Předkládaná diplomová práce se zabývá návrhem ocelové lávky pro chodce. Protože řešená problematika navazuje na bakalářskou práci z roku 2012, je zde provedeno porovnání původní a současné konstrukce. V souvislosti s tím jsou uvedeny nové designové návrhy lávky. Nově jsou uvažovány i další zatěžovací stavy od náhodných a proměnných účinků, tj. od účinku větru, sněhu, námrazy a vozidla údržby. Cílem předkládané práce bylo navrhnout hlavní nosné prvky lávky s ohledem na Evropské normy používané při návrhu stavebních konstrukcí. Byly realizovány statické výpočty s využitím metody dílčích součinitelů a dynamické, kde byla dělána modální analýza. Předběžné návrhy rozměrů konstrukčních prvků byly provedeny pomocí zjednodušeného 2D modelu. Následný zpřesňující výpočet byl proveden s pomocí 3D modelu.
Anotace v angličtině
The master thesis is about footbridge design. Because the work builds on the bachelor thesis of 2012, it includes a description of the design differences compared with those in the undergraduate work. Related on this fact there are given new design sketch of footbridge. The paper describes all load cases that were considered on the footbridge the effect of wind, snow, ice and maintenance vehicle. The aim of this thesis was to devise the main bearing parts of a footbridge with regard to the European Standards which are used for the structural design. Calculations and verification were executed using the partial factor method for static analysis and modal analysis for dynamic calculations. Preliminary proposals of structural elements were made in a simplified 2D model. Subsequent spelling calculation was performed on the 3D model.
Klíčová slova
lávka pro chodce, hlavní nosné prvky, Evropské normy, metoda dílčích součinitelů, metoda konečných prvků
Klíčová slova v angličtině
footbridge, main bearing parts, European Standards, partial factor method, finite element method
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá návrhem ocelové lávky pro chodce. Protože řešená problematika navazuje na bakalářskou práci z roku 2012, je zde provedeno porovnání původní a současné konstrukce. V souvislosti s tím jsou uvedeny nové designové návrhy lávky. Nově jsou uvažovány i další zatěžovací stavy od náhodných a proměnných účinků, tj. od účinku větru, sněhu, námrazy a vozidla údržby. Cílem předkládané práce bylo navrhnout hlavní nosné prvky lávky s ohledem na Evropské normy používané při návrhu stavebních konstrukcí. Byly realizovány statické výpočty s využitím metody dílčích součinitelů a dynamické, kde byla dělána modální analýza. Předběžné návrhy rozměrů konstrukčních prvků byly provedeny pomocí zjednodušeného 2D modelu. Následný zpřesňující výpočet byl proveden s pomocí 3D modelu.
Anotace v angličtině
The master thesis is about footbridge design. Because the work builds on the bachelor thesis of 2012, it includes a description of the design differences compared with those in the undergraduate work. Related on this fact there are given new design sketch of footbridge. The paper describes all load cases that were considered on the footbridge the effect of wind, snow, ice and maintenance vehicle. The aim of this thesis was to devise the main bearing parts of a footbridge with regard to the European Standards which are used for the structural design. Calculations and verification were executed using the partial factor method for static analysis and modal analysis for dynamic calculations. Preliminary proposals of structural elements were made in a simplified 2D model. Subsequent spelling calculation was performed on the 3D model.
Klíčová slova
lávka pro chodce, hlavní nosné prvky, Evropské normy, metoda dílčích součinitelů, metoda konečných prvků
Klíčová slova v angličtině
footbridge, main bearing parts, European Standards, partial factor method, finite element method
Zásady pro vypracování
Návrh ocelové lávky s ohledem na design.
Rozměrový návrh lávky pro pěší s ohledem na stálá, nahodilá a mimořádná zatížení s využitím dostupných komerčních programů.
Modální analýza navržené konstrukce pomocí vybraného softwaru.
Zásady pro vypracování
Návrh ocelové lávky s ohledem na design.
Rozměrový návrh lávky pro pěší s ohledem na stálá, nahodilá a mimořádná zatížení s využitím dostupných komerčních programů.
Modální analýza navržené konstrukce pomocí vybraného softwaru.
Seznam doporučené literatury
Česká technická norma, Eurokód: Zásady navrhování konstrukcí: ČSN EN 1990 73 0002, Praha, 2004.
Česká technická norma, Eurokód 3: Navrhování ocelových konstrukcí - Část 1-1: Obecná pravidla a pravidla pro pozemní stavby: ČSN EN 1993-1-1 73 1401, Praha, 2006.
Fajman, P., Kruis, J.: Zatížení a spolehlivost, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Praha, 2008.
Holický, M., Marková, J., Sýkora,M.: Zatížení stavebních konstrukcí, Příručka k ČSN EN 1991, Technická knižnice, Praha, 2009.
Michalec, J. a kolektiv: Pružnost a pevnost I. Vydavatelství ČVUT, Praha, 1995.
Česká technická norma, Eurokód: Zásady navrhování konstrukcí: ČSN EN 1990 73 0002, Praha, 2004.
Česká technická norma, Eurokód 3: Navrhování ocelových konstrukcí - Část 1-1: Obecná pravidla a pravidla pro pozemní stavby: ČSN EN 1993-1-1 73 1401, Praha, 2006.
Fajman, P., Kruis, J.: Zatížení a spolehlivost, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Praha, 2008.
Holický, M., Marková, J., Sýkora,M.: Zatížení stavebních konstrukcí, Příručka k ČSN EN 1991, Technická knižnice, Praha, 2009.
Michalec, J. a kolektiv: Pružnost a pevnost I. Vydavatelství ČVUT, Praha, 1995.