-9.
Seznam doporučené literatury
DĚDINA, Jiří, ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 324 s. ISBN 978-80-247-2149-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana et al. Řízení lidských zdrojů. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 978-80-7400-347-9.
FOTR, Jiří et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2010, 238 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
MULLINS, Laurie J. Management and organisational behaviour. 8. ilustrované vydání. London: Pearson Education, 2007, 837 s. ISBN 978-0-273-7088-9.